-
Καλημέρα και από εμένα, έστω και καθυστερημένα, σήμερα διάβασα το άρθρο αυτό, και σου δίνω μια λύση, "καλή" πιστεύω.[Br]
ΚΥΚΛΩΜΑ.jpg[Br][Br]Εξήγηση του κυκλώματος:
[Br]ψάξε και βρες το κύκλωμα που ελέγχει το μοτέρ σου, (λογικά θα είναι κάπου πάνω σε αυτό) και βρες και ξεχώρισε τα δύο καλώδια, φάση και ουδέτερο που δίνουν εντολή στο μοτέρ σου.( αν είναι περισσότερα καλώδια, πες μου ακριβώς τί και πώς και θα σου δώσω λύση)
[Br][Br]
Συνέδεσε όπως στο κύκλωμα το ρελεδάκι, όπου την εντολή για να οπλίσει το ρελέ θα την δώσεις από τις παραπάνω εξόδους που σου είπα πριν.(έτσι, από τις επαφές των πηνίων θα περάσει όσο ρεύμα χρειαστεί και όχι όσο ρευμα τραβάει το μοτέρ όπως είπα στο άρθρο #4 ο picdey)
[Br][Br]
Στην τρίτη επαφή του ρελε, οδηγείς την ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΗ φάση για τα φώτα σου, και η έξοδός σου, πάει στην εγκατάσταση, στη ΦΑΣΗ παντα. Eκεί στο σχέδιο δείχνω και ένα διακόπτη παράλληλα συνδεμένο με την επαφή του ρελέ, για να μπορείς να ελέγξεις τα φώτα σου και χειροκίνητα![Br]
ΠΡΟΣΟΧΗ, η φάση που θα πάει στο διακόπτη να είναι η ίδια που θα πάει στο ρελε, για να μην έχουμε παρατράγουδα όταν είναι οπλισμένο το ρελέ και ο διακόπτης κλειστός (υπό τάση δηλαδή)Ελπίζω να βοήθησα, έστω και καθυστερημένα...
[Br][Br]Και πάντα προσοχή στα ρεύματα!!! ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ!!!!!
[Br][Br]
Υ.Γ. ξέχασα να γράψω, ότι, όταν η πόρτα φτάσει στο τέλος, άνοιγμα ή κλίσιμο, και δεν δουλεύει πια το μοτερ σου, τα φώτα σου θα σβήσουν. Για να το αποφύγεις αυτό θα χρειαστείς ένα ακόμη ρελεδάκι και ένα χρονοδιακόπτη... για παραπάνω έλεγχο.
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη lcharal : 30-03-12 στις 13:37
-
-
Καταρχήν το μοτέρ έχει δυο φάσεις, και έναν ουδέτερο. Και δεν καταλαβαίνω πού μπορεί να χρειάζεται να ανάβουν αυτόματα τα φώτα του χώρου όσο κινείται η πόρτα...
-
-
Πολλοί πίνακες ελέγχου αυτοματισμών για συρόμενες/ανοιγόμενες αυλόπορτες, ρολλά με κεντρικό μοτέρ κλπ βγάζουν έξοδο για λαμπτήρα φωτισμού η οποία ενεργοποιείται με την έναρξη λειτουργίας του μοτέρ και σταματούν αυτόματα μετά από κάποιο χρόνο αφού αυτό έχει σταματήσει. Σαφώς εάν ο πίνακας του αυτοματισμού έχει τέτοια λειτουργία, αυτή είναι και η απλούστερη λύση. Απλά, εάν το φορτίο είναι μεγάλο (συνήθως το όριο για την τροφοδοσία λαμπτήρα φωτισμού άμεσα από τον πίνακα ελέγχου του αυτοματισμού είναι κάτι γύρω στα 60W) ή επίφοβο (εάν φοβόμαστε ότι υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για βραχυκύκλωμα στον λαμπτήρα φωτισμού και άρα καμμένης ασφάλειας ή και ζημιάς στον πίνακα ελέγχου του αυτοματισμού) ή θέλουμε να τροφοδοτήσουμε λαμπτήρες που λειτουργούν με άλλη τάση, χρησιμοποιούμε ένα ρελέ που οπλίζει με την έξοδο για λαμπτήρα φωτισμού που παρέχει ο πίνακας ελέγχου του αυτοματισμού.
Λευτέρη, δεν έχω δει κάποιο αυτοματισμό γκαραζόπορτας που να μπορεί να δουλέψει με τη συνδεσμολογία που περιγράφεις. Στις γκαραζόπορτες 230VAC (τουλάχιστον αυτές που γνωρίζω), αυτό που περιγράφεις σαν "κύκλωμα ελέγχου μοτέρ (δεξιά-αριστερά)" είναι αυτό που λέω "πίνακα ελέγχου του αυτοματισμού" και ουσιαστικά βγάζει για το μοτέρ 3 εξόδους: ουδέτερο (κοινό και για άνοιγμα και για κλείσιμο), φάση για κίνηση ανοίγματος και φάση για κίνηση κλεισίματος. Για να κάνω άνοιγμα, δίνω ρεύμα στα 2 από τα 3 καλώδια του μοτέρ (3 είναι μη μετρώντας πιθανό καλώδιο για την γείωση του μοτέρ), δηλαδή ουδέτερο στον ουδέτερο του μοτέρ και φάση στην φάση για κίνηση ανοίγματος. Αντίστοιχα για κλείσιμο. Ουσιαστικά δηλαδή ο πίνακας ελέγχει την φάση και την συνδέει με το καλώδιο του μοτέρ που αντιστοιχεί στην κίνηση που πρέπει να γίνει. Επιπλέον, με τα 2 καλώδια φάσης του μοτέρ (φάση για κίνηση ανοίγματος και φάση για κίνηση κλεισίματος) συνδέονται τα 2 άκρα του πυκνωτή λειτουργία του μοτέρ.
Σημείωση: Η έξοδος για ουδέτερο κανονικά έχει είσοδο τον ουδέτερο του ρεύματος (εάν έχω όμως συνδέσει ανάποδα στον πίνακα ελέγχου του αυτοματισμού την τάση και τον ουδέτερο της τροφοδοσίας τότε καταλήγω να έχω μόνιμα τάση στο μοτέρ το οποίο δεν είναι γενικά πρόβλημα λειτουργίας αλλά σοβαρό πρόβλημα ασφαλείας). Επίσης, εάν έχω συνδέσει ανάποδα τα καλώδια του μοτέρ (το του ανοίγματος στην έξοδο του πίνακα για κλείσιμο) θα έχω "ανάποδη" λειτουργία του αυτοματισμού.
-
-
Το πιο απλό που μπορώ να φανταστώ είναι μια καστάνια ενωμένη ανάμεσα στις δυο φάσεις του μοτέρ. Έτσι κάθε φορά που θα τροφοδοτείται το μοτέρ είτε πάνω είτε κάτω, η καστάνια θα αλλάζει κατάσταση. Tην πρώτη φορά τη βάζουμε στη σωστή θέση με το χέρι ώστε τα φώτα να ανάβουν με ανοιχτή πόρτα, όχι με κλειστή. Σε σειρά με το πηνίο της καστάνιας θα χρειαστεί να μπει και μια αντίσταση ή ένας πυκνωτής ώστε στο πηνίο της να μην φτάνουν περισσότερα από 220V.
-
-
Εάν πρόκειται για φωτισμό, γενικά θέλουμε να ανάβει το φως και όταν η πόρτα ανοίγει και όταν κλείνει και επιπλέον να διαρκεί για κάποιον χρόνο αφού η πόρτα έχει σταματήσει να κινείται (δηλαδή είναι εντελώς ανοιχτή ή εντελώς κλειστή). Αυτός είναι ο τρόπος που το κάνει κάθε πίνακας ελέγχου αυτοματισμού που έχω δει αλλά είναι και το πιο λογικό σαν λειτουργία, διότι με ενδιαφέρει να έχω φως και ενώ κινούμαι με το όχημά μου (μπαίνω είτε βγαίνω από την γκαραζόπορτα) αλλά και αφού έχω παρκάρει και είμαι πεζός.
Μας ενδιαφέρει να ανάβουν αυτόματα τα φώτα του χώρου όσο κινείται η πόρτα είτε ως οδηγούς, ώστε και να έχουμε ορατότητα σε σημεία που τα φώτα του αυτοκινήτου μας δεν καλύπτουν καλά, είτε ως πεζούς για να κινούμαστε ευκολότερα στο γκαράζ μας (πχ πατάω το τηλεχειριστήριο για να αρχίσει να ανοίγει η γκαραζόπορτα και έτσι έχω ταυτόχρονα φως καθώς περπατώ προς το αμάξι μου).
-
-
Άρα λοιπόν αυτό που θέλουμε είναι το φως να ανάβει όσο ανοίγει η πόρτα, καθώς και όσο είναι ανοιχτή. Αυτό γίνεται με αυτό που λέω στο #14.
-
-
Ναι, αλλά επίσης θέλουμε να ανάβει και όσο κλείνει αλλά και για λίγο χρόνο (πχ 1 λεπτό) αφού έχει κλείσει, ώστε να μπορούμε να φύγουμε πεζοί από το γκαράζ μας αφού έχουμε παρκάρει.
Με την ευκαιρία, να σημειώσω ότι αρκετοί σύγχρονοι πίνακες ελέγχου 230 VAC για συρόμενα/ανοιγόμενα έχουν ρύθμιση ταχύτητας (πχ http://www.google.com/patents/US5334922 ) οπότε ενδέχεται συσκευές, όπως ρελέ, συνδεδεμένα στις φάσεις του μοτέρ να μην οπλίζουν αξιόπιστα.
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη thm : 30-03-12 στις 17:34
-
-
καθώς ο topic starter δεν διευκρίνισε σχετικά με γκαράζ αν έχει μία πόρτα (της ράμπας του αυτοκινήτου) ή δύο (και κανονική πόρτα με άμεση πρόσβαση στο κτήριο) θεωρώ ότι ίσως οι παραπάνω λύσεις να μην τον καλύπτουν (στην δεύτερη περίπτωση). πιο συγκεκριμένα: μπαίνω από την πόρτα του κλιμακοστασίου στο γκαράζ. τα φώτα σβηστά. για να τα ενεργοποιήσω πρέπει να ανοίξω την γκαραζόπορτα. ίσως όχι δύσκολο αλλά όχι και το τόσο καλό σε θέματα ασφάλειας. κάποιος μπορεί να μπει (άνθρωπος ή ...γάτα). γι' αυτό θεωρώ ότι ισως ένας "στρατηγικά" τοποθετημένος αισθητήρας κίνησης που θα ανιχνεύει κίνηση και από την πλευρά της γκαραζόπορτας αλλά και από την πλευρά της άλλης πόρτας (σε συνδυασμό με χρονοκαθυστέρηση όπως ειπώθηκε) ίσως να είναι πιο πλήρης λύση
-
-
Απλά, αφού σε πολλούς από τους πίνακες ελέγχου αυτοματισμών γκαραζοπορτών η λειτουργία φωτισμού είναι ήδη ενσωματωμένη, το κόστος περιορίζεται στο κόστος εγκατάστασης ενός λαμπτήρα. Μπορεί να μην είναι πάντα η απόλυτη λύση αλλά είναι μία πολύ καλή αρχή και βεβαίως μπορούμε επίσης, όπως πολύ ωραία περιγράφεις, να συνδέσουμε και άλλους αισθητήρες ενεργοποίησης (αισθητήρες κίνησης ή παρουσίας) στο όλο σύστημα, αλλά και αισθητήρα έντασης φωτισμού ώστε να μην ανάβουμε άδικα τα φώτα την ημέρα.
-
-
Εαν υπαρχει ενσωματομενη λειτουργια φωτισμου τοτε τελεια. Απλα οπως ειπε ο φιλος kapagroup βαζεις μια ακομα λαμπα. Εαν δεν υπαρχει, ενεργοποιεις ενα χρονικο off delay με την τροφοδοσια του μοτερ (με προσοχη στην σωστη ταση) και οδηγας ενα ρελε το οποια σου αναβει την λαμπα. Μην βαλεις το πηνιο του ρελε, με συγκρατηση απο χρονικο, παραλληλα με το μοτερ γιατι τοτε οσο αναβει η λαμπα θα τροφοδοτεις και το μοτερ!!
-
Δικαιώματα - Επιλογές
- Δημιουργία θεμάτων: Όχι
- Υποβολή μηνυμάτων: Όχι
- Σύναψη αρχείων: Όχι
- Επεξεργασία μηνυμάτων: Όχι
-
Όροι Χρήσης