Ναι, είναι καλό.
Αν μετρήσεις ξανά αντιστρέφοντας τους ακροδέκτες (κόκκινο-μαύρο) και δεν πάρεις ένδειξη, τότε υπάρχει σίγουρα δίοδος.
Ναι, είναι καλό.
Αν μετρήσεις ξανά αντιστρέφοντας τους ακροδέκτες (κόκκινο-μαύρο) και δεν πάρεις ένδειξη, τότε υπάρχει σίγουρα δίοδος.
Ναι, το δοκίμασα και ανάποδα το πρωί που έκανα την μέτρηση (απλά δε το ανέφερα), και όντως έκανε πως μετράει αλλά ξαναγύρισε στο .1 . Άρα επιβεβαιώσαμε την ύπαρξη της διόδου.
Το άλλο που είχες αναφέρει για την pullup του HOLD? "Μετριέται" κάπως? Ή είναι σχεδόν βέβαιο πως έχει? Ή δε μας νοιάζει τελικά?
Αλέξανδρε τις υπόλοιπες λεπτομέρειες της συνδεσμολογίας θα μου τις αναλύσεις όταν έρθει ο programmer ή να κάνουμε μια αρχή από τώρα?
Την pullup του HOLD δεν μπορείς να την επιβεβαιώσεις τόσο εύκολα. Ο λόγος? Δεν έχουμε άμεση πρόσβαση στο Vcc. Αν δεν υπάρχει, θα έχουμε πρόβλημα. Εικάζουμε όμως ότι θα είναι εκεί και θα μας περιμένει στο ραντεβού με τη μοίρα..
Για τις υπόλοιπες λεπτομέρειες, δεν χρειάζεσαι πολλά πολλά:
- Θέλεις 2 adaptors, έναν για το παλιό και έναν για το νέο chip. Κολλάς τα chips στους adaptors τους. Προσοχή στον προσανατολισμό των chip κατά το κόλλημά τους στον adaptor, ώστε το pin 1 του κάθε chip να πάει στο pin 1 του αντίστοιχου adaptor.
- Σε κάθε adaptor κολλάς 2 ακιδοσειρές των 4 pins, ώστε ο adaptor να έχει τα ποδαράκια που έχει ένα τυπικό 8-pin ολοκληρωμένο παλιάς (όχι SMD) τεχνολογίας και να μπαινοβγαίνει στην βάση του programmer.
- Στον adaptor του παλιού chip κολλάς δύο καλώδια στα pins 3 και 4. Εκεί δίνεις τροφοδοσία 4 Volt, (+) στο 3 και (-) στο 4. Αν δεν δουλέψει στα 4V, πειραματίζεσαι λίγο, με χαμηλότερες κατά προτίμηση τάσεις. Με ψηλότερες τάσεις, αυξάνεται ο κίνδυνος να καεί.
- Η αρίθμηση των pins σε όλα τα ολοκληρωμένα που έχουν δύο σειρές pins, γίνεται ως εξής: Τοποθετούμε το ολοκληρωμένο στον πάγκο έτσι ώστε να το βλέπουμε από πάνω. Αν έχει μία τελεία ανάγλυφη ή έντυπη, το περιστρέφουμε ώστε αυτή να είναι κάτω αριστερά. Αν όχι, το περιστρέφουμε έτσι ώστε τα γράμματα να διαβάζονται. Βλέπουμε τώρα τις δύο σειρές pins, μία κάτω και μία πάνω. Το pin 1 λοιπόν είναι το κάτω αριστερά, το pin 2 είναι το επόμενό του προς τα δεξιά, κλπ. Μόλις τελειώσουμε με την κάτω σειρά, συνεχίζουμε την αρίθμηση με το πάνω δεξιά pin κλπ. Γενικά, βαδίζουμε αριστερόστροφα (anti-clockwise).
Δημήτρης
Δημήτρη (sorry που σε βάφτισα Αλέξανδρο στο προηγούμενο post μου),
Σε ευχαριστώ πολύ για την κατατοπιστικότατη απάντηση, και συγγνώμη που σε ανάγκασα να γράψεις όλα αυτά για τον προσανατολισμό των chips που λίγο πολύ τα ήξερα (απλά δε διευκρίνισα τι ακριβώς ήθελα να μάθω).
Αυτό λοιπόν που με μπερδεύει είναι το εξής:
Στο νέο chip τα πράγματα φαίνονται αρκετά απλά... Όλα τα pins του chip συνδέονται στον adaptor, στον adaptor κολλάω 8 ακίδες στις τρυπίτσες, οι οποίες "καρφώνονται" στη βάση του chip στον programmer, και το chip τροφοδοτείται αποκλειστικά από τον programmer, ο οποίος με τη σειρά του προφανώς παίρνει ρεύμα από τη USB θύρα.
Στο παλιό chip τι ακριβώς κάνω? Η διαφορά είναι πως θα πρέπει να δώσω extra τάση... Άρα, όπως το καταλαβαίνω, κολλάω το chip στον adaptor, και στις τρύπες 1, 2, 3, 5, 6, 7 του adaptor κολλάω ακίδες, ενώ στις 4 (GND) και 8 (VCC) αντί για ακίδες θα πρέπει να κολλήσω καλώδια για να τα συνδέσω στην εξωτερική πηγή ρεύματος (τροφοδοτικό). Διόρθωσε με αν κάνω λάθος κάπου σε παρακαλώ.
Πάντως τρέμω στην ιδέα ότι θα χαλάσω το νέο chip ξεκολλώντας το από το PCB… Πιστεύεις πως ο αναρροφητής σε συνδυασμό με το κολλητήρι είναι αρκετά, ή καλύτερα να πάω να πάρω κάποιο κολλητήρι θερμού αέρα?
Εντωμεταξύ ψάχνοντας, βρήκα ένα SOIC 8-pin clip, το οποίο θα με βοηθούσε να μη ξεκολλήσω καθόλου το νέο chip από το PCB αλλά να του περάσω τα δεδομένα κατευθείαν επάνω στο PCB... Αλλά το θέμα είναι πως δε το βρήκα πουθενά στην Ευρώπη για πώληση, παρά μόνο στην Αμερική με πανάκριβα μεταφορικά (60+ ευρώ στην καλύτερη περίπτωση). Το έχει δει κανείς σας σε κανένα κατάστημα μήπως?
Είναι το παρακάτω:
Pomona 5250 SOIC clip 8-pin
Πέτρος.
Μόλις βρήκα αυτό στο eBay, το οποίο όμως ενώ στη φωτό με την καλωδιοταινία φαίνεται να έχει 8 συνδεδεμένα καλώδια, στην άλλη που είναι μόνο το clip φαίνεται καθαρά πώς βγαίνουν 4 pins (2 ανά πλευρά). Λέτε μου κάνει?
Edit: Επίσης βρήκα αυτό, που από τη φωτό του φαίνεται να χρησιμοποιεί τα clips της Pomona που αναφέρω στο προηγούμενο post μου. Απλά δεν έχει στις άκρες ακίδες, αλλά αυτό δεν είναι πρόβλημα...
Ποιο να διαλέξω ρε παιδιά?
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη PrinceOfAbyss : 28-06-10 στις 13:15
Ακίδα κολλάς οπωσδήποτε και στο 4 του adaptor.
Στο 7 και 8 του adaptor δεν κολλάς τίποτε.
Τροφοδοσία δίνεις στο 3 και 4 του chip.
Τελικά: Από chip προς programmer: πηγαίνουν τα 1,2,4,5,6.
Από τροφοδοτικό σε chip: 3 και 4.
Κολλητήρι και πλέγμα που ρουφάει κόλληση ή αναρροφητής φτάνουν. Πειραματίσου αρκετά σε παλιές πλακέτες πριν προχωρήσεις. Είτε με κολλητήρι είτε με θερμό αέρα, ο κίνδυνος έγκειται στις απότομες και μεγάλες εναλλαγές θερμοκρασίας (ραγίζουν τα chip), καθώς και σε παρατεταμένες υψηλές θερμοκρασίες (καίγονται).Πάντως τρέμω στην ιδέα ότι θα χαλάσω το νέο chip ξεκολλώντας το από το PCB… Πιστεύεις πως ο αναρροφητής σε συνδυασμό με το κολλητήρι είναι αρκετά, ή καλύτερα να πάω να πάρω κάποιο κολλητήρι θερμού αέρα?
Δεν έχω ιδία πείρα, αν έχει κάποιος άλλος.... Ωραίο φαίνεται, αλλά μπορεί και να μην κάνει. Εκτός αυτού, η πιθανότητα να κάνεις ζημιά δεν είναι και μικρή. Πιο σίγουρη λύση μου φαίνεται ο adaptor.Εντωμεταξύ ψάχνοντας, βρήκα ένα SOIC 8-pin clip....
Ναι, λάθος έκανα όταν έγραψα για το 8 (VCC) (αφού είναι κομμένο έτσι κι αλλιώς ). 3 (W#) ήθελα να γράψω αντ'αυτού.
Παρόλα αυτά δε μπορώ να καταλάβω γιατί χρειάζεται το 4 (GND) να πάει και στον programmer, αλλά δεν έχει και πολύ σημασία! Εσύ είσαι ο ηλεκτρονικός, οπότε κάτι παραπάνω θα ξέρεις!
Το πρόβλημα είναι αυτού του είδους τα chips που δεν έχουν εμφανή "ποδαράκια". Βασικά δε γνώριζα καν την ύπαρξη τους μέχρι που ξεκόλλησα αυτό. Γενικά έχω μια εξοικείωση με το κολλητήρι, αλλά ποτέ δεν είχα δει/ξεκολλήσει κάτι παρόμοιο. Φαντάζομαι πως αυτός είναι και ο λόγος που την πάτησα. Αν ήταν στο άλλο form factor (8-pin Plastic Small Outline Package SO 150 mil, SO 208 mil, όπως αναφέρεται στο datasheet που μου έδωσες) με τα εμφανή "ποδαράκια" δε θα είχα κανένα πρόβλημα. Να σου πω την αλήθεια, όπως είδα το καλάι εκεί στο τυπωμένο νόμισα πως ήταν τα ποδαράκια, κι όταν μετά τα είδα να λιώνουν όταν ακούμπησα το κολλητήρι φρίκαρα. Τέλος πάντων, θα πάρω αυτό το χάλκινο "μασούρι" που ρουφάει το καλάι, θα έχω πρόχειρο και τον αναρροφητή και ο Θεός βοηθός.
Σκεφτόμουν να το παραγγείλω (έτσι κι αλλιώς δεν έχει απαγορευτικό κόστος), αλλά τελικά σκέφτομαι μήπως είναι κατάλληλο για το άλλο form factor που γράφω και παραπάνω με τα εμφανή ποδαράκια. Γιατί εδώ που τα λέμε, και στην φωτό που το δείχνει συνδεδεμένο στην EEPROM και τον programmer (που έβαλα στο προηγούμενο post) δε μπορείς να καταλάβεις αν η EEPROM είναι αυτή με τα ποδαράκια ή αυτή με τα κρυφά pads...
Έτσι νομίζω κι εγώ, ότι ο adaptor κάνει για το άλλο form factor. Εκτός αυτού, το να δίνεις τάση σε ένα μόνο μέρος της πλακέτας (στο chip) τη στιγμή που πας να το προγραμματίσεις, ενώ η υπόλοιπη πλακέτα είναι χωρίς τάση, μπορεί να έχει απρόβλεπτα και δυσάρεστα αποτελέσματα.
Το 4 πρέπει να πάει στον programmer γιατί η κάθε τάση είναι στην ουσία διαφορά δυναμικού μεταξύ δύο σημείων. Άρα όταν λέμε ότι η Χ είσοδος έχει 3.0 Volts, στην πραγματικότητα εννοούμε ότι έχει 3.0 Volts διαφορά δυναμικού από τo GND. Το GND δηλαδή είναι το σημείο αναφοράς, ώστε να περιγράφουμε κυκλώματα και τάσεις απλούστερα.
Σχετικά με το ξεκόλλημα, το πρώτο chip πώς το ξεκόλλησες? Ζεστός αέρας είναι το καλύτερο, αν τα πόδια είναι κρυφά. Νομίζω όμως από τις φωτογραφίες που είδα, ότι τα pads της πλακέτας βγαίνουν παραέξω, άρα εκτίθενται στο κολλητήρι. Το πρόβλημα δεν είναι τόσο να αφαιρέσεις την κόλληση, όσο να θερμάνεις ταυτόχρονα και ομοιόμορφα όλα τα pads, ώστε να ρευστοποιηθεί η κόλληση, χωρίς ζημιά σε πλακέτα και chip. Με κολλητήρι, κάνεις μικρές διαδοχικές επισκέψεις της μύτης στα pads, μέχρι να σηκωθεί με τη λαβίδα το chip, ασκώντας *μικρή* δύναμη.
Το πως ξεκόλλησα το chip δεν είναι σημείο αναφοράς, μάλλον παράδειγμα προς αποφυγή είναι...
Το ξεκόλλησα, όπως λες κι εσύ, με διαδοχικές επισκέψεις της μύτης στα pads της κάθε πλευράς, ενώ παράλληλα ανασήκωνα το chip με την άκρη μιας λεπίδας από ξυράφι... Μάλλον όμως έβαλα παραπάνω δύναμη από αυτή που έπρεπε...
Το θέμα είναι πως ξεκόλλησα δύο τέτοια chips, και τις δύο φορές κατέστρεψα κάτι... Στη δική μου πλακέτα ξήλωσα 2 pins από το chip μου. Στην πλακέτα του donor δίσκου ξήλωσα 1 pad... Τουλάχιστον να γινόταν ακριβώς ανάποδα η καταστροφή...
Τώρα στον νέο donor δίσκο που θα έρθει πρέπει πάση θυσία να πάνε όλα καλά, γιατί αφενός κάθε δίσκος είναι ένα 90άρι ευρώ, αφετέρου αυτός από το eBay δεν έχει άλλους (2 είχε) και τους βρήκα μετά κόπων και βασάνων... Και μόνο αυτό δε φαντάζεσαι με πόσο άγχος με επιφορτίζει...
Αλήθεια, τι κόστος έχει περίπου ένα πιστόλι θερμού αέρα? Είναι πιστεύω ο μόνος τρόπος να πετύχω την ομοιόμορφη ρευστοποίηση της κόλλησης που απαιτείται. Πάντως αν δεις τις φωτό στο πρώτο πρώτο post μου, ακριβώς δίπλα από το chip έχει κάτι smd αντιστάσεις κτλ... Φοβάμαι μη ξεκολλήσουν κι αυτές από τον θερμό αέρα...
δες εδω τροπο για να ξεκολας τα ολοκληρωμενα φτηνος και δοκιμασμενος
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=L0NqI6fWek8"]YouTube- non infrared thermal smd soldering desoldering with a lamp[/ame]