βγαζεις τον καδο εξω για να μπορεις να τον δουλεψεις τον αποσυναρμολογεις και βγαζοντας τον αξονα θα δεις το ρουλεμαν και την τσιμουχα αλλαξε τα και τα δυο αυτη ειναι η διαδικασια στο περιπου
βγαζεις τον καδο εξω για να μπορεις να τον δουλεψεις τον αποσυναρμολογεις και βγαζοντας τον αξονα θα δεις το ρουλεμαν και την τσιμουχα αλλαξε τα και τα δυο αυτη ειναι η διαδικασια στο περιπου
Μια δεύτερη ερώτηση είναι, να απευθυνθώ στον Κουρλαμπά με τα ανταλλακτικά ανά χείρας (δυστυχώς δεν διαθέτω manual, και κατ' επέκταση part list), ή υπάρχει κάποιος πιο "ενημερωμένος" ???
Όπως τα λέει ο παραπάνω .
Το "πεντάστερο" (βάση των ρουλεμάν ) σε άλλα πλυντήρια όπου θα είχαν βίδες στην περιφέρεια , θα έβγαζες μόνο τις βίδες και το πεντάστερο σκέτο . Αλλά στην περίπτωση σου αντί για βίδες στην περιφέρεια το έκαναν με έναν κατάλληλο "σφιγκτήρα" μεγάλων διαστάσεων .
Θα βγει ο σφιγκτήρας για να βγει ο κάδος έξω κτλ
Αλλά για να μην έχεις τίποτα ευτράπελα αργότερα . πρόσεξε τα εξής
Εκτός του ότι πρέπει να βγάλεις πρώτα όλα τα καλώδια (από αντίσταση / κλίξον με τσουνί και πρόσεχε να μην το σπάσεις) μια πολύ καλή δουλειά είναι να σημειώσεις με μαρκαδόρο την ακριβή θέση που ήταν το καπάκι προτού το βγάλεις (π.χ. για την περίπτωση της αντίστασης θέρμανσης που αυτή μέσα στον κάδο μπαίνει μέσα σε μια "θήκη " σε σχήμα "Π" ... αν τελικά το καπάκι το βάλεις σε άλλα σημεία δεν θα έρχεται η αντίσταση μέσα στο "Π" και θα ταλαιπωρηθείς περισσότερο .
Στην αλλαγή ρουλεμάν / τσιμούχας πέρνα και γρασάκι και μέσα στην τσιμούχα και παντού στον άξονα.
ΜΗΝ χτυπήσεις με σφυρί κατευθείαν στο πασωτό του άξονα όπου βιδώνει η τροχαλία για να βγάλεις τον άξονα από τα ρουλεμάν (βάλε ένα ξύλο μπροστά)
Δεν ξέρω τι τσιμούχα παίρνει αλλά σε πολλά τέτοια απλά μοντέλα έχουν συνηθισμένες τσιμούχες που τις βρίσκεις και στα ανταλλακτικά αυτοκινήτων (θα το αναφέρει επάνω τις διαστάσεις τσιμούχας πάνω στην τσιμούχα) επίσης το ίδιο για τα ρουλεμάν. Σε περίπτωση που η τσιμούχα είναι "άγνωστη" στην ιδιομορφία της τότε και αργότερα θα απευθυνθείς αλλού.Μια δεύτερη ερώτηση είναι, να απευθυνθώ στον Κουρλαμπά με τα ανταλλακτικά ανά χείρας (δυστυχώς δεν διαθέτω manual, και κατ' επέκταση part list), ή υπάρχει κάποιος πιο "ενημερωμένος" ???
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Κυριακίδης : 18-01-15 στις 21:31
Λοιπόν κύριοι στο μέσο ακριβώς της επισκευής όλα πήγαν ρολόϊ. Το "πεντάστερο" (όπως το χαρακτηρίζει ο Πέτρος παραπάνω) μόλις ελευθερωθεί (αφού λύσουμε και απομακρύνουμε τον σφιγκτήρα), έρχεται έξω μαζί με την πλάτη του κάδου (που είναι βιδωμένη επάνω του), και το τύμπανο. Μια ελάχιστη δυσκολία κατά την εξαγωγή επειδή ήθελε λίγο "παίξιμο" ώστε να περάσει από το κενό που άφηνε το πλαίσιο.
Απο εκεί και πέρα, απομάκρυνση του τυμπάνου από την πλάτη (με λίγο χτύπημα ώστε να απελευθερωθεί από τα ρουλεμάν), λύσιμο και αφαίρεση της πλάτης του κάδου, και το "πεντάστερο" στο χέρι που παράλληλα αποτελεί και τη "φωλιά" για τα ρουλεμάν - τσιμούχα (μετά το πέρας θα προσπαθήσω να επεξεργαστώ το μήνυμα προσθέτοντας και φωτογραφίες).
Κάμποση δυσκολία συνάντησα να αφαιρέσω την τσιμούχα και τα ρουλεμάν από τη "φωλιά" (είχα και ένα μικρό ατύχημα εκεί όταν πετάχτηκε η τσιμούχα στο μάτι μου). Καθαρίστηκε και από σκουριές και τέλος καλό και από εκεί.
Αύριο θα ασχοληθώ με τον άξονα (καθαρισμός κ.τ.λ.). Όμως παρατηρώντας τον σήμερα στο φώς της ημέρας "υποπτεύομαι" το δαχτυλίδι του.
και άλλη μία
Οι πιο έμπειροι του forum δώστε τα φώτα σας please, ορθώς τον υποπτεύομαι, να προχωρήσω σε αντικατάσταση ή να μην δώσω σημασία, να το τρίψω λίγο με γυαλόχαρτο ώστε να λειανθεί, και να προχωρήσω ως έχει ???
(Σημείωση: Σε αυτό το σημείο εδράζει η τσιμούχα) ...
Σε καμιά περίπτωση με γυαλόχαρτο μόνο με πανί και κάποιο διαλυτικό (πετρέλαιο)
Για να είσαι σίγουρος ότι όλα "θα πάνε καλά" θα πρέπει να τεστάρεις την νέα τσιμούχα πάνω στο δαχτυλίδι αν τρίβεται και το πατάει καλά η λεπτότερη εσωτερική επιφάνεια της τσιμούχας (δηλαδή θα βάλεις δοκιμαστικά την τσιμούχα μέσα στο δαχτυλίδι και θα περιστρέψεις την τσιμούχα δεξιά - αριστερά θα πρέπει το ζόρι της τριβής να είναι αρκετά "σφικτό" και ότι δεν τρέχει στον "αέρα" .
Το ίδιο ακριβώς θα κάνεις και με τα ρουλεμάν πρέπει τα νέα ρουλεμάν να τα βάλεις στο δικό τους ύψος το καθένα και να δεις αν κάθονται καλά χωρίς τζόγο στον άξονα .
Τα ρουλεμάν μην τα χτυπάς απευθείας με σφυρί , αλλά χρησιμοποίησε κάποιον σωλήνα και το χτύπημα να γίνεται σε κατάλληλο σημείο του ρουλεμάν και όχι στην μέση όπου βρίσκονται οι μπίλιες του ρουλεμάν . Το ίδιο και για να βάλεις και την τσιμούχα στην φωλιά (χτύπημα με τον σωλήνα και να τον έχεις φουλ γρασάρει + τα ρουλεμάν + άξονα) .
Στα ρουλεμάν δεν υπάρχει πρόβλημα, δεν υπάρχει καν ούτε υποψία φθοράς ( δεν γύρισε ποτέ ελεύθερα εντός αυτού ο άξονας. Ο προβληματισμός μου έγκειται στο εξής. Αυτό το όποιο "φάγωμα" του δαχτυλιδιού, μήπως επιταχύνει τη φθορά στην καινούρια τσιμούχα ??? Και κάτι άσχετο. Ο άξονας και τα υπόλοιπα είναι από Ariston (κατά το site του Κουρλαμπά), που σημαίνει ότι το πλυντήριο μου είναι φασόν της Ariston. Κρίμα που δεν γράφει και το μοντέλο μήπως βρώ και κανένα manual ...
΄Δεν διακρίνω σοβαρό "φάγωμα" στο δακτυλίδι . Φάγωμα ας έχει ... η τσιμούχα αν δεις ότι τρίβεται επάνω στο δακτυλίδι (και μπει γράσο) μην φοβάσαι τίποτα . Το μόνο άσχημο πάνω σε δακυλίδι είναι να έχει ένα μικρό λακάκι (κυκλικά σαν λακουβίτσα και σε διάμετρο π.χ. σαν της καρφίτσας ) με κοφτερές "αιχμές" από το λακάκι . σε αυτήν την περίπτωση γυαλοχαρτάρισε τις αιχμές μόνο και δεν τρέχει τίποτα.
Αν μετά τον καθαρισμό του μπρούτζινου δακτυλιδιού υπάρχουν ανωμαλίες (γρατσουνιές που εξέχουν) η νέα τσιμούχα δεν θα κρατήσει πολύ
Αν δεν υπάρχει σαν ανταλλακτικό (σε ελάχιστα μοντέλα δίνουν το δακτυλίδι +o-ring χώρια ) , αναγκαστικά πρέπει να το καθαρίσεις ,και ο μόνος τρόπος είναι με το πιο ψιλό γυαλόχαρτο που θα βρεις ,αφού τρίψεις τις επιφάνειες του γυαλόχαρτου μεταξύ τους ώστε να γίνουν λείες σα χαρτί και να τρίψεις κυκλικά και ομοιόμορφα
Τσιμούχα στα είδη πλυντηρίου υπάρχει περίπτωση να βρεις με διπλό δακτύλιο στεγανοποίησης , όχι πάντα , αλλά ψάξε το
Όσο για τα ρουλεμάν ειδικά το εσωτερικό πριν το τοποθετήσεις στη φωλιά προσεκτικά όπως προανέφερε ο Πέτρος κάνε του μία δοκιμή να το περάσεις με το χέρι στον άξονα , 9 στις 10 φορές υπάρχει φάγωμα άξονα , και αν κάνει κενό εκεί τότε μειώνεται η αποτελεσματικότητα της τσιμούχας
Στο δρόμο προς την κορυφή μην ποδοπατάς τους ανθρώπους που θα βρεθούν μπροστά σου. Πάρε τους μαζί σου!
Κώστα να σου πω την αλήθεια το δαχτυλίδι το υποπτεύθηκα γιατί όπως θα δεις και στις φωτογραφίες έχει κάποια σημάδια που οπτικά μοιάζουν με χαρακιές. Όμως σήμερα που το καθάριζα, δεν αισθάνθηκα κάποια ανωμαλία (δια της αφής τουλάχιστον), οπότε θα κάνω το test που μου υπέδειξε και ο Πέτρος, και ανάλογα θα πράξω. Έχω βρεί στον Κουρλαμπά τον άξονα ολόκληρο ούτως ή άλλως, δεν θα υπάρξει πρόβλημα εάν κάτι δεν πάει καλά.
Το πολύ ενδιαφέρον στο μήνυμα σου είναι αυτό που γράφεις περί τσιμουχών με διπλό δακτύλιο στεγανοποίησης, και σίγουρα θα το ψάξω λίγο πριν το δέσιμο.
Όσο για τα ρουλεμάν, είμαι αισιόδοξος για την μη ύπαρξη "πατούρας" γιατί πριν το λύσιμο είδα τον άξονα να περιστρέφεται κανονικά μαζί με τον εσωτερικό δακτύλιο (παρά από την όποια σκουριά είχε πάνω του), και επιπλέον έκανα και το "μπακάλικο" test του νυχιού. Όμως θα δοκιμάσω και αυτό που μου λες (να τα περάσω με το χέρι πρώτα). Μου ακούγεται πολύ καλή ιδέα ...
βασικά ζήτα τη γνήσια τσιμούχα , αν υπάρχει πιο καλά
εδω είναι φωτο με μονές και διπλές , στη διπλή υπάρχει μόνο 1 ελατήριο φυσικά
![]()
Στο δρόμο προς την κορυφή μην ποδοπατάς τους ανθρώπους που θα βρεθούν μπροστά σου. Πάρε τους μαζί σου!