Επιστροφή στο Forum : HICP WER INVERTER ΧΑΛΑΕΙ ΤΙΣ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ
SPIROS1951
30-09-24, 21:38
Καλησπέρα σας
Έχω για έξι χρόνια τον πιο πάνω inverter στο 1KW/12V καθαρού ημιτόνου και τον χρησιμοποιώ στο σπίτι για αδειάληπτη τροφοδοσία. Μπαταρία του βάζω αυτοκινήτου 100ΑΗ. Κάθε 2 χρόνια χρειάζεται να αλλάξω μπαταρία επειδή δεν κάνει συχνές εκφορτίσεις-φορτίσεις και αχρηστεύεται. Αυτή τη φορά, του έβαλα μία μεταχειρισμένη από το αυτοκίνητό μου που είχε ακόμη ζωή (πράσινος ο δείκτης) και 12,75V αλλά μετά από μία εβδομάδα ο inverter μου έδωσε alarm γαι χαμηλή μπαταρία. Έλεγξα την τάση που έδινε για φόρτιση ο inverter και ήταν 14,45V. Η μπαταρία έκαιγε. Αυτό σημαίνει ότι είχε βράσει η μπαταρία λόγω του ότι παρόλο που ήταν φορτισμένη της έδινε 14,45 αντί για 13,65 που είναι η τάση συντήρησης της μπαταρίας. Δοκίμασα και με καινούρια σήμερα αλλά πάλι έδινε 14,45 οπότε την αποσύνδεσα και έκλεισα τον φορτιστή του inverter. Μπορεί κάποιος αν ξέρει να με βοηθήσει με τη βλάβη του inverter στο κύκλωμα φόρτισης? Τον είχα αγοράσει 280€ και τον λυπαμαι να τον πετάξω. Σκέφτηκα τη λύση να βάλω εξωτερικό φορτιστή στην μπαταρία και να την συντηρώ με αυτόν και όταν γίνονται διακοπές ρεύματος να τη συνδέω στον inverter (τον ένα πόλο πάντα, τον άλλο να τον έχω συνδεδεμένο). Ευχαριστώ πολύ
Di*Ca_Electronic
01-10-24, 03:21
Καλό θα ΄ταν κύριε Σπύρο ν΄ αναφέρετε το μοντέλο του Inverter.
Για μία πολύ πρόχειρη λύση κι εφόσον έχετε μετρήσει ότι η διαφορά τάσης φόρτισης της μπαταρίας είναι 0,8V (14,45V - 13,65V),
θα μπορούσατε να βάλετε σε σειρά με το καλώδιο που ενώνει με τον θετικό πόλο της μπαταρίας μία βαττική αντίσταση (17W),
790 Ω, (αν υποθέσουμε ότι το ρεύμα φόρτισης της μπαταρίας είναι 100 mA) στερεωμένη σ΄ ένα κομμάτι αλουμινίου που θα
χρησιμοποιηθεί σαν ψήκτρα.
Φιλικά.
Δημήτρης Καρούσης
τα 14,4v είναι το bulk charge και εφαρμοζεται στην μπαταρια για μικρό σχετικά χρονικο διαστημα 1-2ωρες, και υστερα η ταση φορτισης περναει στη φαση float στα 13,8
αν εχεις τη δυνατοτητα, βαλε την μπαταρια σε τροφοδοτικο 13,8v και μετρα το ρευμα φορτισης, σε ποια τιμη θα στεθεροποιηθει μετα απο πολυ ωρα. αν δεν κατεβει κατω απο 1 αμπερ η μπαταρια εχει προβλημα
ελεγξε επισεις το τυπο μπαταριας που εχεις βαλει στις ρυθμισεις του υβριδικόυ ινβερτερ
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
Οι μπαταρίες αυτοκινήτου είναι ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ για αυτή την δουλειά. Αν δεν θέλεις να χρησιμοποιήσεις μπαταρίες βαθιάς εκφόρτισης (πάνω από ~800 κύκλους σε βάθος εκφόρτισης 50%) που είναι αρκετά ακριβές χρησιμοποίησε τουλάχιστον μπαταρίες κατάλληλες για UPS με περίπου 200~300 κύκλους σε βάθος εκφόρτισης 50%.
Το πιθανότερο είναι ότι ο inverter-charger δεν έχει καμία βλάβη.
Για κάποιο λόγο δεν περνάει από την φάση φόρτισης "absorption" στην φάση φόρτισης "float". Πιθανόν γιατί, λόγω θερμοκρασίας, δεν πέφτει το ρεύμα φόρτισης κάτω από κάποιο όριο.
Πολύ σημαντικός παράγοντας είναι η θερμοκρασία της μπαταρίας και καλό θα ήταν να είχε αντιστάθμιση θερμοκρασίας, κάτι που έχουν μόνο τα ακριβά μηχανήματα. Το καλοκαίρι που μας πέρασε με θερμοκρασία αέρα στους 35~40 βαθμούς (και μάλλον υψηλότερη στην μπαταρία), το absorption voltage δεν θα έπρεπε να ξεπερνά τα 14,00V~14,10V.
Συνεχής φόρτιση με αυτές τις συνθήκες σημαίνει συνεχής άνοδος της θερμοκρασίας και δραματική αύξηση του ρυθμού γήρανσης των στοιχείων.
Ο δείκτης που υπάρχει στις μπαταρίες είναι μία χονδρική ένδειξη της κατάστασης ενός μόνο στοιχείου. Δεν ξέρεις τι γίνεται στα υπόλοιπα 5 στοιχεία.
Κυριακίδης
01-10-24, 10:15
Δώστε μερικά σχόλια για το αν είναι συνετό να χρησιμοποιείται έστω καλή μπαταρία 100ΑΗ (βαθιάς εκφόρτισης ) με σχετικά μεγάλο inverter (άσχετα που ο νηματοθέτης δεν προσδιορίζει σε τι φορτία οριακά χρησιμοποιεί το inverter αλλά και για πόσες ώρες εννοεί το "αδιάλειπτη λειτουργία " ) , γιατί στις διάφορες οδηγίες για 1Kw προτείνουν στο περίπου 4-5 μπαταρίες των 100 ΑΗ , και όχι μια .
Τα inverter έχουν τις δικές τους προστασίες χαμηλής τάσης (που πάνω κάτω είναι στα 10-11V ) και αν είναι συνετό να αποδέχεται κάποιος να πέφτει τόσο πολύ η τάση με ευθύνη του inverter . Γιατί άλλος χρήστης π.χ. μπορεί να κλείνει πιο υπερπροστατευτικά το inverter π.χ. στα 11,6 κτλ
Μήπως οι παραπάνω λόγοι είναι η αιτία που δεν μπορεί να κρατήσει καλή μπαταρία πάνω από 2 χρόνια ?
Πόσο ρυθμό εκφόρτισης / φόρτισης επιτρέπεται για μια μπαταρία , και πόσος είναι αυτός ο ρυθμός για περισσότερες μπαταρίες κτλ κτλ
Εγώ π.χ. όταν έπαιζα με αυτά , στις πρώτες μπαταρίες άφηνα την ευθύνη (για χαμηλή τάση μπαταρίας ) στο να διακόψει με ευθύνη του inverter , και τις μπαταρίες τις έπαιρνα στο χέρι .
Αργότερα δοκίμασα με μπαταρίες ίδιες , αλλά την ευθύνη την είχα εγώ για την χαμηλή τάση , και πράγματι κρατούν πολύ περισσότερο .
SPIROS1951
01-10-24, 10:28
Οι μπαταρίες αυτοκινήτου είναι ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ για αυτή την δουλειά. Αν δεν θέλεις να χρησιμοποιήσεις μπαταρίες βαθιάς εκφόρτισης (πάνω από ~800 κύκλους σε βάθος εκφόρτισης 50%) που είναι αρκετά ακριβές χρησιμοποίησε τουλάχιστον μπαταρίες κατάλληλες για UPS με περίπου 200~300 κύκλους σε βάθος εκφόρτισης 50%.
Το πιθανότερο είναι ότι ο inverter-charger δεν έχει καμία βλάβη.
Για κάποιο λόγο δεν περνάει από την φάση φόρτισης "absorption" στην φάση φόρτισης "float". Πιθανόν γιατί, λόγω θερμοκρασίας, δεν πέφτει το ρεύμα φόρτισης κάτω από κάποιο όριο.
Πολύ σημαντικός παράγοντας είναι η θερμοκρασία της μπαταρίας και καλό θα ήταν να είχε αντιστάθμιση θερμοκρασίας, κάτι που έχουν μόνο τα ακριβά μηχανήματα. Το καλοκαίρι που μας πέρασε με θερμοκρασία αέρα στους 35~40 βαθμούς (και μάλλον υψηλότερη στην μπαταρία), το absorption voltage δεν θα έπρεπε να ξεπερνά τα 14,00V~14,10V.
Συνεχής φόρτιση με αυτές τις συνθήκες σημαίνει συνεχής άνοδος της θερμοκρασίας και δραματική αύξηση του ρυθμού γήρανσης των στοιχείων.
Ο δείκτης που υπάρχει στις μπαταρίες είναι μία χονδρική ένδειξη της κατάστασης ενός μόνο στοιχείου. Δεν ξέρεις τι γίνεται στα υπόλοιπα 5 στοιχεία.
Συμφωνώ για το ακατάλληλες για αυτή τη δουλειά Κώστα. Επίσης συμφωνώ και για το δείκτη της μπαταρίας αφού δείχνει ένα στοιχείο. Δεν θα έπρεπε όμως ο inverter όταν του βάζω πλήρη μπαταρία να μη χρησιμοποιεί το φορτιστή του? Όπως έκανε πριν που το ανεμιστηράκι του δούλευε μόνο μετά από διακοπές ρεύματος και για όσο χρόνο φορτίζονταν η μπαταρία δηλ. μερικές ώρες? Αυτά βλέπω και ανησυχώ για το αν το κύκλωμα φόρτισης του Inverter μεταπίπτει σε float κατάσταση. Μίλησα με ειδικό στις μπαταρίες σε γνωστό site που εμπορεύεται μπαταρίες και με απέτρεψε από το να βάλω μπαταρία τύπου AGM (gel) γιατί τα 14,45 V συνεχώς θα την αχρηστέψουν και αυτή. Μου συνέστησε να βεβαιωθώ πρώτα ότι λειτουργεί σωστά ο υβριδικός inverter και ανάλογα να προχωρήσω. Θα μπορούσα βέβαια να αφήσω την καινούργια που έχω στον ανεξάρτητο φορτιστή μέχρι να μου δείξει 100% (τώρα, μου δείχνει 85% και τη φορτίζει και αυτός με 14,45 και 6,5Α) που όπως το ξαναβλέπω είναι φυσικό αφού η καινούργια έχει μείνει εκτός φορτιστή 2 εβδομάδες. Σ' ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις σου και πως βλέπεις την ιδέα μου?
SPIROS1951
01-10-24, 10:46
Καλό θα ΄ταν κύριε Σπύρο ν΄ αναφέρετε το μοντέλο του Inverter.
Για μία πολύ πρόχειρη λύση κι εφόσον έχετε μετρήσει ότι η διαφορά τάσης φόρτισης της μπαταρίας είναι 0,8V (14,45V - 13,65V),
θα μπορούσατε να βάλετε σε σειρά με το καλώδιο που ενώνει με τον θετικό πόλο της μπαταρίας μία βαττική αντίσταση (17W),
790 Ω, (αν υποθέσουμε ότι το ρεύμα φόρτισης της μπαταρίας είναι 100 mA) στερεωμένη σ΄ ένα κομμάτι αλουμινίου που θα
χρησιμοποιηθεί σαν ψήκτρα.
Φιλικά.
Δημήτρης Καρούσης
Ευχαριστώ Δημήτρη
για τις παρατηρήσεις σου. Στη φωτογραφία που επισυνάπτω φαίνεται ο inverter.
5006850069
SPIROS1951
01-10-24, 10:49
Καλό θα ΄ταν κύριε Σπύρο ν΄ αναφέρετε το μοντέλο του Inverter.
Για μία πολύ πρόχειρη λύση κι εφόσον έχετε μετρήσει ότι η διαφορά τάσης φόρτισης της μπαταρίας είναι 0,8V (14,45V - 13,65V),
θα μπορούσατε να βάλετε σε σειρά με το καλώδιο που ενώνει με τον θετικό πόλο της μπαταρίας μία βαττική αντίσταση (17W),
790 Ω, (αν υποθέσουμε ότι το ρεύμα φόρτισης της μπαταρίας είναι 100 mA) στερεωμένη σ΄ ένα κομμάτι αλουμινίου που θα
χρησιμοποιηθεί σαν ψήκτρα.
Φιλικά.
Δημήτρης Καρούσης
Ευχαριστώ Δημήτρη
για τις παρατηρήσεις σου. Στη φωτογραφία που επισυνάπτω φαίνεται ο inverter.
5007050071
Σπύρο, κατ' αρχάς προφανώς πρέπει να είσαι σίγουρος ότι ο inverter-charger λειτουργεί σωστά. Αν δεν το έχεις κάνει ήδη θα σου πρότεινα να διαβάσεις προσεκτικά το manual του μηχανήματος και να δεις τι αναφέρει για την διαδικασία φόρτισης, αν είναι ρυθμιζόμενες οι στάθμες τάσεις, πότε αλλάζει το στάδιο φόρτισης, αν έχει αντιστάθμιση θερμοκρασίας, κλπ.. Προσωπικά θεωρώ ότι δεν έχει πρόβλημα αυτός αν και δεν είναι κάποιο μηχάνημα από τα "καλά" της αγοράς.
Τα 12,45V είναι φυσιολογική τάση φόρτισης για μπαταρία μολύβδου-οξέως κλειστού τύπου (AGM, VRLA ή GEL). Η τάση όμως αυτή ισχύει για θερμοκρασία στοιχείου 25 οC. Για κάθε βαθμό oC από εκεί και πάνω αφαιρείς 4mV/στοιχείο (για χαμηλότερες θερμοκρασίες προσθέτεις 4mV/στοιχείο/oC).
Η διάρκεια της φόρτισης absorption συνήθως δεν πρέπει να ξεπερνά της 2 - 3 ώρες.
Οι σοβαροί κατασκευαστές μπαταριών παραθέτουν αναλυτικά στοιχεία για τις μπαταρίες που κατασκευάζουν αλλά το 90% των μπαταριών είναι πολύ κοντά σε αυτές τις τιμές.
Όταν δεν υπάρχει αυτή η προσαρμογή (αντιστάθμιση) της τάσης βάσει της θερμοκρασίας, η μπαταρία φτάνει σε πλήρη φόρτιση και εξακολουθεί να "τραβάει" αρκετό ρεύμα το οποίο καταναλώνει εσωτερικά κυρίως ηλεκτρολύοντας το νερό και αυξάνει την θερμοκρασία της ακόμη περισσότερο. Η υψηλή θερμοκρασία σε συνδυασμό με την υψηλή πυκνότητα του ηλεκτρολύτη επιταχύνει δραματικά την διαδικασία διάβρωσης των πλακών μολύβδου και η μπαταρία φθείρεται πρόωρα.
Άρα, στην περίπτωσή σου, αν η μπαταρία βρίσκεται σε σημείο που δεν έχει σχετικά σταθερή θερμοκρασία, το πιο εύκολο που μπορείς να κάνεις είναι να αλλάζεις την στάθμη του absorption voltage ανάλογα με την εποχή. Π.χ. 13,8-14V για το καλοκαίρι και 14,3-14,5V για τον χειμώνα. Με την προϋπόθεση βεβαίως ότι το μηχάνημα που έχεις ρυθμίζεται.
Η μπαταρία θα χάλαγε ακόμη και αν ήταν βαθιάς εκφόρτισης. Απλώς, επειδή οι βαθιάς εκφόρτισης έχουν πιο παχιές πλάκες, θα άντεχε περισσότερο.
SPIROS1951
02-10-24, 10:16
Καλημέρα Κώστα
Σ' ευχαριστώ για τις πολύτιμες παρατηρήσεις σου. Δεν ξέρω αν ο inverter έχει δυνατότητα ρύθμισης του charger part σε ότι αφορά τις τιμές της τάσης με βάση την οποία θα ξεκίναγε τη φόρτιση άλλωστε και το manual είναι αρκετά λιτό σε πληροφορίες αφού και οι 2 εικόνες που παραθέτει δείχνουν άλλο inverter σχεδιαστικά. Πάντως χθές έκανα το εξής: 1. Συνέδεσα το φορητό φορτιστή στην καινούργια μπαταρία με τα 12,7V και έδειξε ότι η στάθμη φόρτισης βρίσκεται στο 87%. Ξεκίνησε να τη φορτίζει με 6,4Α αρχικά και σταδιακά μειώνονταν μέχρι το 1Α ώσπου φορτίστηκε πλήρως σε χρόνο 2ώρες και 20 λεπτά. 2. Όταν ολοκληρώθηκε η φόρτιση και πήγε η ένδειξη στο 100% και άναψε το πράσινο, η τάση από τα14,7V έπεσε ατο 13,6V που σημαίνει ότι περιέπεσε σε float κατάσταση για τη συντήρηση της μπαταρίας. Απόλυτα φυσιολογικό. 3. Αποσύνδεσα τον φορητό φορτιστή και σύνδεσα τη μπαταρία στον inverter με συνδεδεμένο το πολύμετρο. Εκεί έδειξε 14,45 V. 4. Συνέδεσα σε σειρά αμπερόμετρο και δεν υπήρχε ρεύμα ούτε ενός mA. 5. Έκλεισα την παροχή ρεύματος για 10 δευτερόλεπτα. Η τηλεόραση και το φωτιστικό δεν αντιλήφθηκαν τη διακοπή όπως γίνονταν πριν και είναι φυσιολογικό. 5. Ξαναέδωσα ρεύμα και αμέσως το ανεμιστηράκι του Inverter πήρε μπρός και λειτούργησε για περίπου 10 δευτερόλεπτα (αυτό το κάνει πάντα όταν φορτίζει τη μπαταρία μετά από διακοπή ρεύματος. Μετά σταμάτησε ο ανεμιστήρας και πλέον παραμένει σε κατάσταση λειτουργίας από χθες το μεσημέρι έως τώρα χωρίς ορατό πρόβλημα. Συμπέρασμα: Η κατάσταση των δύο χρησιμοποιημένων μπαταριών ήταν τέτοια που έλειπε φόρτιαη και "τράβαγαν" ρεύμα από τον inverter χωρίς ποτέ να ολοκληρωθεί η φόρτισή τους με αποτέλεσμα να ζεσταθούν πολύ. Συνεπώς το ότι δεν μειώθηκε η τάση του φορτιστή του inverter όπως έγινε με τον φορητό μου φορτιστή στα 13,6V δεν με ανησυχεί πλέον αφού δεν υπάρχει ρεύμα προς την μπαταρία. Μετά από τα παραπάνω, τι λές μπορώ να προχωρήσω το επόμενο διάστημα σε αγορά μπαταρίας τύπου AGM 100ΑΗ αν μου επιτρέψουν τα οικονομικά μου γιατί αυτή που έβαλα η καινούργια είναι 50ΑΗ ή εδώ κρύβεται κάτι που δεν το έχω αντιληφθεί και θα κάνω λάθος? Ξανά ευχαριστώ για τη βοήθεια όλα τα παιδιά...
Κυριακίδης
02-10-24, 11:26
Μετά από τα παραπάνω, τι λές μπορώ να προχωρήσω το επόμενο διάστημα σε αγορά μπαταρίας τύπου AGM 100ΑΗ αν μου επιτρέψουν τα οικονομικά μου γιατί αυτή που έβαλα η καινούργια είναι 50ΑΗ ή εδώ κρύβεται κάτι που δεν το έχω αντιληφθεί και θα κάνω λάθος?
Μαζί με όσα έγραψα στο #5 δες το βίντεο και δεν θα χάσεις
https://www.youtube.com/watch?v=sLmuHu4y5aw
Αν αναφέρεσαι από όσο έχω καταλάβει για μια TV και φωτισμό (ως μάξιμουμ φορτία) ένα βασικό λάθος είναι η επιλογή μεγάλου inverter , που ενδεχομένως για μικρά φορτία να ήταν κατάλληλο inverter με ισχύ 300W
Θα μπορούσε κανείς να πει , "ναι μεν έχω 1kw inverter " και μικρή σχετικά μπαταρία , αλλά το φορτώνω μόνο για μια TV και φωτισμό , οπότε είναι το ίδιο . Δεν είναι το ίδιο , για κάθε inverter ο κατασκευαστής προτείνει ελάχιστο μπαταρίας , αποκλείεται στο manual να μην αναφέρεται στο ελάχιστο μπαταρίας , όσο απλό και αν το διάβασες το manual
ενας μπουσουλας για τα ινβερτερ είναι οτι εχουν αυτοκαταναλωση ΠΕΡΙΠΟΥ το 1% της ονομαστικης ισχυως...
οποτε το υπολογιζεις κ αυτο στο μεγεθος της μπαταριας....
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
Καλησπέρα Σπύρο,
Είναι τεχνικά σχεδόν αδύνατο ο φορτιστής να δίνει συνεχώς και επ' αόριστο στην μπαταρία 14,45V και αυτή να μην τραβάει ούτε 1mA.
Αν ο φορτιστής του μηχανήματος δεν μεταβαίνει σε επίπεδο φόρτισης συντήρησης (float) που να είναι περίπου 13,2~13,5V, τότε είναι και αυτός ακατάλληλος για την εφαρμογή που τον θέλεις. Τα 14,45V είναι πολλά για να εφαρμόζονται συνεχώς σε μία μπαταρία μολύβδου-οξέως. Ακόμη και αν πούμε ότι μπορεί να γίνεται "ανεκτή" αυτή η τάση από την μπαταρία όταν η θερμοκρασία είναι χαμηλή, είναι σίγουρο ότι θα προκαλέσει πρόβλημα το καλοκαίρι με υψηλή θερμοκρασία περιβάλλοντος.
Επί της ουσίας, αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζεις (κατά την γνώμη μου).
Di*Ca_Electronic
02-10-24, 20:08
Καλησπέρα κι απ΄ εμένα.
Απ΄ ότι διάβασα στο Διαδίκτυο πρόκειται γι΄ έναν υβριδικό Inverter (ηλιακής φόρτισης & φόρτισης με μπαταρία) ο οποίος χρησιμοποιείται για μετατροπή 220V A.C. με σύνδεση μπαταρίας.
Δεν διαθέτει ιδιαίτερο κύκλωμα για ρύθμιση της τάσης φόρτισης μπαταρίας αλλά αυτό που γράφει ο φίλος Κώστας, όπως κι όλα τ΄ άλλα βέβαια,
ότι δηλ. στη φόρτιση συντήρησης πρέπει η τάση να ΄ναι περίπου 13,65V D.C. ~ 13,80V D.C. πρέπει ν΄ υπάρχει ρεύμα διέλευσης κάποιων mA.
Τώρα για τη χρήση που κάνεις γνώμη μου είναι μην βάλεις μπαταρία μεγαλύτερη από 50AH καθόσον για τη κατανάλωση που κάνεις η χωρητικότητα αυτή είναι υπεραρκετή κι όσον αφορά τις θερμοκρασίες πράγματι πρέπει να ΄ναι χαμηλότερες για τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής αυτού του τύπου μπαταριών αλλά μήπως βοηθούσε το να βάλεις πάνω από τον Inverter έναν μόνιμο ανεμιστήρα (άλλωστε η παρεχόμενη ισχύς απ΄ αυτόν καλύπτει
άνετα τη λειτουργία του).
Φιλικά.
Δημήτρης Καρούσης
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions Inc. All rights reserved.