στο #20 σου γράφω για το σχέδιο , βρήκες τίποτε ή δεν έψαξες ??
στο #20 σου γράφω για το σχέδιο , βρήκες τίποτε ή δεν έψαξες ??
Στο δρόμο προς την κορυφή μην ποδοπατάς τους ανθρώπους που θα βρεθούν μπροστά σου. Πάρε τους μαζί σου!
Οπωσδήποτε δεν είναι κάτι πολύ εύκολο , αλλά αν πετύχει κάτι τέτοιο θα σωθούν πολλοί τέτοιοι χρονοδιακόπτες και θα δουλέψουν άλλα τόσα χρόνια συμπεριλαμβανομένου και επαφές "βαριές " που καίγονται όπως τροφοδοσία αντίστασης θέρμανσης κτλ .
Επειδή βλέπω πολλές "φοβίες " περί "μεσάζοντα " πυκνωτή . Δεν βλέπω τον λόγο που θα κάνει ζημιά ο πυκνωτής μέσα από τις ολοκαίνουριες επαφές του ρελέ !!! Λογικά προηγείται η τροφοδοσία της φάσης που έχει περάσει (είτε από επαφή χρονοδιακόπτη / είτε από επαφές ρελέ ) και ο πυκνωτής ακολουθεί μετά από αυτές τις επαφές και προς μοτέρ .
Έλα τώρα , αυτή η επαφή του χρονοδιακόπτη εννοείται θα αντέχει περισσότερα αμπέρ από τα 3-4 αμπέρ που γίνεται αναφορά για το στύψιμο του μοτέρ ...... το πηνίο του ρελέ πόσα αμπέρ τραβάει ? (τίποτα ) .... το ζόρι θα το τραβήξουν οι επαφές οπλισμού του ρελέ (βάλε 15 Α ρελέ και είμαστε οκ ) .Nα μπει ρελε,ναι δεν λεω! αλλα πως θα περνει εντολη το πηνιο του ρελε απο τις ηδη ταλεπωρημενες επαφες του χρονοδιακοπτη?
Κανονικά θα χρειαζόταν να προσεχτεί από που θα τροφοδοτήσουμε για ουδέτερο το πηνίο του ρελέ (και όχι από όπου νάναι ).
Νομίζω ότι η ίδια επαφή (που υποθέτουμε κάηκε ) δεν είναι για ιδία χρήση και των αργών στροφών , αλλά αποκλειστικά για τις γρήγορες (για τις αργές πιστεύω από άλλη επαφή και ξέχωρη γίνεται ). Οι αργές στροφές επικεντρώνονται στον κύλινδρο του χρονοδιακόπτη που κινείται συνεχώς και εκεί έχει τις επαφές για αργές / δεξιά / αριστερά στροφές , .... για το στύψιμο αυτό έρχεται από τους υπόλοιπους κυλίνδρους που κινούνται κατά βήματα (με γέφυρες ) από άλλο σημείο και άλλες επαφές .δεν είναι κακή ιδέα να μπει ένα ρελέ , το θέμα είναι πως επειδή έχει ένα πυκνωτή και τον πηγαίνει πότε στις λίγες και πότε στις πολλές στροφές είναι λίγο πιο πολύπλοκο .
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Κυριακίδης : 24-10-17 στις 00:11
G.POL (24-10-17)
προσωπικά και εντελώς αβάσιμα , θα έβλεπα που πηγαίνουν τα 2 καλώδια (το 3ο καλώδιο είναι το ελεύθερο του πυκνωτή) τροφοδοσίας για στύψιμο και θα προσπαθούσα να βρω ποια είναι η επαφή που ενεργοποιεί το στύψιμο .
Σε αυτήν την επαφή θα έχει από την μία πλευρά σε "ετοιμότητα " την φάση (είσοδος) , και από την άλλη πλευρά της επαφής η (έξοδος της φάσης ) .
Εάν είμαστε εννοείται λίγο τυχεροί και δεν έχει καταστραφεί εντελώς η επαφή και είναι ικανή να τροφοδοτήσει το πηνίο του ρελέ .
Τότε για φάση θα τροφοδοτήσουμε το ρελέ από την έξοδο της συγκεκριμένης επαφής .
Από την είσοδο της συγκεκριμένης επαφής θα την μεταφέρουμε με γέφυρα (όχι παντελώς απομόνωση από την επαφή για να λειτουργήσει το πηνίο του ρελέ ) τους οπλισμούς του ρελέ για να δώσουν συνέχεια της φάσης προς στύψιμο και που είναι το "βαρύ φορτίο" και αυτό το φορτίο θα τα αναλάβει πλέον ο νέος ρελέ . Φυσικά θέλει και ουδέτερο το πηνίο του ρελέ .
G.POL (24-10-17)
αυτο ελεγα σε προηγουμενο ποστ,πως η συγκεκριμενη επαφη ειναι ηδη ταλαιπωρημενη,και δεν ειμαστε σιγουροι πως θα οπλιζει το πηνιο (εαν και εφοσον μπει)
Λογικα ομως,αν το συγκεκριμενο χρονοδιακοπτη,τον τεσταρω ωμικα με τα καλωδια στον αερα,θα πρεπει:
περιστρεφοντας τον στο σημειο που στιβει τα ρουχα, να εχω μια κλειστη επαφη(της αντλιας),και αλλη μια κλειστη επαφη(του στηψιματος).
εν το μεταξυ χθες το βραδυ που εβαλα πλυντηριο,τα εστιψε κανονικα.
Σημερα ξαναεβαλα εννοειτε με ρουχα ,αλλα τιποτα!
Οπως και ναχει ,η αλλαγη χρονοδιακοπτη ειναι μονοδρομος.
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη G.POL : 24-10-17 στις 10:53
g.pol
Δεν εχω παρακολουθησει ολο το θεμα αλλα πιστευω οτι αφου μια δουλευει-μια δεν δουλευει οι επαφες εχουν ακομη λιγο "ψωμι" οποτε βαζοντας το ρελε θα αποδεσμευτουν απο το ρευμα που τις ζοριζει και μαλλον θα εχεις αποτελεσμα..
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός Τ.Ε
Θα έπρεπε όταν έκανες το bypass τεστ , εκτός του να δεις αν κάνει στύψιμο (με άδειο κάδο ) να δοκιμαστεί και γεμάτο (για να σε προλάβω σε τυχόν άσκοπη αγορά χρονοδιακόπτη) . Και έχει αδυναμία το μοτέρ να γυρίσει με δύναμη.εν το μεταξυ χθες το βραδυ που εβαλα πλυντηριο,τα εστιψε κανονικα.
Σημερα ξαναεβαλα εννοειτε με ρουχα ,αλλα τιποτα!
Οπως και ναχει ,η αλλαγη χρονοδιακοπτη ειναι μονοδρομος.
Η φισέτα προς μοτέρ και οι χρωματισμοί των καλώδιων είναι σωστή? Γιατί όσο αφορά το στύψιμο μόνο η μία φορά είναι η σωστή και έχει την πλήρη δύναμη . (είναι το καλώδιο από πυκνωτή και που συνεχίζει προς την σύνδεση με μοτέρ με την κύρια περιέλιξη των γρήγορων στροφών ) αν τα έχεις βάλει ανάποδα δεν είναι το ίδιο .
Αλλιώς μπορείς να το καταλάβεις (για την σωστή φορά στο στύψιμο) από το κάτω μέρος του κάδου όπου βγαίνει η φυσούνα προς αντλία .
Η φυσούνα έχει μια κατεύθυνση προς αντλία (μπορεί να είναι δεξιά ή αριστερά ) .
Πρέπει το κάτω μέρος του τυμπάνου που περιστρέφεται να έχει την ίδια φορά προς την κατεύθυνση της ροής της φυσούνας προς αντλία . Αν γυρίζει το τύμπανο αντίθετα της ροής της φυσούνας , τότε έχεις κάνει κάποιο λάθος .
Πετρο,χθες το βραδυ που εστιψε ηταν με ρουχα,και πηγαν ολα οκ
σημερα το πρωι παλι με ρουχα και δεν...
αλλα και με αδειο καδο που εκανα τεστ πριν λιγες μερες,μια γυριζε ο καδος στο στηψιμο και μια οχι.
οσο για το αν εχω μπερδεψει τα καλωδια,οχι δεν εχω πειραξει τιποτα,και τον πυκνωτη που αλλαξα εξ αρχης,εβγαζα-εβαζα καλωδιο.
τι στο καλο δυο καλωδια ηταν!
g.pol
Ηρθε το ανταλακτικο,τοποθετηθηκε και ολα οκ.δουλευει πολυ καλα.
Να σας ευχαριστησω και παλι για το ενδιαφερον σας στο θεμα μου.
Εμαθα και καποια πραγματα παραπανω.
Παρ'ολα αυτα θα ηθελα να μοιραστω την ανησυχια μου,για τον παλιο χρονοδιακοπτη.
Εκατσα και τον ελυσα,ειδου τα αποτελεσματα:
20171026_160114.jpg 20171026_160536.jpg20171026_161245.jpg 20171026_161900.jpg
καθως επισης και τα καλωδια που φευγουν προς τη φισα.
(το ροζ C3 και το γκρι A3 πανε στα ακρα του πυκνωτη 18mf)
τελικο.jpg μπορει να χρειαστουν για καποιο αλλο φιλο που θα χρειαστει κατι.![]()
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη G.POL : 26-10-17 στις 23:55
g.pol
Papas00zas (02-11-17)