Σελίδα 7 από 8 ΠρώτηΠρώτη ... 5678 ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 61 έως 70 από 72
  1. #61

    Μέλος
    Όνομα
    Πέτρος
    Εγγραφή
    Oct 2011
    Περιοχή
    Έβρος
    Μηνύματα
    5.477

    Προεπιλογή

    Ο πυκνωτης σε καμμια περιπτωση δεν αποθηκευει τιποτα(δεν μπορει αλλωστε μιλαμε για AC) αλλα εισαγει αυτη την διαφορα φασης που μεταφραζεται σε ροπη που γυρναει τον δρομεα..
    Οι πυκνωτές είναι ηλεκτρικά βοηθητικά εξαρτήματα που χρησιοποιούνται στους μονοφασικούς κινητήρες για την άυξηση της ροπής εκκίνησής τους και και την καλιτέρευση των χαρακτηριστικών λειτουργίας τους.
    Το ποσόν της ηλεκτρικής ενέργειας που μπορεί να αποθηκεύσει ο πυκνωτής εξαρτάται:

    1. Από την επιφάνεια και την απόσταση των πλακών του
    2. Από το είδος του διηλεκτρικού μεταξύ των πλακών του
    3. Από την εφαρμοζόμενη τάση μεταξύ των πλακων του
      Το τελευταίο στοιχείο δηλώνει ότι η διακύμανση της τάσης στα άκρα ενός πυκνωτή, έχει σαν αποτέλεσμα να κυμαίνεται και η ενέργεια του πυκνωτή με ανάλογες επιπτώσεις και στα χαρακτηριστικά του ηλεκτροκινητήρα.

      Με καμμενο πυκνωτη αν γυρισεις τον καδο θα γυρισει ισως γιατι τα δυο τυλιγματα εχουν καποια μικρη διαφορα φασης λογω κατασκευης(πολλες χοντρες σπειρες το ενα,λιγοτερες και ψιλες το αλλο).
      Αν ομως βαλεις φορτιο και το γυρισεις με το χερι δεν θα γυρισει καθολου(η ελαχιστα)
      α) Αντί ενός πυκνωτού 100μF μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε δύο των 50μF μ παράλληλη σύνδεση. Διότι αντίθετα με ότι συμβαίνει με τις ωμικές αντιστάσεις, η σύνδεση εν σειρά μειώνει την ολική χωρητικότητά τους.
      β) Αν ο πυκνωτής εκκίνησης καεί ή κταστραφεί τότε ο ηλεκτροκινητήρας του συμπιεστή ή δεν θα εκκινεί ή θα δυσκολεύεται πολύ αν εκκινήσει.
      γ) Σε περίπτωση που ένας πυκνωτής λειτουργίας είναι βραχυκυκλωμένος θα ρίχνει την ασφάλεια της γραμμής. Ένας βραχυυκλωμένος πυκνωτής λειτουργίας είναι πολύ ζεστός μετά τη δοκιμή λειτουργίας.
      δ) Όταν καεί ο πυκνωτής λειτουργίας, ο ηλεκτροκινητήρας δεν μπορεί να ανιμετωπίσει το συνιθισμένο φορτίο και η λειτουργία διακόπτεται από το θερμικό διακόπτη. Για να δούμε αν ένας πυκνωτής λειτουργίας είναι καμμένος, κάνουμε 2 αμπερομετρήσεις, μια με τον πυκνωτή συνδεδεμένο στη γραμμή και μία χωρίς τον πυκνωτή. Αν οι ενδείξεις του αμπερομέτρου και στις 2 περιπτώσεις είναι ίδιες τότε ο πυκνωτής λειτουργίας είναι εντάξει και αποδιδει το έργο του.

      Αυτά από την πηγή .
      http://www.soldatos.gr/html/pyknwtes.html



      Τώρα για την τελευταία φάση που λέει ...
      Όταν καεί ο πυκνωτής λειτουργίας, ο ηλεκτροκινητήρας δεν μπορεί να ανιμετωπίσει το συνιθισμένο φορτίο

      Τι εννοούμε άραγε "συνηθισμένο φορτίο"? και ίσως εδώ γίνονται οι παρεξηγήσεις . Εκλαμβάνοντας και το παρακάτω κείμενο από το ίδιο link που παράθεσα. και λέει....

      ΠΥΚΝΩΤΕΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
      Οι πυκνωτές εκκίνησης συνδέονται εν σειρά προς την περιέλιξη εκκίνησης και επομένως βγαίνουν εκτός λειτουργίας από τα ρελέ εκκίνησης μετά την εκκίνηση του ηλεκτροκινητήρα. (σημείωση εδώ αναφερόμαστε σε μοτέρ ψυγείου)
      Οι πυκνωτές εκκίνησης έιναι ηλεκτρολυτικού τύπου και δεν επιρέπεται να παραμένουν υπό τάση πάνω από λίγα δευτερόλεπτα.
      Αν για κάποιο λόγο ο ηλεκτρολυτικός πυκνωτής παραμείνει υπό τάση στο κύκλωμα είναι σίγουρο οτι θ καταστραφεί (θα σκάσει).
      Οταν ένας πυκνωτής καταστραφεί πρέπει να αντικατασταθεί με άλλον ίδιων χαρακτηριστικών (ταση και χωρητικότητα).


      Άρα όταν αναφέρει αυτό
      Όταν καεί ο πυκνωτής λειτουργίας, ο ηλεκτροκινητήρας δεν μπορεί να ανιμετωπίσει το συνιθισμένο φορτίο (λαμβάνω υπόψιν ότι αναφέρετε σε πυκνωτή λειτουργίας )

      Μάλλον εννοεί το τύλιγμα της κυρίως τύλιγμα/ λειτουργίας (ως συνηθισμένο φορτίο) .. αφού το βοηθητικό έχει τεθεί εκτός


    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Κυριακίδης : 03-09-13 στις 22:19

  2. #62
    Το avatar του χρήστη JOUN
    Μέλος
    Όνομα
    Γιωργος
    Εγγραφή
    Feb 2007
    Περιοχή
    Σταυρός Θεσσαλονίκης
    Μηνύματα
    1.688

    Προεπιλογή

    Πετρο οταν υπαρχει ενας πυκνωτης ειναι ΠΑΝΤΑ λειτουργιας και δουλευει συνεχεια γιατι πρεπει να δημιουργησει την διαφορα φασης μεταξυ του κυριου και βοηθητικου τυλιγματος.Αν υπαρχουν δυο, ο ενας ειανι εκκινησης και υπαρχει για να δημιουργησει αυξημενη ροπη εκκινησης.Μετα βγαινει εκτος με φυγοκεντρικο, η κατι παρομοιο..

    Συνηθισμενο φορτιο,εννοει το ονομαστικο του, π.χ για ενα επτακιλο πλυντηριο,να το φορτωσεις με επτα κιλα ρουχα..

    Υ.Γ Το βοηθητικο ΠΟΤΕ δεν βγαινει εκτος γιατι θα σταματησει αμεσως ο κινητηρας.
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη JOUN : 04-09-13 στις 01:23
    Ηλεκτρολόγος Μηχανικός Τ.Ε

  3. #63
    Το avatar του χρήστη nyannaco
    Μέλος
    Όνομα
    Νίκος
    Εγγραφή
    Aug 2013
    Περιοχή
    Χαλάνδρι
    Μηνύματα
    1.573

    Προεπιλογή

    Υποψιάζομαι ότι μπερδεύει λίγο το περί αποθήκευσης ενέργειας στον πυκνωτή, σε σχέση με την υποβοήθηση της εκκίνησης.
    Σε συνεχή τάση θεωρητικά θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο αν είχαμε ένα πολύ μεγάλης χωρητικότητας πυκνωτή, που θα κάλυπτε (σαν buffer) τη βραχυχρόνια ζήτηση μεγάλου ρεύματος από τον κινητήρα κατά την εκκίνηση. Αντιοικονομικό μεν (λόγω απαιτούμενης χωρητικότητας πυκνωτή), δυνατό δε. Και επιπλέον, σε αυτή την περίπτωση θα είχμε διαφορετική συνδεσμολογία, ο πυκνωτής θα έπρεπε να συνδέεται παράλληλα με τον κινητήρα, και να είναι υπό τάση για να φορτίσει πριν την εκκίνηση του κινητήρα. Μιλάμε για κάτι τελείως διαφορετικό.

  4. Ένα μέλος ευχαρίστησε τον nyannaco για αυτό το χρήσιμο μήνυμα:

    FILMAN (05-09-13)

  5. #64

    Μέλος
    Όνομα
    Πέτρος
    Εγγραφή
    Oct 2011
    Περιοχή
    Έβρος
    Μηνύματα
    5.477

    Προεπιλογή

    Υ.Γ Το βοηθητικο ΠΟΤΕ δεν βγαινει εκτος γιατι θα σταματησει αμεσως ο κινητηρας.
    σελίδα 73 - 74

    http://logo1.comuv.com/downloads/Kin...0KINHTHRES.pdf

    βοηθητ.JPG
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Κυριακίδης : 04-09-13 στις 10:34

  6. #65
    Το avatar του χρήστη JOUN
    Μέλος
    Όνομα
    Γιωργος
    Εγγραφή
    Feb 2007
    Περιοχή
    Σταυρός Θεσσαλονίκης
    Μηνύματα
    1.688

    Προεπιλογή

    H τριτη περιπτωση(μαλλον εκει αναφερεσαι) που βγαζει εκτος τον πυκνωτη δεν γνωριζω που θα μπορει να εχει εφαρμογη..Πιθανον σε καποια περιπτωση που δουλευει χωρις ιδιαιτερο φορτιο, π.χ ανεμιστηρας..
    Εγω σου λεω να κανεις το πολυ απλο:Αμπερομετρησε το βοηθητικο και πες μου αν εχει ποτε σε κανονικη λειτουργια ρευμα μηδεν. Η βαλε ενα διακοπτη και σε κανονικη λειτουργια ανοιξε τον και δες αν συνεχιζει κανονικα (με φορτιο) να δουλευει.
    Ηλεκτρολόγος Μηχανικός Τ.Ε

  7. #66
    Το avatar του χρήστη nyannaco
    Μέλος
    Όνομα
    Νίκος
    Εγγραφή
    Aug 2013
    Περιοχή
    Χαλάνδρι
    Μηνύματα
    1.573

    Προεπιλογή

    Δυστυχώς δεν μπορώ να κατεβάσω το .pdf τώρα, θα το κάνω αργότερα γιατί έχω την περιέργεια να το δω. Στο μεταξύ θα αποτολμήσω μία υπόθεση: μήπως εκτός από το βοηθητικό τύλιγμα, που μένει πάντα σε λειτουργία (γιατί κι εγώ πιστέυω, με τα λίγα που ξέρω, ότι δεν λειτουργεί αλλιώς ο κινητήρας), υπάρχει και δεύτερο βοηθητικό για υποβοήθηση της εκκίνησης, και αυτό είναι που βγαίνει εκτός μετά;

  8. #67
    Το avatar του χρήστη nyannaco
    Μέλος
    Όνομα
    Νίκος
    Εγγραφή
    Aug 2013
    Περιοχή
    Χαλάνδρι
    Μηνύματα
    1.573

    Προεπιλογή

    Κι όμως, φαίνεται πως είναι λάθος αυτό:
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από nyannaco Εμφάνιση μηνυμάτων
    Στο μεταξύ θα αποτολμήσω μία υπόθεση: μήπως εκτός από το βοηθητικό τύλιγμα, που μένει πάντα σε λειτουργία (γιατί κι εγώ πιστέυω, με τα λίγα που ξέρω, ότι δεν λειτουργεί αλλιώς ο κινητήρας), υπάρχει και δεύτερο βοηθητικό για υποβοήθηση της εκκίνησης, και αυτό είναι που βγαίνει εκτός μετά;
    Ψάχνοντας λίγο για τους διάφορους τύπους μονοφασικών ηλεκτροκινητήρων, τελικά προκύπτει ότι υπάρχει τύπος που μετά την εκκίνηση αποσυνδέει το δεύτερο τύλιγμα εντελώς, και συνεχίζει να λειτουργεί μόνο με το κύριο. Εϊναι ο τύπος που αναφέρεται σαν capacitor start στα παρακάτω:

    http://www.apprep.com/motors_single_phase.htm
    http://en.wikipedia.org/wiki/AC_moto...or_start_motor
    (λυπάμαι, δεν βρήκα κάτι αντίστοιχο στα ελληνικά).

    Ο Πέτρος τώρα δικαιώνεται

    Συγγνώμη για τη σύγχυση, αλλά τουλάχιστον τελικά κάτι μάθαμε και σήμερα!

  9. #68

    Μέλος
    Όνομα
    Πέτρος
    Εγγραφή
    Oct 2011
    Περιοχή
    Έβρος
    Μηνύματα
    5.477

    Προεπιλογή

    Κοιτάξτε τύποι κινητήρων και τρόποι κατασκευής και μέγεθος βοηθητικού τυλίγματος / κυρίως τυλίγματος / αν θα έχει πυκνωτή εκκινήσεως/ή λειτουργίας χωριστά / ή και τα 2 μαζί και ταυτόχρονα ..... είναι να τρελαθείς . Για να βγει άκρη πρέπει να αναφερόμαστε όχι μόνο αν πρόκειται για μοτέρ π.χ. πλυντηρίου ή ψυγείου κτλ αλλά και ο συγκεκριμένος με (λεπτομέρειες τύπος κατασκευής του ) . Γιατί υπάρχει τεράστια "ποικιλία" για όλα τα βαλάντια.

  10. #69

    Νέο Μέλος
    Όνομα
    φωτης
    Εγγραφή
    Dec 2012
    Περιοχή
    αθηνα
    Μηνύματα
    2

    Προεπιλογή

    Καλησπέρα σας,διάβασα με πολύ προσοχή τα παραπάνω και επειδή αντιμετωπίζω ενα παρόμοιο πρόβλημα εχω τις εξής απορίες
    το πλυντήριο ειναι brandt wm 551 ειχε βγει ο ιμαντας απο τη θεση του ο οποιος ξαναμπηκε αλλα το πλυντηριο δε στιβει.
    Ανοιξα το δεξι πλαινο καπακι και βρηκα κατω χαμηλα 2 πυκνωτες ο ενας θαλασσι και ο δευτερος στη σειρα ασπρος 16μφ που πανε επανω 4 καλωδια 2 μπλε και 2 καφε.
    απο τις συμβουλες που εχουν ειπωθει μαλλον ο ασπρος ειναι ο πυκνωτης λειτουργιας..(το θαλασσι τι ειναι)και αναρωτιεμαι αν αγορασω ενα καινουργιο τα καλωδια 4 το αριθμο 2 μπλε 2 καφε μπαινουν οπως να ειναι?

  11. #70

    Νέο Μέλος
    Όνομα
    φωτης
    Εγγραφή
    Dec 2012
    Περιοχή
    αθηνα
    Μηνύματα
    2

    Προεπιλογή

    Επισης παρακαλω θα ηθελα να μαθω πως μπορω να βραχυκυκλωσω τον πυκνωτη πριν τον βγαλω σε περιπτωση που εχει κρατησει καποιο ρευμα.
    Ευχαριστω πολυ.

Σελίδα 7 από 8 ΠρώτηΠρώτη ... 5678 ΤελευταίαΤελευταία

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δημιουργία θεμάτων: Όχι
  • Υποβολή μηνυμάτων: Όχι
  • Σύναψη αρχείων: Όχι
  • Επεξεργασία μηνυμάτων: Όχι
  •  
  • BB code: σε λειτουργία
  • Smilies: σε λειτουργία
  • [IMG]: σε λειτουργία
  • [VIDEO] code is σε λειτουργία
  • HTML: εκτός λειτουργίας