Φίλλιπε my bad φίλε,σόρυ!! Άπειρο δείχνει και όχι μηδέν
Φίλλιπε my bad φίλε,σόρυ!! Άπειρο δείχνει και όχι μηδέν
Τώρα συνεννοούμαστε! Περίμενε λίγο και θα σου πω.
Το ανέλυσα
Το κοινό είναι το άσπρο
Το μπλε είναι η κύρια περιέλιξη των γρήγορων στροφών
Το κόκκινο είναι η βοηθητική περιέλιξη των γρήγορων στροφών
Το πράσινο και το κίτρινο είναι για τις αργές στροφές
Το παράξενο είναι ότι στις αργές έχει απλώς 2 τυλίγματα και όχι 3 σε αστέρα όπως συνήθως. Το καφέ και το μαύρο είναι ένα ηλεκτρικά εντελώς ξεχωριστό τύλιγμα του οποίου τη χρησιμότητα δεν καταλαβαίνω (μήπως μπαίνει σε σειρά με το άσπρο μόνο στις αργές για να προκύψουν 3 τυλίγματα σε Υ; Αλλά και πάλι γιατί να είναι τελείως απομονωμένο; ). Ίσως είναι τύλιγμα για ταχομέτρηση (το καφέ και το μαύρο πηγαίνουν στο πίσω μέρος του μοτέρ ή χάνονται μέσα στα πηνία του στάτορα; ) Ή ίσως δεν είναι τύλιγμα αλλά θερμίστορ ενσωματωμένο στα τυλίγματα. Για να δούμε τί είναι, βάλε το μοτέρ να δουλέψει στο γρήγορο (πυκνωτής ανάμεσα μπλε και κόκκινο, φάση στο μπλε και ουδέτερος στο άσπρο) και μέτρα με ένα βολτόμετρο ΑC αν έχεις τάση στο μαύρο και το καφέ (μεταξύ τους). Αν δίνει εναλλασσόμενη τάση εκεί είναι τύλιγμα, αν δίνει τάση 0 είναι μάλλον αισθητήριο θερμοκρασίας. Δες αυτό και βλέπουμε για τα περαιτέρω.
ΟΚ πάω να το δέσω και θα το ξεκινήσω με έναν 18μF που έχω πρόχειρο τώρα και θα ποστάρω αποτελέσματα...
Ασπρο --> Ουδέτερος
Μπλέ και πόδι πυκνωτή1 --> Φάση
Κόκκινο --> πόδι πυκνωτή2
Καλησπέρα Φίλιππα Γιατί έχουν τόσους πολλούς συνδυασμούς σε ηλεκτρικές συνδέσεις στα μοτέρ ? προφανώς εξυπηρετητή σε κάτι ?
Δουλεύει αρκετά καλά (με λάθος πυκνωτή βέβαια) !! Τελικά Φίλιππε το καφέ μαύρο δεν βγάζει τάση και με καλύτερη παρατήρηση φαίνεται σαν θερμικό το οποίο μονωμένο μεν ακουμπάει πάνω στα τυλίγματα και όπως είπες διαβάζει θερμοκρασία.Για άλλη μια φορά ευχαριστώ,το ποστ 39 είναι ευαγγέλιο!
Αν και η απορία γιατί δεν μου βγαίνουν τα σκέλη α) και β) παραμένει
Γιατί εδώ έχουμε να κάνουμε με ασύγχρονα μοτέρ πλυντηρίων που πρέπει να δουλεύουν σε δυο ταχύτητες (πλύση - στύψιμο). Τα ελάχιστα καλώδια που μπορεί να έχει ένα τέτοιο μοτέρ είναι 5 (δύο περιελίξεις για κάθε ταχύτητα + ένα κοινό).
Τα άλλα δυο (μαύρο - καφέ) βρήκε ο φίλος μας ότι είναι για έλεγχο θερμοκρασίας των τυλιγμάτων.
Ναι. Αν και τα 18μF είναι κοντά στα 16μF καλύτερα είναι να βάλεις έναν 16μF (ο οποίος βρίσκεται και αυτός πολύ εύκολα).
Ωραία! Το λύσαμε κι αυτό!
Γιατί δεν σου βγαίνει; Εδώ το κοινό είναι το άσπρο και όχι το μαύρο.
Να και οι μετρήσεις που πήρες:
Οπότε...
α) Η μέτρηση μεταξύ κόκκινου - πράσινου θα είναι όσο η μέτρηση μεταξύ κόκκινου - άσπρου και άσπρου - πράσινου, δηλ. 35Ω + 41Ω = 76Ω. Πράγματι η μέτρηση έδωσε 75Ω (πολύ κοντά! )
β) Η μέτρηση μεταξύ κόκκινου - κίτρινου θα είναι όσο η μέτρηση μεταξύ κόκκινου - άσπρου και άσπρου - κίτρινου, δηλ. 35Ω + 41Ω = 76Ω. Πράγματι η μέτρηση έδωσε 75Ω (πολύ κοντά! )
Αρα βγαίνει!
ezizu (02-05-14)
Καλημερα μηπος θα μπορουσα να εχω κεγω την βοηθηασας?
θα ηθελα σαυτο το μοτερ το αργο-το γρηγορο-και τι πυκνοτη.
Δες το ταμπελάκι τι γράφει πάνω στο μοτέρ για το τι πυκνωτή θα βάλεις.
Επειδή αυτά τα μοτέρ είναι πασίγνωστα σε πολλούς δεν θα ακολουθήσω το σωστότερο που είναι όπως το #67 .
Σου δίνω ένα σχέδιο
Προκαταβολικά σου λέω να προσέχεις ειδικά με τον πυκνωτή ότι κρατάει αποθηκευμένο ρεύμα και δεν πρέπει να τον αγγίζεις ακόμα και εκτός ρεύματος (πρέπει να βραχυκυλώνεις τις επαφές του για να αποφορτιστεί).
Σε αυτά τα μοτέρ που έχουν 5 επαφές .. η μία επαφή που είναι ουδέτερος συνήθως στην φισέτα είναι "μόνη " της ... οι επόμενες 2 επαφές Α+Β (που είναι μαζί πάνω στην φισέτα και σε οριζόντια διάταξη είναι οι αργές (Α+Β) και γρήγορες στροφές (Γ+Δ) )
Το σχέδιο είναι η απλή συνδεσμολογία με φις . Για να έχεις επιλογές αντιστροφής στροφών αυτό θα γίνει με τον κατάλληλο /ους διακόπτες .
Όταν π.χ. βρεις τις αργές στροφές οι αμέσως επόμενες 2 επαφές (σε οριζόντια διάταξη ) θα είναι οι γρήγορες κτλ .
Όμως οι γρήγορες στροφές (αν και αυτές γυρίζουν δεξιά / αριστερά με την αλλαγή των ακροδεκτών του πυκνωτή) μόνο η μία φορά είναι η σωστή . και αυτή θα την καταλάβεις στην δοκιμή (το ζορίζεις με κάποιο ξύλο πάνω στην τροχαλία και η φορά που θα δεις ότι είναι η πιο δυνατή , θα είναι και η σωστή). Αν έχεις άλλες απορίες ξαναρώτα (και προσοχή με το ρεύμα .... να τοποθετήσεις και την γείωση στο μοτέρ και να υπάρχει ρελέ διαρροής)
ευχαριστω πολυ φιλεμου!