Εδώ εν μέρη , έχεις κάποιο δίκιο... αλλά επειδή αναφερόμαστε στην περίπτωση ψυγείου που έχει μείνει καιρό στάσιμο. Μπορεί να συμβαίνουν τα εξής.καλα θα ηταν να κανεις μια αμπερομετρηση να δεις το ρευμα που θα τραβηξει ο συμπιεστης
1) Να έχει καεί το τύλιγμα του μοτέρ (σαν πιο απλή σκέψη) ... και να τραβάει πολλά αμπέρ. Και εδώ δεν μπορούμε παρά να αντικαταστήσουμε το μοτέρ που δεν συμφέρει.
2) Μπορεί και λόγω της ακινησίας να έχουν κατεβεί τα λάδια του συμπιεστή και "σφήνωσε" το πιστόνι του στην απλή ορολογία . Και επίσης και εδώ θα δούμε να τραβάει πολλά αμπέρ στην εκκίνηση (Τύλιγμα εκκίνησης) χωρίς να μπορεί να προχωρήσει στην κανονική λειτουργία λόγω "σφηνώματος " . Δηλαδή και στις 2 παραπάνω περιπτώσεις θα μετρήσουμε πολλά αμπέρ . με την διαφορά όμως ότι στην 2η περίπτωση να μην οφείλεται σε καμένο τύλιγμα αλλά λόγω κολλημένου πιστονιού. και να τυχαίνει τα τυλίγματα του να είναι καλά. και απλά κόβει από το θερμικό.
3) Μου έχει τύχει σε παρόμοια περίπτωση εγκαταλειμμένου ψυγείου (που κόβει το θερμικό μετά από δευτερόλεπτα) ... να διορθώνει με κλώτσιμα του μοτέρ με το πόδι (ελαφριά κλωτσίματα ή και κυκλική βίαιη μετακίνηση του ψυγείου ) ... με την λογική να ανακατωθεί το λάδι παντού στο μοτέρ από την κατακάθηση τους . Βέβαια αυτό θα συμβεί σε σπάνιες περιπτώσεις και ανάλογα την πραγματική κατάσταση του ψυγείου .... αλλά συμβαίνει !
Με μπερδεύει το γεγονός ότι λέει ρίχνει την ασφάλεια .... και μετά ? .... μετά που το σκούπισε λέει ότι δεν ρίχνει την ασφάλεια? και το άφησε και 6 ώρες να δουλεύει? ...
Νομίζω ότι προτιμότερο είναι στην περίπτωση αυτή . να γίνει ωμομέτρηση του τυλίγματος (στις 3 επαφές που έχει το μοτέρ) και τυχόν διαρροή προς την γείωση. Και την αμπερομέτρηση σε δεύτερη μοίρα. Ωμομέτρηση του "γενικού" της επαφής της θέσης του θερμικού με μια από τις επαφές του ρελέ και μέτρηση του "γενικού " του θερμικού με την άλλη επαφή του ρελέ. (ξεχωριστά τύλιγμα εκκινήσεως - λειτουργίας).
Και αν μπορεί να αντιληφθεί , αν σε αυτά τα 7 δευτερόλεπτα που "πολεμάει" το μοτέρ να "ξεφύγει" από την λειτουργία εκκινήσεως για να πάει στην κανονική λειτουργία , αν αντιλαμβάνεται ότι "ρολλάρει - τρέχει το μοτέρ" έστω και ελάχιστα δευτερόλεπτα.... από την "σφηνωμένη" κατάσταση. Και πέραν της κατάστασης εκκινήσεως. ή ακόμη και στην κατάσταση εκκινήσεως .... γιατί εδώ υπάρχει μια ασάφεια .... όταν λέμε "δουλεύει" το μοτέρ...... όπου εδώ μπορεί ένας που είναι μέσα στα πράγματα να αντιλαμβάνεται από τον ήχο του μοτέρ . πότε δουλεύει "ρολλάρει" και πότε απλός μουγκρίζει .ξεκιναει δουλευει το μοτερ για 7 δευτερολεπτα και σταματαει.