Κύριοι να παραθέσω κι εγώ την άποψή μου και την γνώση μου στο εν λόγω θέμα.Η επισκευή ηλεκτρικών οικιακών συσκευών και μικροσυσκευών δεν αξίζει πλέον να ασχοληθείς σαν επαγγελματίας.
Οι λόγοι:
1) Κάθε μέρα πέφτουν και θα πέφτουν οι τιμές αγοράς καινούριας συσκευής,μικροσυσκευής.
2)Η τεχνολογία έχει εξελιχθεί και χρειάζεσαι υψηλή τεχνογνωσία και χρόνο για να διαγνώσεις και να επισκευάσεις την βλάβη.
3)Τα έξοδα που απαιτούνται και η επένδυση για να δουλεύεις σωστά είναι αρκετά μεγάλα,(απαραίτητο στοκ ανταλλακτικών,εργαλεία γενικά,διαγνωστικά προγράμματα, τέβε, ενοίκια, και υψηλός φόρος στην παροχή υπηρεσιών).
4)Πλέον ελάχιστοι είναι οι κατασκευαστές που προβλέπουν την επισκευασιμότητα των συσκευών τους (δύσκολη πρόσβαση στα επί μέρους εξαρτήματα)
5)Πληθώρα μοντέλων, μαρκών (που για την ίδια δουλειά χρησιμοποιούν είναι 5 διαφορετικούς τρόπους για να επιτύχουν το ίδιο αποτέλεσμα ή διαφορετικά εξαρτήματα που κάνουν την ίδια δουλειά πχ αντλίες και άντε κάνε εσύ το στόκ σου και αν σου μείνει κάτι απούλητο δεν μπαίνει πουθενά αλλού.)
6)Ακριβό κόστος ανταλλακτικών, κιτ-σετ εξαρτημάτων(πχ πλυντήριο 300ευρώ κόστος αγοράς και κόστος ανταλλακτικού πχ ηλεκτρονικού αξίας 130ευρώ, σε μικροσυσκευές πχ χαλάει ο θερμοστάτης της πλάκας του σιδήρου και σου δίνουν ολόκληρη την πλάκα με κόστος πχ 25ευρώ ενώ το σίδερο ολόκληρο κοστίζει πχ 45ευρώ και άντε εσύ πληρώσου την εργασία σου)
7)Πλέον το κέρδος είναι στις μικρές βλάβες που εκεί έχεις ανταγωνισμό από: ''μάστορες του σπιτιού'',διάφορων τύπου πειρατές του στυλ ηλεκτρολόγους της ΔΕΗ, του δήμου, του νοσοκομείου, υδραυλικούς κτλ που κάνουν μαύρα βλάβες για πάρτι τους χωρίς έξοδα τεβε,φπα κτλ κτλ. άρα εσύ θα είσαι πιο ακριβώς)
Ψυχολογική φθορά, άγχος, πίεση, όλα τα θέλουν τώρα αμέσως, τζάμπα και με εγγύηση όχι μόνο στην επισκευή που έκανες αλλά και σε ολόκληρη την συσκευή.Για ότι έχει συμβεί φτες εσύ ο τεχνικός πχ έκανε υπέρταση η δεη? είσαι υπεύθυνος εσύ, μπήκαν ποντίκια? το ίδιο
άρα να λάβετε υπόψιν σας και το ψυχολογικό κομμάτι της υπόθεσης γιατί και αυτό έχει κόστος για εσάς τους τεχνικούς.
9)Μπάχαλο,χάος με την εφορία και την χαρτούρα, πάρε πχ επαγγελματικό αυτοκίνητο και κόβε κάθε μέρα δελτίο αποστολής όλα τα ανταλλακτικά μέχρι και τις βίδες που έχεις μαζί σου από σπίτι σε σπίτι για να είσαι νόμιμος και όσα δεν χρησιμοποιήσεις- πωλήσεις, δελτίο αποστολής για το μαγαζί σου και αύριο ξανά από την αρχήΕιδάλλως είσαι παράνομος και κάποια στιγμή θα σε ''τσιμπήσουν'' και θα έχεις το ανάλογο κόστος σε πρόστιμα.
10) Τι γίνετε όταν το κόστος επισκευής είναι υψηλό ή δεν παραδίδετε το ανταλλακτικό και εσύ έχεις δουλέψει για να διαγνώσεις την βλάβη πχ μισή ώρα, έχεις πάρει τηλέφωνα για να βρεις το ανταλλακτικό κτλ κτλ τι θα πληρωθείς?
Υ.Γ. Αυτά είναι που βλέπω να ζει ένας πολύ καλός φίλος μου πολύ καλός τεχνικός με μεγάλη πελατεία που παρακινεί τον γιό του να μην ασχοληθεί με αυτό το επάγγελμα. Προσπάθησα να σας παραθέσω τα στοιχεία, προβλήματα για να βγάλετε μόνοι σας τα συμπεράσματά σας.