PDA

Επιστροφή στο Forum : [AEG] AEG LAVAMAT δεν γυρνάει το μοτέρ, δεν τραβάει την ποσότητα που πρέπει σε νερό στην αρ



hackertom
12-07-24, 23:50
Aeg Lavamat Πλυντήριο Ρούχων πρόβλημα σε motor board

Καλησπέρα έχω ένα AEG Lavamat που δεν γυρνάει το μοτέρ,πιθανολογώ είναι πλακέτα μοτέρ ή πέθανε το μοτέρ...


- Έχει κανείς ανάλογη επισκευή; Τι κοιτάμαι Π.χ στην πλακέτα;

- Πως μετράμε μοτέρ inventer με πολύμετρο να δούμε εάν δουλεύει;

- Το error που βγάζει είναι E59

- Σε γνωστό site ανταλλακτικών που μίλησα η πλακέτα του μοτέρ έχει καταργηθεί απο την AEG, και το μοτέρ κοστίζει 100 ευρώ με 29 μέρες αναμονή, η κεντρική πλακέτα αν φταίει 250 με 300 ευρώ κόστος

Κυριακίδης
13-07-24, 12:22
Μπορεί και να έχει πρόβλημα βάση του κωδικού και αυτού που υποψιάζεσαι , αλλά στον τίτλο αναφέρεις για ακανόνιστη ποσότητα νερού ? (π.χ. κάποιος πιεσσοστάτης είτε μηχανικός είτε ηλεκτρονικός να έχει πρόβλημα ? ή και βουλωμένη υδατοπαγίδα πιεσσοστάτη?) , μόνο τον κωδικό 59 βγάζει?

Δες για καμμιά κακή επαφή στου κονέκτορες για πρόβλημα π.χ.
https://www.youtube.com/watch?v=Ds2wzSLmHxE

πρόβλημα στροφόμετρου
https://www.youtube.com/watch?v=VSbYfLMn2hI&t=683s

Για τα υπόλοιπα άλλοι

hackertom
13-07-24, 12:56
Μπορεί και να έχει πρόβλημα βάση του κωδικού και αυτού που υποψιάζεσαι , αλλά στον τίτλο αναφέρεις για ακανόνιστη ποσότητα νερού ? (π.χ. κάποιος πιεσσοστάτης είτε μηχανικός είτε ηλεκτρονικός να έχει πρόβλημα ? ή και βουλωμένη υδατοπαγίδα πιεσσοστάτη?) , μόνο τον κωδικό 59 βγάζει?

Δες για καμμιά κακή επαφή στου κονέκτορες για πρόβλημα π.χ.
https://www.youtube.com/watch?v=Ds2wzSLmHxE

πρόβλημα στροφόμετρου
https://www.youtube.com/watch?v=VSbYfLMn2hI&t=683s

Για τα υπόλοιπα άλλοιΕυχαριστώ για την απάντησή φίλε αλλά όλα δείχνουν ok, ξέρεις μήπως πως μπορώ να ελέγξω moter inventer με πολύμετρο αν πέθανε;

hackertom
13-07-24, 13:51
Ολα τα service tests σταματάνε στην περιστροφή, με error E59 δεν βγάζουν κάτι για το νερό, δεν γνωρίζω πως να δω αν δουλεύει η πέθανε με πολύμετρο;4989849899499004990149902

klik
13-07-24, 13:53
Δεν μπορείς να ελέγξεις ικανοποιητικά με πολύμετρο μοτέρ. Μόνο χοντρές διαφορές ωμικής αντ'ιστασης στα τυλίγματα ή κάποιες διαρροές προς το κέλυφος.
Τα δυο λεπτά καφέ είναι ταχογεννήτρια. Δες αν στέλνει παλμους (δοκίμασε με πλυντήριο εκτός πρίζας να περιστρέφεις το μοτέρ και στο buzzer του πολυμέτρου στα δυο καφέ να δεις αν έχεις σήμα - πιθανόν είναι reed sensor)

hackertom
13-07-24, 13:55
Δεν μπορείς να ελέγξεις ικανοποιητικά με πολύμετρο μοτέρ. Μόνο χοντρές διαφορές ωμικής αντ'ιστασης στα τυλίγματα ή κάποιες διαρροές προς το κέλυφος.Ουπς κακό αυτό, για αυτό δεν βρίσκω κάτι στο internet... Και τι πρέπει να κάνω τώρα να δω αν πέθανε; Απλή αντικατάσταση κόστος 100 ευρώ με ρίσκο να υπάρχει και αλλού θέμα;

hackertom
13-07-24, 13:57
Στο site μιλάνε για moter πάντως σε αυτό το error 49903

Κυριακίδης
13-07-24, 14:24
Τα τριφασικά μοτέρ με ηψίσυχνες συχνότητες 300Hz θέλουν κάτι "ψιλά εξαρτηματάκια" για να τα οδηγήσεις
https://www.youtube.com/watch?v=khnL8vGhEDI
Στο περίπτερο πάντως της γειτονιάς αμφιβάλλω να έχουν

hackertom
13-07-24, 14:27
Τα τριφασικά μοτέρ με ηψίσυχνες συχνότητες 300Hz θέλουν κάτι "ψιλά εξαρτηματάκια" για να τα οδηγήσεις
https://www.youtube.com/watch?v=khnL8vGhEDI
Στο περίπτερο πάντως της γειτονιάς αμφιβάλλω να έχουνΕυχαριστώ για τις απαντήσεις φίλε και τον χρόνο σου εννοείται, αλλά από ότι βλέπω δεν θα βγάλω εύκολα άκρη, και να φανταστείς τεχνικό εδώ επαρχία που έφερα μου είπα μια απο τις δυο πλακέτες θέλει αλλαγή αλλά φεν ξέρω ποια και θα χρειαστεί να τις πάρουμε και τις δύο χαχαχα χωρίς να το ανοίξει καν

Κυριακίδης
13-07-24, 15:12
Δοκίμασε να το βάλεις κατευθείαν σε στίψιμο , εκεί τι γίνεται? (γιατί με βάζει σε υποψίες το "ακανόνιστη ποσότητα νερού ")
Να χάλασε πλακέτα και να βλέπεις ακανόνιστες ποσότητες νερού , κάτι δεν στέκει .
Διέγραψε το σφάλμα πρώτα (βάση οδηγιών στο εγχειρίδιο )

hackertom
13-07-24, 15:23
Δοκίμασε να το βάλεις κατευθείαν σε στίψιμο , εκεί τι γίνεται? (γιατί με βάζει σε υποψίες το "ακανόνιστη ποσότητα νερού ")
Να χάλασε πλακέτα και να βλέπεις ακανόνιστες ποσότητες νερού , κάτι δεν στέκει .
Διέγραψε το σφάλμα πρώτα (βάση οδηγιών στο εγχειρίδιο )Δεν ξερω πως να διαγράψω το σφάλμα, ενα reset έκανα μπήκα safe mode και τσέκαρα τα modes ένα ένα και όταν είναι στα test περιστροφής βγάζει το Ε59

Στο στρίψιμο κάνει ένα θόρυβο στην αρχλεπτό περίπου και μετά τίποτα σε 15 λεπτό σκύψιμο αν θυμάμαι καλά. Δεν περιστρέφεται

Επίσης πρίν που είχα το μοτέρ πάνω δεν έβγαζε αμέσως το Ε59 μπορούσα να μπω στο safe mode και στα test και οταν έφτανα στα test περιστροφής έβγαζε Ε59, τώρα που έβγαλα το meter πετάει αμέσως το E59 και δεν με αφήνει να μπω καν στο safe mode

Di*Ca_Electronic
13-07-24, 20:34
Φίλε Θωμά,
τα τριφασικά moteur NIDEC είναι ένα καλό αμερικάνικο προϊόν με πολύ καλές κατασκευαστικές προδιαγραφές,
αλλά δεν γνωρίζω αν αυτό που φοράει το πλυντήριό σου είναι κάποια κινέζικη αντιγραφή.
Στα διάφορα sites για τη βλάβη E59 αναφέρουν βλάβη στον ταχογράφο (σταματά για 3 δευτερόλεπτα), κι ως λύση
δίνουν την αντικατατάστασή του ή τον έλεγχο / αντικατάσταση των καλωδίων του, που οδεύουν προς το moteur.
Φυσικά δεν μπορείς να βασιστείς σ΄ αυτό και μόνον.
Έλεγξε τα καρβουνάκια του moteur (εφόσον διαπιστώσεις ότι υφίστανται) σε τι κατάσταση είναι.
Η πλακέτα που οδηγεί αυτό τ΄ inverter moteur επειδή στέλνει παλμούς εκκίνησης / παύσης, όπως σου γράφουν κι
οι φίλοι παραπάνω, μπορεί να παρουσιάζει πρόβλημα σε κάποιο(α) εξάρτημα/εξαρτήματα τ΄ οποία χρήζουν ελέγχου
με πολύμετρο / καπασιτόμετρο κι εφόσον διαθέτεις τις κατάλληλες γνώσεις μπορείς να δοκιμάσεις και μόνος.
Εννοείται ότι η πλακέτα θα ΄ναι εκτός του πλυντηρίου, θ΄ ελεγχθεί κι οπτικά για τυχούσες ψυχρές κολλήσεις, πιθανή
δημιουργία αλάτων μεταξύ των χαλκοδιαδρόμων που χρήζουν καθαρισμού μ΄ ισοπροπυλική αλκοόλη ή καθαρό ασετόν,
αλλά κι αποκολλήσεων κάποιων εξαρτ/των για τη σωστή μέτρησή τους.
Καλό βέβαια είναι να μην υπάρχει πρόβλημα οξειδώσεων στα pins των IC΄s κυρίως, όπως κι η καλή συγκόλληση τους
στους χαλκοδιαδρόμους, αλλά κυρίως ν΄ ευχηθούμε να μην έχει(ουν) καταστραφεί(ούν) κάποιο(α) απ΄ αυτό(ά) γιατί
ούτε βρίσκονται εύκολα (έως καθόλου) στ΄ εμπόριο, ιδίως όταν είναι προγραμματισμένα, όπου εκεί όλοι σηκώνουν όλοι
τα χέρια ψηλά.
Ας ευχηθούμε λοιπόν η βλάβη να ΄ναι στις δύο πρώτες περιπτώσεις γιατί με την πλακέτα αν δεν είναι κάποιο κινήσιμο
εξαρτ/μα (πυκνωτής, αντίσταση, TRN, FET, TRIAC, δίοδος, zener) πολύ δύσκολα θα βγάλεις άκρη.
Ανέφερε αν θέλεις και το πλήρες μοντέλο του πλυντηρίου σου, όπως και τον τύπο της πλακέτας οδηγού του moteur
(είναι ανάγλυφα λατινικά γράμματα κι αριθμοί στο πάνω ή κάτω μέρος της).
Μετά τους ελέγχους που θα κάνεις, τοποθέτησε πάλι συνδέοντάς το, το moteur στο πλυντήριο, για να μπορέσεις να
μπεις στο menu και πηγαίνοντας στ΄ ιστορικό, θ΄ υπάρχει τρόπος να κάνεις διαγραφή σφαλμάτων.
Φιλικά.
Δημήτρης Καρούσης

hackertom
13-07-24, 21:59
Φίλε Θωμά,
τα τριφασικά moteur NIDEC είναι ένα καλό αμερικάνικο προϊόν με πολύ καλές κατασκευαστικές προδιαγραφές,
αλλά δεν γνωρίζω αν αυτό που φοράει το πλυντήριό σου είναι κάποια κινέζικη αντιγραφή.
Στα διάφορα sites για τη βλάβη E59 αναφέρουν βλάβη στον ταχογράφο (σταματά για 3 δευτερόλεπτα), κι ως λύση
δίνουν την αντικατατάστασή του ή τον έλεγχο / αντικατάσταση των καλωδίων του, που οδεύουν προς το moteur.
Φυσικά δεν μπορείς να βασιστείς σ΄ αυτό και μόνον.
Έλεγξε τα καρβουνάκια του moteur (εφόσον διαπιστώσεις ότι υφίστανται) σε τι κατάσταση είναι.
Η πλακέτα που οδηγεί αυτό τ΄ inverter moteur επειδή στέλνει παλμούς εκκίνησης / παύσης, όπως σου γράφουν κι
οι φίλοι παραπάνω, μπορεί να παρουσιάζει πρόβλημα σε κάποιο(α) εξάρτημα/εξαρτήματα τ΄ οποία χρήζουν ελέγχου
με πολύμετρο / καπασιτόμετρο κι εφόσον διαθέτεις τις κατάλληλες γνώσεις μπορείς να δοκιμάσεις και μόνος.
Εννοείται ότι η πλακέτα θα ΄ναι εκτός του πλυντηρίου, θ΄ ελεγχθεί κι οπτικά για τυχούσες ψυχρές κολλήσεις, πιθανή
δημιουργία αλάτων μεταξύ των χαλκοδιαδρόμων που χρήζουν καθαρισμού μ΄ ισοπροπυλική αλκοόλη ή καθαρό ασετόν,
αλλά κι αποκολλήσεων κάποιων εξαρτ/των για τη σωστή μέτρησή τους.
Καλό βέβαια είναι να μην υπάρχει πρόβλημα οξειδώσεων στα pins των IC΄s κυρίως, όπως κι η καλή συγκόλληση τους
στους χαλκοδιαδρόμους, αλλά κυρίως ν΄ ευχηθούμε να μην έχει(ουν) καταστραφεί(ούν) κάποιο(α) απ΄ αυτό(ά) γιατί
ούτε βρίσκονται εύκολα (έως καθόλου) στ΄ εμπόριο, ιδίως όταν είναι προγραμματισμένα, όπου εκεί όλοι σηκώνουν όλοι
τα χέρια ψηλά.
Ας ευχηθούμε λοιπόν η βλάβη να ΄ναι στις δύο πρώτες περιπτώσεις γιατί με την πλακέτα αν δεν είναι κάποιο κινήσιμο
εξαρτ/μα (πυκνωτής, αντίσταση, TRN, FET, TRIAC, δίοδος, zener) πολύ δύσκολα θα βγάλεις άκρη.
Ανέφερε αν θέλεις και το πλήρες μοντέλο του πλυντηρίου σου, όπως και τον τύπο της πλακέτας οδηγού του moteur
(είναι ανάγλυφα λατινικά γράμματα κι αριθμοί στο πάνω ή κάτω μέρος της).
Μετά τους ελέγχους που θα κάνεις, τοποθέτησε πάλι συνδέοντάς το, το moteur στο πλυντήριο, για να μπορέσεις να
μπεις στο menu και πηγαίνοντας στ΄ ιστορικό, θ΄ υπάρχει τρόπος να κάνεις διαγραφή σφαλμάτων.
Φιλικά.
Δημήτρης ΚαρούσηςΕυχαριστώ για την απάντηση φίλε θα ενημερώσω ότι μπορέσω να βρω σε νέο post μόνο που το μοτέρ είναι inventer και δεν έχει καρβουνάκια από όσο ξέρω..

klik
14-07-24, 10:53
Την ταχογεννήτρια θα την ελέγξεις αν στέλνει παλμούς;

hackertom
14-07-24, 10:55
Την ταχογεννήτρια θα την ελέγξεις αν στέλνει παλμούς;Καλημέρα φίλε, αν υπάρχει κάποιος τρόπος να το κάνω γιατί δεν το έχω ξανά κάνει Ναι... Δω σε περισσότερα infos...

Αλλα να βγάζει τέτοιο σφάλμα επειδή δεν δουλεύει ο αριθμός των στροφών;

Κυριακίδης
14-07-24, 11:34
Καλημέρα φίλε, αν υπάρχει κάποιος τρόπος να το κάνω γιατί δεν το έχω ξανά κάνει Ναι... Δω σε περισσότερα infos...

Αλλα να βγάζει τέτοιο σφάλμα επειδή δεν δουλεύει ο αριθμός των στροφών;
https://www.diamantisparts.gr/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%8A%CF%8C%CE%BD/%CF%84%CE%B1%CF%87%CE%BF%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%BD%C E%B7%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CE%BB%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%B9%C E%BF%CF%85-aeg-electrolux-50296236008?category_id=375
Ένα πηνίο σκέτο είναι με κάποια άγνωστη προς το παρόν ωμική αντίσταση , και περιέχει έναν κυλινδρικό μαγνήτη στον ρότορα του μοτέρ .
Είναι εκ περιτροπής σαν ένα δυναμό ποδηλάτου , με την περιστροφή δίνει ηλεκτρικό σήμα

Πιο κάτω δείχνει σε ποια μοντέλα κωδικό εφαρμόζονται . Μόλις βρεθεί ποιον κωδικό κατέχεις , ίσως βρεθεί και η ωμική αντίσταση πηνίου που πρέπει να ελεγχθεί , ή π.χ. σπασμένος ραγισμένος μαγνήτης στον ρότορα του μοτέρ

hackertom
14-07-24, 11:39
Ευχαριστώ και πάλι για τις πολύτιμες πληροφορίες! Είναι αυτό ικανό για το Ε59 error??

Κυριακίδης
14-07-24, 11:48
Γιατί όχι? άλλωστε οι τεχνικοί που σου λένε ότι (πιθανά να φταίει η μια από τις 2 πλακέτες ) τότε γιατί έβγαλε κωδικό 59 και όχι π.χ. κωδικό για πρόβλημα πλακέτας (είναι πολύ αινιγματικοί αυτοί οι κωδικοί)

Πριν να γίνουν σοβαρότερα τα πράγματα , μπορείς να πεις ποια συμπεριφορά είχε ? (π.χ. έβαζες τάδε πρόγραμμα / ενδιάμεσα έπαιρνε νερό ? κατάφερνε να συμπληρώσει σωστά νερό ? ) ή δεν το κατάφερνε ούτε αυτό για την παροχή νερού .

klik
14-07-24, 12:23
Αν το πολυμετρο σου μετρα συχνοτητα, βάλτο σε αυτη την κλιμακα.
Γυρνα τον καδο με το χερι. Η ταχυτητα πρεπει να ειναι καπως αναλογη της μετρουμενης συχνοτητας. .

Κυριακίδης
14-07-24, 14:21
Διάφορα πρόσθετα
https://www.youtube.com/watch?v=qz7UkYxbBr4
https://www.youtube.com/watch?v=3YzEXwT5XA0

FILMAN
15-07-24, 10:08
Τα τριφασικά μοτέρ δεν έχουν καρβουνάκια

Με πολύμετρο (στην χαμηλότερη κλίμακα μέτρησης αντίστασης) θα πρέπει να σου δείξει 3 ίδιες μετρήσεις αν μετρήσεις ανά ζεύγη τα τρία καλώδια του μοτέρ (μαύρο - άσπρο - κόκκινο)

Όμως η αντίσταση που θα δεις λογικά θα είναι πολύ χαμηλή, τόσο που η μέτρηση δεν θα έχει ακρίβεια

Αν έχεις πρόσβαση σε όργανο που μετράει αυτεπαγωγή πηνίων μπορείς να κάνεις έναν καλύτερο έλεγχο