Εξαρτάται.
Οι
κινητήρες άμεσης κίνησης (direct drive) είναι πολύ πιο αποδοτικοί από έναν αντίστοιχο κινητήρα με ιμάντα κίνησης (belt drive). Οι κινητήρες άμεσης κίνησης είναι σύγχρονοι κινητήρες που λειτουργούν με μεταβλητής ταχύτητας τριφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα. Ο στάτορας περιέχει τις τριφασικές περιελίξεις και ο ρότορας περιέχει αρκετούς ισχυρούς μαγνήτες. Οι μαγνήτες σύρονται από ένα περιστρεφόμενο πεδίο που δημιουργείται στο στάτορα. Αυτό απαιτεί ηλεκτρονικό έλεγχο κινητήρα και αισθητήρες θέσης ρότορα, καθιστώντας τους πολύ πιο περίπλοκους από τους περισσότερους κινητήρες με ιμάντα. Οι κινητήρες άμεσης κίνησης μπορούν να λειτουργήσουν σε οποιαδήποτε αριθμό στροφών ανά λεπτό μέχρι τα όρια του κινητήρα. Εξαιτίας αυτού, η αλλαγή της ταχύτητας περιστροφής και της κατεύθυνσης με τροχαλίες δεν είναι απαραίτητη. Οι ίδιοι οι κινητήρες άμεσης κίνησης είναι πολύ αξιόπιστοι. Τα ηλεκτρονικά όμως που χρειάζονται για να δουλέψουν, όχι και τόσο.
Άλλες απαντήσεις υποστηρίζουν ότι οι κινητήρες άμεσης κίνησης προσθέτουν επιπλέον καταπόνηση στα κύρια ρουλεμάν του πλυντηρίου. Σύμφωνα με την εμπειρία μου, αυτό οφείλεται στην υψηλή ταχύτητα περιστροφής των νεότερων μηχανών και στην πίεση ενός φορτίου βρεγμένων ρούχων που επιβαρύνει τη μία πλευρά των ρουλεμάν (μηχανήματα εμπρόσθιου φορτίου), και όχι στον τύπο του κινητήρα που χρησιμοποιεί το πλυντήριο. Ακόμα και αν τα ρουλεμάν μπορούν να αντέξουν την καταπόνηση, η στεγανοποίηση νερού θα αποτύχει σε υψηλές ταχύτητες, προκαλώντας σκουριά στα κύρια ρουλεμάν. Η Bosch είναι ο μόνος κατασκευαστής στον οποίο δεν έχω δει ποτέ τα κύρια ρουλεμάν να αποτυγχάνουν.
Τα παλαιότερα σχέδια πλυντηρίων χρησιμοποιούσαν κινητήρες A/C ή D/C. Οι σύγχρονοι κινητήρες χρησιμοποιήθηκαν αρχικά για τα οικιακά πλυντήρια πριν από είκοσι χρόνια περίπου (Fisher & Paykel). Έχουν γίνει σταδιακά πιο δημοφιλείς καθώς οι κατασκευαστές προσπαθούν να κάνουν τα μηχανήματά τους πιο αποδοτικά.
Υπάρχουν διάφορα είδη
κινητήρων με "ιμάντα κίνησης". Η προσθήκη ιμάντα σε οποιασδήποτε μορφής κινητήρα σημαίνει ότι αυτός δεν είναι πλέον "άμεσης κίνησης". Ο ίδιος ο κινητήρας θα μπορούσε να είναι σύγχρονος, επαγωγικός, ή D/C. Η παρουσία του ίδιου του ιμάντα εισάγει μερικές απώλειες τριβής, αν και υποψιάζομαι ότι είναι αμελητέες ως ποσοστό της συνολικά χρησιμοποιούμενης ενέργειας.
Οι
κινητήρες D/C είναι μεταβλητής ταχύτητας και απαιτούν απλά κυκλώματα ελέγχου. Παλαιότερα ευρωπαϊκά πλυντήρια εμπρόσθιου φορτίου χρησιμοποιούσαν συχνά κινητήρες D / C. Οι κινητήρες D / C απαιτούν αλλαγή ψυκτρών τακτικά, συνήθως μία φορά κάθε δέκα χρόνια.
Οι παλαιότεροι
κινητήρες A/C (επαγωγικοί κινητήρες) είναι απλοί, φθηνοί, αξιόπιστοι και εύχρηστοι. Λειτουργούν με σταθερές ταχύτητες. Με πρόσθετες περιελίξεις, ένας κινητήρας μπορεί να λειτουργεί σε δύο, τρεις ή περισσότερες ταχύτητες. Είναι πολύ λιγότερο αποδοτικοί από τους σύγχρονους κινητήρες. Για αξιοπιστία και χαμηλότερο κόστος επισκευής, προτιμώ αυτό το στυλ κινητήρα. Τα περισσότερα παλαιότερα πλυντήρια φόρτωσης από πάνω χρησιμοποιούν αυτό το σχέδιο. Η μόνη εταιρεία που εξακολουθεί να χρησιμοποιεί αυτόν τον σχεδιασμό είναι η Speed Queen.
Για δεκαετίες, η Whirlpool έφτιαχνε ένα πλυντήριο "άμεσης κίνησης" (που πωλήθηκε επίσης με πολλά άλλα ονόματα, συμπεριλαμβανομένων των ‘Kenmore’ και ‘Maytag’) που χρησιμοποιούσε έναν επαγωγικό κινητήρα με μια συσκευή απομόνωσης κραδασμών που ονομάζεται ζεύκτης κινητήρα. Όταν ήταν ακόμα διαθέσιμο, το μηχάνημα "άμεσης κίνησης" της Whirlpool ήταν ο πιο οικονομικά αποδοτικός τρόπος πλυσίματος ρούχων.
Τέλος, υπάρχει και ένα τρίτο στυλ πλυντηρίου με ιμάντα κίνησης.
Ένας σύγχρονος κινητήρας που κινεί έναν ιμάντα. Αυτός ο κινητήρας μοιάζει με έναν επαγωγικό κινητήρα ως προς την εμφάνιση. Ο άξονας εξόδου (ρότορας) οδηγεί έναν ιμάντα που είναι προσαρτημένος στην κύρια τροχαλία κίνησης. Για άλλη μια φορά, αυτός ο κινητήρας μπορεί να λειτουργεί σε οποιοδήποτε αριθμό περιστροφής ανά λεπτό και απαιτεί πολύπλοκα ηλεκτρονικά για να λειτουργήσει. Πολλά ανω φόρτου πλυντήρια GE πωλήθηκαν με αυτό το σχέδιο.