PDA

Επιστροφή στο Forum : MIG GYS universal 2P



spiros full
02-02-24, 12:15
Στην ηλεκτροκολληση του τιτλου αλλαξα διακοπτη (περιστροφικο σκαλες) πριν μερικα χρονια 10-12 γιατι ο παλιος εσπασε και μετα την παρατησα σκεπασμενη στην αποθηκη.Τις προαλες την ξεθαψα ξανα γιατι ηθελα να κολλησω μια βαση μονιτορ την ξεκιναω και παπαλα δεν λειτουργουσε το τοξο ουτε το μοτερ συρματος την λυνω και διαπιστωσα οτι ειχα αφησει ακουμπωτα τα φισακια παροχης ρευματος της πλακετας του μοτερ.Τα βαζω στην θεση τους ξεκιναω και ξανα τιποτα.Το ρελε κανει κλικ ανεμιστηρας δουλευει αλλα ουτε τοξο ουτε μοτερακι συρματος.Ξεκιναω ελεγχους στην πλακετα ολα οκ τιποτα καμενο το μοτερ δουλευει με εξωτερικο τροφοδοτικο.Για σιγουρα αλλαξα και το τσιπακι. Εχω και ταση στην εισοδο της πλακετας αλλα δεν εχω πουθενα αλλου ουτε τα λιγα βολτ dc πατωντας τον διακοπτη στο στελεχος.Το μηχανημα ειναι σαν καινουργιο εσωτερικα αδουλευτο τα καλωδια συνδεσεις σε τελεια κατασταση οι διοδοι στην εξοδο καλοι.Ο καινουργιος διακοπτης ειναι ακριβως ο ιδιος με τον παλιο TECHNOMAT HD16-M ειχα φυλαξει τον σπασμενο.Υπαρχει περιπτωση να εχω κανει τις συνδεσεις επανω στον διακοπτη λαθος?Αν και τον συνδεσα προφανως με βαση οπως ηταν ο παλιος.Το ειχα παρατησει το μηχανημα με ασυνδετα φις και δεν θυμαμαι τον λογο γιατι τα αφησα αν δουλευε μετα την αλαγη διακοπτη η οχι.Μπορω να δωσω ρευμα απευθειας παρακαπτοντας τον διακοπτη αλλα δεν ξερω ποιο παει που απο τα τυλιγματα 4 συνολο για να δω αν δουλεψει μιας και δεν εχω εμπειρια απο τετοιους μετασχηματιστες.Το διαγραμμα του διακοπτη δεν μπορω να το βρω.Ριξτε καμια ιδεα κανεις που το χει με το σπορ.

chipakos-original
02-02-24, 13:59
Εχω και ταση στην εισοδο της πλακετας αλλα δεν εχω πουθενα αλλου ουτε τα λιγα βολτ dc πατωντας τον διακοπτη στο στελεχος.Υπαρχει περιπτωση να εχω κανει τις συνδεσεις επανω στον διακοπτη λαθος?Αν και τον συνδεσα προφανως με βαση οπως ηταν ο παλιος.Το ειχα παρατησει το μηχανημα με ασυνδετα φις και δεν θυμαμαι τον λογο γιατι τα αφησα αν δουλευε μετα την αλαγη διακοπτη η οχι.Μπορω να δωσω ρευμα απευθειας παρακαπτοντας τον διακοπτη αλλα δεν ξερω ποιο παει που απο τα τυλιγματα 4 συνολο για να δω αν δουλεψει μιας και δεν εχω εμπειρια απο τετοιους μετασχηματιστες.Το διαγραμμα του διακοπτη δεν μπορω να το βρω.Ριξτε καμια ιδεα κανεις που το χει με το σπορ.
Αφού υπάρχει τάση στην είσοδο της πλακέτας δεν υπάρχει λάθος στην συνδεσμολογία του διακόπτη./

spiros full
02-02-24, 14:48
49768497694977049771εδω φωτος απο το μηχανημα και τον διακοπτη

spiros full
02-02-24, 14:54
Αφού υπάρχει τάση στην είσοδο της πλακέτας δεν υπάρχει λάθος στην συνδεσμολογία του διακόπτη./
Ναι στον πολο που δινει στην πλακετα ειναι οκ αλλα δεν πρεπει να ειναι οι υπολοιποι απο τον διακοπτη.Στις επαφες μετραω και δεν φευγει ρευμα απο τον διακοπτη στα τυλιγματα.Κατι μου διαφευγει.

chipakos-original
02-02-24, 19:08
Ναι στον πολο που δινει στην πλακετα ειναι οκ αλλα δεν πρεπει να ειναι οι υπολοιποι απο τον διακοπτη.Στις επαφες μετραω και δεν φευγει ρευμα απο τον διακοπτη στα τυλιγματα.Κατι μου διαφευγει.
Αν δεν παραχθεί το ρεύμα συγκόλησης δεν λειτουργεί το μοτέρ. Επομένως επικεντρώνεσαι στη σύνδεση των τυλιγμάτων του M/Σ......Για να πάρει μπρος το μοτέρ πρέπει ο ανορθωτής να δώσει τάση στην πλακέτα.

spiros full
03-02-24, 07:03
Αν δεν παραχθεί το ρεύμα συγκόλησης δεν λειτουργεί το μοτέρ. Επομένως επικεντρώνεσαι στη σύνδεση των τυλιγμάτων του M/Σ......Για να πάρει μπρος το μοτέρ πρέπει ο ανορθωτής να δώσει τάση στην πλακέτα.
Ευχαριστω δημητρη.Δεν ξερω τον τροπο λειτουργιας και πως δουλευει το κυκλωμα θα πιασω το διαβασμα.

chipakos-original
03-02-24, 08:42
Ευχαριστω δημητρη.Δεν ξερω τον τροπο λειτουργιας και πως δουλευει το κυκλωμα θα πιασω το διαβασμα.
Επειδή δεν βλέπω ρελέ ισχύος μέσα στην μηχανή υποθέτω ότι αυτή την δουλειά την κάνει το ρελέ επάνω στην πλακέτα. Για δες σε τι κατάσταση είναι οι επαφές του γιατί αν δεν τροφοδοτηθεί με το πάτημα της σκανδάλης ο Μ/Σ ( εννοώ τον μεγάλο μετασχηματιστή, όχι το μικρούλι που είναι πάνω στην πλακέτα) δεν θα δεις καμία κίνηση.

spiros full
03-02-24, 16:15
Το ρελε ειναι οκ το ξεκολλησα και το μετρησα πριν μερες.Τωρα για τις επαφες ειδα οτι περναει ταση οταν οπλιζει αλλα θα το ξανα ελεγξω αυριο για σιγουρα.Το περιεργο ειναι οτι δεν εχω καθολου ταση στην εξοδο της πλακετας μοντελο VAR03-C και τα εξαρτηματα ειναι ολα οκ δεν εχει και πολλα.Εχω αλαξει το τρανζιστορ και το CD4069 hex inverter προληπτικα χωρις αποτελεσμα κι ετσι ξανακολησα τα δικα του.Πιστευω οτι κατι παιζει με τις συνδεσεις στον διακοπτη θα δοκιμασω να δωσω ρευμα χωρις τον διακοπτη.

chipakos-original
03-02-24, 17:45
Το ρελε ειναι οκ το ξεκολλησα και το μετρησα πριν μερες.Τωρα για τις επαφες ειδα οτι περναει ταση οταν οπλιζει αλλα θα το ξανα ελεγξω αυριο για σιγουρα.Το περιεργο ειναι οτι δεν εχω καθολου ταση στην εξοδο της πλακετας μοντελο VAR03-C και τα εξαρτηματα ειναι ολα οκ δεν εχει και πολλα.Εχω αλαξει το τρανζιστορ και το CD4069 hex inverter προληπτικα χωρις αποτελεσμα κι ετσι ξανακολησα τα δικα του.Πιστευω οτι κατι παιζει με τις συνδεσεις στον διακοπτη θα δοκιμασω να δωσω ρευμα χωρις τον διακοπτη.
Συνήθως οι μηχανές αυτές όσον αφορά το ρεύμα συγκόλλησης λειτουργούν βάση αυτού του σχεδίου που σου έκανα πρόχειρα. Προσπάθησε να επικεντρωθείς σε αυτό. Δεν είμαι σίγουρος 100% αλλά μάλλον έτσι είναι . Ισως αν τα καλώδια ήταν λίγο πιο συμμαζεμένα θα μπορούσα να σου δώσω περισσότερες πληροφορίες. Οπως καταλαβαίνεις το L ή το N περνάει μέσα από το ρελέ.

Κυριακίδης
03-02-24, 22:38
https://plytkadomigomatu.pl/pl/p/VAR-03C-VAR03C-VAR-03-C/110

Di*Ca_Electronic
04-02-24, 05:33
Σπύρο, καλό μήνα.
Είναι η πλακέτα της ηλεκτροσυγκόλλησής που ταυτόσημη με κάποια απ΄ αυτές που
φαίνονται στις photos του Πολωνικού site που αναφέρει παραπάνω ο φίλος Πέτρος;
Σε κάθε περίπτωση αν το relay λειτουργεί με 24V D.C. , δεν δοκιμάζεις μόνο ωμικά
το πηνίο του, αλλά το τροφοδοτείς μ΄ εξωτερικό τροφ/κο πάγκου με 24V D.C. και
παρατηρείς αν οπλίζει.
Επίσης ελέγχεις όλες τις διόδους και τις zener της PCB (αφού πρώτα τις αποκολλήσεις)
κι αν έχεις αμφιβολίες για τις τιμές που δίνουν στ΄ όργανο, με βάση τα Datasheets τους
τις αντικαθιστάς.
Μέτρησε ωμικά και τα τυλίγματα του Μ/Σ κι αναγράφεις τις παρατηρήσεις σου.
Μάλλον για κάτι απλό θα πρόκειται μην απαγοητεύεσαι, η ηλεκτροσυγκόλληση εύχομαι
να σου λειτουργήσει.
Φιλικά.
Δημήτρης Καρούσης

spiros full
04-02-24, 07:10
Ευχαριστω ολους σας.Ναι η πλακετα ειναι αυτη στο πολωνικο σαιτ και το εχω κατεβασει μεταφρασει το κειμενο.Μολις εχω χρονο θα ασχοληθω και θα ενημερωσω.

chipakos-original
04-02-24, 07:37
Ευχαριστω ολους σας.Ναι η πλακετα ειναι αυτη στο πολωνικο σαιτ και το εχω κατεβασει μεταφρασει το κειμενο.Μολις εχω χρονο θα ασχοληθω και θα ενημερωσω.
Αυτό που σε ενδιαφέρει αρκετά είναι αυτό το κομμάτι του σχεδίου που σου έχω απομονώσει. Αν δεν λειτουργήσει ο μετασχηματιστής πόδι 1 και 4 στο Χ1 της πλακέτας να παραχθεί το ρεύμα συγκόλλησης δεν θα ενεργοποιηθεί το μοτέρ πόδι 2 και 3 στο Χ1 της πλακέτας, διότι η περιστροφή του μοτέρ εξαρτάται από την ίδια την τάση συγκόλλησης. Σε άλλες μηχανές MIG υπάρχει δευτερεύων μετασχηματιστής που δίνει τις τάσεις στην πλακέτα, όμως εδώ επιλέχθηκε αυτή η μέθοδος για μείωση κόστους της μηχανής./

spiros full
04-02-24, 11:51
49777Λοιπον δεν βρισκω ακρη.Αφαιρεσα τον διακοπτη και του εδωσα απευθειας με μια ασφαλεια διπολικη με τα ιδια αποτελεσματα.Συνδεσα ενα δυο τυλιγματα στην φαση τιποτα το ρελε κανει κλικ ανεμιστηρας λειτουργει το θερμικο το ξεγυμνωσα τα καλωδια κι εχει συνεχεια.Στην πλακετα αποκολησα ολες τις διοδους μετρανε ολες οκ.αλαξα ξανα το ολοκληρωμενο χωρις αποτελεσμα.Τα 4 τυλιγματα που φαινονται στην φωτο δεν εχει κανενα συνεχεια με το διπλο καλωδιο με την βιδα επανω.Τα τυλιγματα μεταξυ τους δεν εχει κανενα συνεχεια παντου το πολυμετρο (fluke 179)δειχνει OL.Δεν καταλαβαινω τι γινεται.

chipakos-original
04-02-24, 13:25
49777Λοιπον δεν βρισκω ακρη.Αφαιρεσα τον διακοπτη και του εδωσα απευθειας με μια ασφαλεια διπολικη με τα ιδια αποτελεσματα.Συνδεσα ενα δυο τυλιγματα στην φαση τιποτα το ρελε κανει κλικ ανεμιστηρας λειτουργει το θερμικο το ξεγυμνωσα τα καλωδια κι εχει συνεχεια.Στην πλακετα αποκολησα ολες τις διοδους μετρανε ολες οκ.αλαξα ξανα το ολοκληρωμενο χωρις αποτελεσμα.Τα 4 τυλιγματα που φαινονται στην φωτο δεν εχει κανενα συνεχεια με το διπλο καλωδιο με την βιδα επανω.Τα τυλιγματα μεταξυ τους δεν εχει κανενα συνεχεια παντου το πολυμετρο (fluke 179)δειχνει OL.Δεν καταλαβαινω τι γινεται.
Είναι λάθος που αφαίρεσες τον διακόπτη και λογικό που δεν βλέπεις συνέχεια στα τυλίγματα με το πολύμετρο διότι όπως βλέπεις σε κάποια μακαρόνια έχει διπλό καλώδιο το οποίο αν εσύ το έχεις στον αέρα τότε αποκόπτεις την συνέχεια του τυλίγματος.Στην ανάρτηση #9 (https://www.howtofixit.gr/forum/showthread.php?t=75347&p=619146&viewfull=1#post619146) βλέπουμε ότι το τύλιγμα είναι ένα οπότε αν ξεχωρίσουμε τα άκρα του πηνίου τόε στην πραγματικότητα αποκόπτουμε την συνέχεια του τυλίγματος . Εν τω μεταξύ παρατηρώ ότι δεν έχεις μαρκάρει τα καλώδια που έβγαλες οπότε θα χρειαστεί έμπειρο τεχνικό για να βρει την πρώτη σκάλα την δεύτερη σκάλα αμπέρ κ.ο.κ Εντάξει όλα διορθώνονται αλλά δυσκολεύεις την κατάσταση/. Βάλε στα διπλά καλώδια από μία κλέμα και βρες με το πολύμετρο τα δύο άκρα του μετασχηματιστή σε πρώτη φάση.

spiros full
04-02-24, 15:37
Δημητρη ξερω που πανε τα καλωδια εχω βγαλει πριν φωτος και δεν μπερδευονται πλεον.Ειναι στην τεταρτη φωτο στη πρωτη μου αναρτηση το προβλημα ειναι οτι δεν εχω σχηματικο των επαφων του διακοπτη να ξερω που και ποτε τι ανοιγει η κλεινει.Και παλι δεν θα επρεπε σε δυο ακρες να δω ωμικη αντισταση?αρχη και τελος του πηνιου? Δοκιμασα ολους τους συνδιασμους με τα 4+1 καλωδια και παντου μηδεν.Το ενα καλωδιο εχει επανω ταμπελακι απο την πρωτη επεμβαση πριν χρονια που αντιστοιχει στην επαφη ενα του διακοπτη. Εχω γυρισει και τον διακοπτη ακριβως τουμπα οπως δειχνει στην φωτο για δοκιμη μετα ιδια ακριβως αποτελεσματα και τις γεφυρες που ειναι η φαση μαρκαρισμενη (απο παλια) απο κατω και τα αφησα γυρισμενα μια και φαινεται οτι ο διακοπτης το ιδιο δουλευει .Τον εχω βαλει στον παγκο και βρηκα που ξεκιναει να δινει διαδοχικα τις 4 σκαλες.Συνδεσα διαδοχικα στον διπολικο διακοπτη ενα ενα τα ακρα απο τα τεσσερα καλωδια κι εδωσα ρευμα χωρις να εχω τοξο σε καμια περιπτωση. Ασχετα που εβγαλα τον διακοπτη δεν θα επρεπε να δουλεψει καποιο?Ο διακοπτης οπως το καταλαβαινω δεν κανει τιποτα αλλο απο το να αλαζει μηκος θεση επανω στο πηνιο. Αν καταλαβαινω σωστα τα τυλιγματα ειναι σαν βαριακ.Ολο αυτο το τυλιγμα να εχει κοπει καπου εσωτερικα?

chipakos-original
04-02-24, 16:06
Δημητρη ξερω που πανε τα καλωδια εχω βγαλει πριν φωτος και δεν μπερδευονται πλεον.Ειναι στην τεταρτη φωτο στη πρωτη μου αναρτηση το προβλημα ειναι οτι δεν εχω σχηματικο των επαφων του διακοπτη να ξερω που και ποτε τι ανοιγει η κλεινει.Και παλι δεν θα επρεπε σε δυο ακρες να δω ωμικη αντισταση?αρχη και τελος του πηνιου? Δοκιμασα ολους τους συνδιασμους με τα 4+1 καλωδια και παντου μηδεν.Το ενα καλωδιο εχει επανω ταμπελακι απο την πρωτη επεμβαση πριν χρονια που αντιστοιχει στην επαφη ενα του διακοπτη. Εχω γυρισει και τον διακοπτη ακριβως τουμπα οπως δειχνει στην φωτο για δοκιμη μετα ιδια ακριβως αποτελεσματα και τις γεφυρες που ειναι η φαση μαρκαρισμενη (απο παλια) απο κατω και τα αφησα γυρισμενα μια και φαινεται οτι ο διακοπτης το ιδιο δουλευει .Τον εχω βαλει στον παγκο και βρηκα που ξεκιναει να δινει διαδοχικα τις 4 σκαλες.Συνδεσα διαδοχικα στον διπολικο διακοπτη ενα ενα τα ακρα απο τα τεσσερα καλωδια κι εδωσα ρευμα χωρις να εχω τοξο σε καμια περιπτωση. Ασχετα που εβγαλα τον διακοπτη δεν θα επρεπε να δουλεψει καποιο?Ο διακοπτης οπως το καταλαβαινω δεν κανει τιποτα αλλο απο το να αλαζει μηκος θεση επανω στο πηνιο. Αν καταλαβαινω σωστα τα τυλιγματα ειναι σαν βαριακ.Ολο αυτο το τυλιγμα να εχει κοπει καπου εσωτερικα? Αν είχε κοπεί εσωτερικά τύλιγμα θα είχε κάνει μπαμ ο μετασχηματιστής και μάλίστα μεγάλο. Βάλε τις κλέμες στα διπλά καλώδια , άσε τον διακόπτη στην άκρη σε πρώτη φάση και βρες τα δύο άκρα του μετασχηματιστή και μετρώντας τα θα πρέπει να βρεις μία αρκετά χαμηλή ωμική τιμή.Σε αυτά τα δύο άκρα θα τροφοδοτήσεις με τάση 230volt. Αυτή είναι η τελευταία σκάλα της μηχανής και θα πρέπει όταν μετρήσεις πάνω στην γέφυρα ανόρθωσης να βγάζει μία τάση μεταξύ 25 και 40 VOLT. Οσο για τον διακόπτη με το πολύμετρο θα δείς μία μία τις θέσεις που πρέπει να συνδέσεις αλλά αυτό αργότερα.

spiros full
04-02-24, 16:40
Θα κανω τις δοκιμες αυριο και βλεπουμε.

spiros full
05-02-24, 13:51
4977849779Καταφερα και ψιλο βρηκα ακρη με εξωτερικες ασφαλειες σαν διακοπτες.Βρηκα 2 σκαλες και δουλεψε και το μοτερακι εχω και τα βολτ στην τσιμπιδα σωμα.Ο διακοπτης που αλλαξα μαλλον ηταν αλλα για αλλα ιδιος μεν αλλα.Αποκλειεται να τα μπερδεψα τοσο πολυ πριν χρονια οταν τον αλλαξα γιατι ειχα μπροστα μου τον παλιο κι εβγαζα εβαζα καλωδια βαση αυτου.Τελος παντων εκατσα και βρηκα τις συνδεσεις των τυλιγματων τι δινει που και ποτε οπως δειχνει η φωτο οι 4 σκαλες ετσι δουλευουν καθε γυρισμα μονο δυο επαφες με φαση και ουδετερο στο κατω μερος οπως στην οριτζιναλ συνδεση.Εχω κι εδω σκαλες σε λειτουργια αλλα μπερδεμενες η πρωτη δουλευει οκ στα 18 βολτ αν και δεν ξερω ποσα βολτ πρεπει να μετραω για πρωτη σκαλα και εχω την δευτερη στα 27 βολτ καπου υπαρχει μπερδεμα οπως δειχνει στη φωτο με αυτη τη συνδεση.Τα δυο μονα καλωδια στην 1-3 και τα δυο διπλα στην 5-7 οπως καταλαβαινεται εχουν μπερδευτει τα τυλιγματα γιατι με τον διακοπτη αυτο δεν δουλευουν αν τα συνδεσω βαση οπως στον παλιο.Δεν ξερω ποια ειναι η αρχη του πηνιου και με ποια αλληλουχια πρεπει να παιρνουν ταση απο το 1 στο 4.Το μαρκαρισμενο μονο καλωδιο εχει ταμπελακι και γραφει 1 επανω λογικα το ειχα γραψει οταν αλλαξα την πρωτη φορα τον διακοπτη και αντιστοιχει στην επαφη 1 του διακοπτη.

spiros full
05-02-24, 15:34
Μολις βρηκα τα σπεκς απο τη μηχανη 19 πρωτη και η τελευταια 28 βολτ αρα εχω τις δυο σκαλες την 1 και 4 τωρα μενει να βρω τον ενδιαμεσο συνδυασμο.

chipakos-original
05-02-24, 17:12
Μολις βρηκα τα σπεκς απο τη μηχανη 19 πρωτη και η τελευταια 28 βολτ αρα εχω τις δυο σκαλες την 1 και 4 τωρα μενει να βρω τον ενδιαμεσο συνδυασμο.
Σωστά.......Ο διακόπτης δεν πιστεύω ότι είναι χαλασμένος, μάλλον η συνδεσμολογία δεν ήταν η σωστή διότι ακόμη και σε μία σκάλα να είχε πρόβλημα οι υπόλοιπες σκάλες θα λειτουργούσαν . Επίσης όταν αυτοί οι διακόπτες χαλάνε συνήθως λιώνουν στο σημείο που βιδώνουν και συνδέονται τα καλώδια. Επομένως βάλτον κάτω στον πάγκο και με το πολύμετρο βρες τι συνδέει και πού. Για να σε βοηθήσω η μία πλευρά που έχει όλο γεφυρώματα εκεί συνδέεται το 230volt η φάση του τυλίγματος και από την άλλη πλευρά διαμοιράζεται η φάση στα καλώδια του μετασχηματιστή.,.