Δεν έχει κουμπί ρύθμισης ταχύτητας στο πάνω μέρος με πλακέτα από κάτω;
Ο καινούριος πυκνωτής αν είναι 100nF Χ2 κάνει. Φυσικά έπρεπε να δουλεύει και χωρίς αυτόν. Μήπως έχεις κάνει λάθος συνδεσμολογία στον διακόπτη όταν άλλαξες τον πυκνωτή;
Δεν έχει κουμπί ρύθμισης ταχύτητας στο πάνω μέρος με πλακέτα από κάτω;
Ο καινούριος πυκνωτής αν είναι 100nF Χ2 κάνει. Φυσικά έπρεπε να δουλεύει και χωρίς αυτόν. Μήπως έχεις κάνει λάθος συνδεσμολογία στον διακόπτη όταν άλλαξες τον πυκνωτή;
Δημήτρη πράγματι, πορτοκαλί 340w, μεταλικό σασμάν και γρανάζια με μηχανικό επιλογέα 2 ταχυτήτων 900-2400. Κάποτε υπήρχαν και τα προσαρτήματά του, σέγα, δισκοπρίονο, παλμικό κλπ. Όλα σε ένα, ιδανικό για ερασιτέχνη.P1050174.jpg
Επίσης έγινε και έλεγχος για βραχυκύκλωμα στάτη-δρομέα -άξονα- περιβλήματος, χωρίς σφάλματα.
Φίλιππε ούτε λόγος τότε για πλακέτα στην κατηγορία του. Ένας απλός διακόπτης 2 επαφών (φάση και ουδέτερο) που καθαρίστηκε και ελέγχθηκε. Και ο πυκνωτής έχει τα στοιχεία 100nK275V~X2.P1050175.jpg
Να σημειώσω ότι ο προηγούμενος πυκνωτής έσκασε θεαματικά.
Ποιό κουμπί ρύθμισης, ούτε αντιστροφή φοράς δεν έχει! Το είχε πάρει ο πατέρας μου όταν ήμουνα πιτσιρίκος, έπρεπε να περιμένω να περάσουν μερικά χρόνια για να μου επιτραπεί να το πιάσω. Ο πατέρας μου πέθανε κι εγώ έχω περάσει τα πενήντα, και το τρυπάνι ζει ακόμη, έστω κι αν έχει μόνο συναισθηματική αξία πια.
Πάντως ακόμη και τώρα η διαφορά στην ποιότητα κατασκευής σε σχέση με τα κινέζικα του κιλού είναι εμφανής.
Ο καινούριος πυκνωτής κάνει.
Και όμως υπήρχε μοντέλο πάλι μισό μεταλλικό και μισό πλαστικό πορτοκαλί, που είχε ρύθμιση ταχύτητας στο επάνω μέρος (όχι στη σκανδάλη)! Ίσως να ήταν λίγο μεταγενέστερο χρονολογικά, δεν το ξέρω.
Μιλάς για αβαθμίδωτη ρύθμιση; Γιατί το αρχαίο που κληρονόμησα έχει απλά δύο ταχύτητες με εναλλαγή γραναζιού με ένα λεβιεδάκι.
Ναι, στο πάνω μέρος είχε ένα ορθογώνιο πλαστικό μαύρο εξάρτημα σαν καπάκι στη μια άκρη του οποίου είχε ένα περιστρεφόμενο δίσκο με κλίμακα από 1 ως 7 αν θυμάμαι καλά
Τελικά το δράπανο επανήλθε. Το πρόβλημα ΜΑΛΛΟΝ πρέπει να ήταν στον διακόπτη που είχε "μπόσικα" και κάποιο από τα λαμάκια του δεν ακολουθούσε πάντα. Κάνει ένα σφυριγματάκι αλλά πρέπει να είναι από τα καρβουνάκια που παίρνουν νέα θέση πάνω στον συλλέκτη. Τέλος καλό όλα καλά, μπορεί να πάει ξανά στο ράφι στο χωριό μέχρι την επόμενη φορά που θα χρειαστεί να αντικαταστήσει το ξεχασμένο στο σπίτι κανονικό.
Και για να ξανακινήσουμε το θέμα των κινητήρων.
Ψάχνοντας στο ebay συνάντησα τους παρακάτω κινητήρες.
http://www.ebay.com/itm/AC-220V-Rect...3D152045075052
Πόσο συνηθισμένοι είναι, πόσο εύκολα ρυθμίζουν στροφές, βγάζουν τόσο εύκολα τα 500w (άντε 400-300), τροφοδοτούνται χωρίς τη γέφυρα και με 220AC κλπ κλπ