Μέχρι εκεί τα βλέπω σαφή και κατανοητά .
Να προσπαθήσω να το εξηγήσω: έστω ότι έχουμε ένα πυκνωτή υπό τάση, χωρίς κάποιο καταναλωτή συνδεδεμένο επάνω του; διατηρεί μία σταθερή τάση (στο εναλλασσόμενο έιναι άλλη ιστορία, αλλά για να μην το μπλέξουμε πολύ τώρα), και συγκρατεί συγκεκριμένο ηλεκτρικό φορτίο. Οσο δεν αλλάζει κάτι, βρίσκεται σε μόνιμη κατάσταση. Σε δεδομένη χρονική στιγμή, συνδέεται ένας καταναλωτής (π.χ. το τύλιγμα του κινητήρα) και για ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα ο πυκνωτής εκφορτίζεται διοχετεύοντας το φορτίο του στο τύλιγμα. Οσο διαρκεί αυτό, μιλάμε για μεταβατική κατάσταση, στη διάρκεια της οποίας τάσεις και ρεύματα μεταβάλλονται.
Ερχόμαστε τώρα στο συγκεκριμένο παράδειγμα του κινητήρα του πλυντηρίου: υποθέτω ότι ο πυκνωτής ΔΕΝ είναι υπό τάση συνέχεια, αλλά είναι μόνιμα συνδεδεμένος σε σειρά με το τύλιγμα, και τροφοδοτείται με τάση όταν θέλουμε να ξεκινήσει ο κινητήρας. Στη συνέχεια, δε, παραμένει συνδεδεμένος για όσο χρόνο λειτουργείο κινητήρας, σωστά; Αν ναι, τότε η όποια επίδραση του πυκνωτή στη μεταβατική κατάσταση δεν είναι αυτό στο οποίο αναφερόμουν. Οταν τελειώσουν τα μεταβατικά φαινόμενα και σταθεροποιηθούν τάσεις και ρεύματα, ο πυκνωτής που παραμένει σε σειρά με το τύλιγμα δεν επηρρεάζει την ένταση του ρεύματος που διαρρέει το τύλιγμα (άρα και την ένταση του μαγνητικού πεδίου), αλλά εισάγει μόνο μία διαφορά φάσης (ολίσθηση της έντασης ως προς την τάση) που είναι και το ζητούμενο.
στο παρακάτω που ακολουθεί ..
Ο καμμένος πυκνωτής περιορίζει δραστικά, έως και μηδενίζει το ρεύμα που διαρρέει το τύλιγμα, αδυνατίζοντας / εκμηδενίζοντας αντίστοιχα το πεδίο που αυτό δημιουργεί, με συνέπεια να μην αποδίσει (ή και να μην ξεκινά καν) ο κινητήρας.
Εδώ θα ήθελα να πω το εξής .
Γιατί συμβαίνει σε καμένο πυκνωτή ... και σε μοτέρ που φαινομενικά δεν γυρίζει καθόλου .... όταν γυρίσουμε (βοηθήσουμε με το χέρι μας ) τον ρότορα αυτός γυρίζει? έστω και αν αποδεδειγμένα είναι όντως καμένος ο πυκνωτής? έστω και με αμυδρή δύναμη ... αλλά γυρίζει.
Γιατί απλά "παλεύει " το τύλιγμα κυρίως λειτουργίας (μόνο του) που είναι ανεξάρτητο από την επίδραση του πυκνωτή , και που όμως είναι χαμηλότερης ισχύος από του βοηθητικού τυλίγματος . και δεν επαρκεί μόνο του (το τύλιγμα κυρίως λειτουργίας) να το ωθήσει.

Πιστεύω ότι και λόγω προβλήματος του πυκνωτή στο προς την ανεξάρτητη σύνδεση του βοηθητικού τυλίγματος δεν συγχρονίζονται/προσαξαύνονται τα 2 ανεξάρτητα τυλίγματα με αποτέλεσμα να μην επαρκεί η ισχύς εκκινήσεως (συνολικά και των 2 τυλιγμάτων) . Έτσι ώστε στο τέλος και μετά στην μετάβαση του να αναλάβει ρόλο μόνο το τύλιγμα κυρίως λειτουργίας.