Επιστροφή στο Forum : Ηλεκτρικό Ποδήλατο πατέντα
Καλησπέρα σε όλη την παρέα και καλό υπόλοιπο καλοκαιριού. Έχω τοποθετήσει λοιπόν ένα μοτέρ από ηλ. τιμόνι αυτοκινήτου στην πίσω ρόδα με ροδάκι που πατάει σ' αυτήν όταν θέλω εγώ (το χειρίζομαι με μανέτα φρένου) και με κοντρόλ στροφών δίνω κίνηση. Τώρα το θέμα μου είναι ότι όταν αφήνω την μανέτα (άρα δεν έχω επαφή με λάστιχο) το μοτέρ συνεχίζει να δουλεύει μέχρι να κλείσω το κοντρόλ και είναι άβολο αυτό γιατί το ξεχνάς και είναι άσκοπο να τρώει ρεύμα, διακόπτη δεν μπορώ να βάλω γιατί το μοτέρ τραβάει μέχρι και 35Α στα πολύ ζόρια (μεγάλη ανηφόρα), το μοτέρ είναι 12V 270watt. Έχει να προτείνει κάποιος κάτι;
vasilimertzani
27-08-17, 15:00
υπαρχουν διακοπτες στοπ μανετας(που πατωντας την αναβει το στοπ) με αυτο τον διακοπτη μπορεις να κλεινεις το κοντρολ.
Ευχαριστώ για την απάντηση φίλε θα το βρω και θα το δοκιμάσω. Καλή συνέχεια.
Καλησπέρα στην παρέα, λοιπόν μετά από κάποιες δοκιμές και αφού έλυσα το παραπάνω θέμα (με ροδάκι στο μοτέρ 80mm δίνει 25 χιλ. και αρκετή βοήθεια στην ανηφόρα) αποφάσισα να εμπλέξω ενδιάμεσο ράουλο ούτως ώστε να υποβιβάσω την άμεση αντίσταση προς το μοτέρ δλδ ροδάκι στο μοτέρ 50mm και το ενδιάμεσο 80mm. Πια είναι η γνώμη σας;
Αν καταλαβαινω σωστα τι εννοεις, όσα ενδιάμεσα ράουλα και να βαλεις, και ότι διαμέτρου κι αν ειναι αυτα, η τελική σχεση μετάδοσης θα παραμείνει αμετάβλητη, απλα θα αυξήσεις τις τριβές.
Αν καταλαβαινω σωστα τι εννοεις, όσα ενδιάμεσα ράουλα και να βαλεις, και ότι διαμέτρου κι αν ειναι αυτα, η τελική σχεση μετάδοσης θα παραμείνει αμετάβλητη, απλα θα αυξήσεις τις τριβές.Οκ, δλδ από 80mm σε 655mm= 25Klm σε 50mm 80mm 655mm= ; εννοείς ότι θα βγάλει πάλι 25Klm; δεν θα καλυτερέψει τουλάχιστον στις ανηφόρες;
Οκ, δλδ από 80mm σε 655mm= 25Klm σε 50mm 80mm 655mm= ; εννοείς ότι θα βγάλει πάλι 25Klm; δεν θα καλυτερέψει τουλάχιστον στις ανηφόρες;
Αυτό που λες τώρα είναι άλλο από αυτό που νόμιζα ότι εννοούσες, με μπέρδεψε η λέξη ενδιάμεσο.
Αυτό που εννοούσα στο προηγούμενο post είναι ότι όσο κρατάς σταθερά το πρώτο και το τελευταίο, όσ και να παρεμβάλεις δεν αλλάζει η σχέση μετάδοσης, η οποία πάντα θα είναι ο λόγος των διαμέτρων των δύο ακραίων.
Αν αλλάξεις το ράουλο του κινητήρα, εφόσον αυτό είναι το πρώτο, ναι θα αλλάξει η σχέση μετάδοσης, και μαζί της και η ταύτητα κι η ροπή. Από 80mm σε 50mm, θα χάσεις 37.5% σε ταχύτητα, και θα κερδίσεις το ίδιο ποσοστό σε ροπή. Και με βάση το παραπάνω, το ενδιάμεσο 80mm δεν προφέρει κάτι, απλά αυξάνει τις τριβές, οπότε καλύτερα απ'ευθείας το ράουλο του κινητήρα στον τροχό.
Καλημέρα φίλε μου, τώρα συνεννοηθήκαμε και λογικό είναι και σ' ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Λοιπόν το σκεπτικό μου είναι να ρίξω τα αμπέρ στην ανηφόρα (αν προσπαθήσεις να φρενάρεις το μοτέρ τραβάει μέχρι 40Α) σε ανηφόρα 15%+/- 5% με βοήθεια πεντάλ (μεσαίο γρανάζι μπροστά και 1ο πίσω) τραβάει 30Α-35Α άρα πρέπει να το κατεβάσω για να μην καεί αφ' ενός και να μην ζορίζετε η μπαταρία (12V 13,5Ah), στην ευθεία τραβάει 4Α-9Α, δεν με ενδιαφέρει σχεδόν καθόλου η μεγάλη ταχύτητα γιατί θέλω να κάνω πεντάλ αλλά σε κάποιες διαδρομές χρειάζεται και μια βοήθεια. Όπως είναι τώρα βέβαια δεν μπορώ να πω ότι δεν πάει καλά απλά αν μπορούσα να βελτιώσω την λειτουργία θα ήταν ακόμη καλύτερα. Υπάρχει κάποιο calculetor για την περίπτωση;
Κυριακίδης
24-03-18, 19:42
το μοτέρ είναι 12V 270watt
Σε έτοιμο εργοστασιακό ποδήλατο είχα 250W μοτέρ το οποίο λειτουργούσε με Χ 4 Χ 12V = 48v (το ποδήλατο με καδένα στην κίνηση + πεντάλ ) και ξεσκίζονταν να με πηγαίνει σε ανηφόρες ή στην εκκίνηση . Το δε βάρος μου στα 110 κιλά .
Πάραυτα οι μπαταρίες μου μετά από 1-2 χρόνια από τετράγωνες έγιναν στρόγγυλες .
Το δε ποδήλατο ήταν περίπου σαν το παρακάτω
https://www.green-fundrive.gr/mondial-ilektriko-podilato/
Θέλω να πω με τα παραπάνω ότι με χρήση μόνο 12V δυσχεραίνεις την κατάσταση στα αμπέρ , ενώ με την ενίσχυση τάσης σε όσο πιο μεγάλη π.χ. 48 / 96 κτλ θα είναι καλύτερα όσο για το μοτέρ αλλά και κυρίως για την μπαταρία .
Αργότερα πήρα και ένα ηλεκτρικό σκούτερ επίσης 48V αλλά με 1500W μοτέρ , επίσης και εδώ οι μπαταρίες έγιναν στρόγγυλες .
Τώρα πλέον είμαι στα δρομολόγια με τα πόδια και είμαι ήσυχος .
Για να είναι καλό ένα ποδήλατο θα πρέπει να είναι κατασκευασμένο έτσι ώστε στην εκκίνηση και σε όποιες ανηφόρες να λειτουργούν οι μπαταρίες με το νορμάλ πάντα φορτίο που μπορούν να σηκώσουν (είτε αφορά φορτίο που μπορεί να δώσει η μπαταρία / είτε μάξιμουμ επιτρεπτό φορτίο που μπορεί και επιτρέπεται να δεχθεί ένα μοτέρ ).
Στο δε όχημα με μοτέρ των 1500W κατάφερνε ανηφόρες (κίνηση με μοτέρ απευθείας στην ρόδα χωρίς καδένα ) , αλλά και αυτό μείωνε την ταχύτητα σε ανηφόρες (π.χ. από 40km/h σε 10km/h ) , πάντα όμως με τα μάξιμουμ επιτρεπτά αμπέρ (αλλιώς καιγόταν ασφάλειες / υπερθέρμανση λιώσιμο καλώδιων τροφοδοσίας / καταστροφή μπαταρίας και των στοιχείων του κτλ ) .
Θέλω να πω ότι θα πρέπει η κατασκευή να είναι τέτοια που στα δύσκολα (ανηφόρες / βάρος κτλ ) να μην υπερβαίνουν περισσότερο του "νορμάλ" της μπαταρίας και του μοτέρ . Κάτι που λογικά είναι αδύνατον (περιορισμοί κατασκευαστή π.χ. μάξιμουμ φορτίο αναβάτη κτλ που όσο νάναι θα τις παραβιάσουμε έτσι κι αλλιώς ) . Επομένως το μόνο που θα σώσει την κατάσταση θα είναι ή τα περισσότερα V σε μπαταρίες , αλλά και το ισχυρά απαραίτητο μοτέρ .
Αν απαιτούμε με μη συμβιβασμό , π.χ. μεγαλύτερης τάσης μπαταρίας / μοτέρ / βάρους αναβάτη / άνευ περιορισμού ανηφόρας . Τότε η κατασκευή θα πρέπει να περιέχει τον περιορισμό της ταχύτητας τουλάχιστον ως συμβιβασμό . Και αν είναι δυνατόν με μηχανικά μέσα (υποδιαίρεση μηχανική ) τέτοια που δεν θα καταδικάζει σε καμία περίπτωση μπαταρίες & μοτέρ .
Στην περίπτωση σου θα έβαζα και άλλο μοτέρ + μπαταρίες (αναφερόμενος για τα δύσκολα της εκκίνησης ή ανηφόρας ) και για τις ευθείες να λειτουργεί με π.χ. το 1 μοτέρ (το κάθε μοτέρ με την δική του ανεξάρτητη μπαταρία ).
Ευχαριστώ Πέτρο για την απάντηση, το ποδήλατο το χρησιμοποιώ μόνο το καλοκαίρι στο εξοχικό και δεν θέλω να μπώ σε παραπάνω έξοδα τουλάχιστον για την ώρα γι' αυτό σκέπτομαι τον υποβιβασμό ροπής και εκτός αυτού θέλω να κάνω και πεντάλ χωρίς να προσθέσω βάρος εγώ είμαι στα 67kg οπότε μην με ξεπεράσει το ποδήλατο. Καλή συνέχεια και χρόνια πολλά για αύριο.
Κυριακίδης
24-03-18, 21:30
γι' αυτό σκέπτομαι τον υποβιβασμό ροπής .
Αυτό δεν το κατάλαβα / αν σκέφτεσαι υποβιβασμό (για τα δύσκολα σε ανηφόρες ή από άποψης να μην τραβάει σε καμιά περίπτωση 35Α για να προστατέψετε την μπαταρία ή μοτέρ). Και να τραβάει σταθερά 4-9 αμπέρ για το καλό μπαταρίας / και να αρκεστείς σε αυτό . Τότε μιλάς για ένα είδος απλής υποβοήθησης με προστασίες .
Τότε η μελέτη σου θα πρέπει να είναι με άλλες μεθόδους για προστασία (σταθερή του μοτέρ και μπαταρίας αφού προσδιορίσεις ποια είναι τα όρια αυτά ).
Άλλες μεθόδους? π.χ.? (όσο τραβάει το πηδάλι σύμφωνα με τις δικές σου ικανότητες + όσο επιτρέπεται από απόψεως μοτέρ και μπαταρίας )
https://www.youtube.com/watch?v=NfHvVA-cxkA
https://www.youtube.com/watch?v=auptAkUk-fQ&t=136s
(https://www.youtube.com/watch?v=auptAkUk-fQ&t=136s)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions Inc. All rights reserved.