Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 10 από 72

Threaded View

Προηγούμενο μήνυμα Προηγούμενο μήνυμα   Επόμενο Μήνυμα Επόμενο Μήνυμα
  1. #25

    Μέλος
    Όνομα
    Πέτρος
    Εγγραφή
    Oct 2011
    Περιοχή
    Έβρος
    Μηνύματα
    5.476

    Προεπιλογή

    Ο πυκνωτης σε καμμια περιπτωση δεν αποθηκευει τιποτα(δεν μπορει αλλωστε μιλαμε για AC) αλλα εισαγει αυτη την διαφορα φασης που μεταφραζεται σε ροπη που γυρναει τον δρομεα..
    Οι πυκνωτές είναι ηλεκτρικά βοηθητικά εξαρτήματα που χρησιοποιούνται στους μονοφασικούς κινητήρες για την άυξηση της ροπής εκκίνησής τους και και την καλιτέρευση των χαρακτηριστικών λειτουργίας τους.
    Το ποσόν της ηλεκτρικής ενέργειας που μπορεί να αποθηκεύσει ο πυκνωτής εξαρτάται:

    1. Από την επιφάνεια και την απόσταση των πλακών του
    2. Από το είδος του διηλεκτρικού μεταξύ των πλακών του
    3. Από την εφαρμοζόμενη τάση μεταξύ των πλακων του
      Το τελευταίο στοιχείο δηλώνει ότι η διακύμανση της τάσης στα άκρα ενός πυκνωτή, έχει σαν αποτέλεσμα να κυμαίνεται και η ενέργεια του πυκνωτή με ανάλογες επιπτώσεις και στα χαρακτηριστικά του ηλεκτροκινητήρα.

      Με καμμενο πυκνωτη αν γυρισεις τον καδο θα γυρισει ισως γιατι τα δυο τυλιγματα εχουν καποια μικρη διαφορα φασης λογω κατασκευης(πολλες χοντρες σπειρες το ενα,λιγοτερες και ψιλες το αλλο).
      Αν ομως βαλεις φορτιο και το γυρισεις με το χερι δεν θα γυρισει καθολου(η ελαχιστα)
      α) Αντί ενός πυκνωτού 100μF μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε δύο των 50μF μ παράλληλη σύνδεση. Διότι αντίθετα με ότι συμβαίνει με τις ωμικές αντιστάσεις, η σύνδεση εν σειρά μειώνει την ολική χωρητικότητά τους.
      β) Αν ο πυκνωτής εκκίνησης καεί ή κταστραφεί τότε ο ηλεκτροκινητήρας του συμπιεστή ή δεν θα εκκινεί ή θα δυσκολεύεται πολύ αν εκκινήσει.
      γ) Σε περίπτωση που ένας πυκνωτής λειτουργίας είναι βραχυκυκλωμένος θα ρίχνει την ασφάλεια της γραμμής. Ένας βραχυυκλωμένος πυκνωτής λειτουργίας είναι πολύ ζεστός μετά τη δοκιμή λειτουργίας.
      δ) Όταν καεί ο πυκνωτής λειτουργίας, ο ηλεκτροκινητήρας δεν μπορεί να ανιμετωπίσει το συνιθισμένο φορτίο και η λειτουργία διακόπτεται από το θερμικό διακόπτη. Για να δούμε αν ένας πυκνωτής λειτουργίας είναι καμμένος, κάνουμε 2 αμπερομετρήσεις, μια με τον πυκνωτή συνδεδεμένο στη γραμμή και μία χωρίς τον πυκνωτή. Αν οι ενδείξεις του αμπερομέτρου και στις 2 περιπτώσεις είναι ίδιες τότε ο πυκνωτής λειτουργίας είναι εντάξει και αποδιδει το έργο του.

      Αυτά από την πηγή .
      http://www.soldatos.gr/html/pyknwtes.html



      Τώρα για την τελευταία φάση που λέει ...
      Όταν καεί ο πυκνωτής λειτουργίας, ο ηλεκτροκινητήρας δεν μπορεί να ανιμετωπίσει το συνιθισμένο φορτίο

      Τι εννοούμε άραγε "συνηθισμένο φορτίο"? και ίσως εδώ γίνονται οι παρεξηγήσεις . Εκλαμβάνοντας και το παρακάτω κείμενο από το ίδιο link που παράθεσα. και λέει....

      ΠΥΚΝΩΤΕΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
      Οι πυκνωτές εκκίνησης συνδέονται εν σειρά προς την περιέλιξη εκκίνησης και επομένως βγαίνουν εκτός λειτουργίας από τα ρελέ εκκίνησης μετά την εκκίνηση του ηλεκτροκινητήρα. (σημείωση εδώ αναφερόμαστε σε μοτέρ ψυγείου)
      Οι πυκνωτές εκκίνησης έιναι ηλεκτρολυτικού τύπου και δεν επιρέπεται να παραμένουν υπό τάση πάνω από λίγα δευτερόλεπτα.
      Αν για κάποιο λόγο ο ηλεκτρολυτικός πυκνωτής παραμείνει υπό τάση στο κύκλωμα είναι σίγουρο οτι θ καταστραφεί (θα σκάσει).
      Οταν ένας πυκνωτής καταστραφεί πρέπει να αντικατασταθεί με άλλον ίδιων χαρακτηριστικών (ταση και χωρητικότητα).


      ¶ρα όταν αναφέρει αυτό
      Όταν καεί ο πυκνωτής λειτουργίας, ο ηλεκτροκινητήρας δεν μπορεί να ανιμετωπίσει το συνιθισμένο φορτίο (λαμβάνω υπόψιν ότι αναφέρετε σε πυκνωτή λειτουργίας )

      Μάλλον εννοεί το τύλιγμα της κυρίως τύλιγμα/ λειτουργίας (ως συνηθισμένο φορτίο) .. αφού το βοηθητικό έχει τεθεί εκτός


    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Κυριακίδης : 03-09-13 στις 22:19

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δημιουργία θεμάτων: Όχι
  • Υποβολή μηνυμάτων: Όχι
  • Σύναψη αρχείων: Όχι
  • Επεξεργασία μηνυμάτων: Όχι
  •  
  • BB code: σε λειτουργία
  • Smilies: σε λειτουργία
  • [IMG]: σε λειτουργία
  • [VIDEO] code is σε λειτουργία
  • HTML: εκτός λειτουργίας