Όταν μιλάμε για πόλους σε κινητήρες εννοούμε συνήθως μαγνητικούς πόλους και όχι ηλεκτρικούς (= άκρα ηλεκτρικών συνδέσεων). Οι μαγνητικοί πόλοι εμφανίζονται κατά ζεύγη και έχουν σχέση με το πόσο πυκνά έχουν τυλιχτεί τα πηνία της περιέλιξης στο σώμα του στάτορα του κινητήρα (αν είναι τυλιγμένα αραιά τότε ένα πηνίο αγκαλιάζει περισσότερα "μαξιλάρια" του στάτορα και αντίστροφα). Εφόσον οι πόλοι είναι κατά ζεύγη και τα πηνία είναι πάντα τρία, ένας 3Φ κινητήρας θα έχει τουλάχιστον 6 πόλους (3 ζεύγη). Συνήθως θα συναντήσεις κινητήρες με 3, 6 ή 9 ζεύγη πόλων, με περισσότερα, δύσκολα.
Καταρχην ευχαριστω για την διαθεση του χρονου σου.δηλαδη οι αντιδιαμετρικες περιελιξεις του καθε πηνιου στο σωμα του στατορα κ με την διευλεση του ηλεκτρικου ρευματος δημιουργειται μαγνητισμος (βορειος-νοτιος πόλος);Ο οποιος μαγνητισμος αλλαζει πόλωση με την συχνοτητα του ρεύματος πχ 50hz,και για καθε πηνιο με διαφορα φασης 120ο;Ωραια και ο ροτορας πως κινειται;εχει μονιμους μαγνητες;ξενη διεργερση , συνθετη ,παραλληλη κτλ ;κ που είναι οι ακροδεκτες της διεργερσης του ροτορα για να δημιουργησει ομωνυμους πόλους για να προκαλεστει ροπη ο αξονας του μοτερ;