PDA

Επιστροφή στο Forum : Υαλοκαθαριστήρας αυτοκινήτου πίσω



NEOMELOS
22-11-15, 19:07
Γειά και πάλι φίλοι συμφορουμίτες.
Αυτή τη φορά θα σας ζαλίσω με το πρόβλημα που έχω στο αυτοκίνητο και τον υαλοκαθαριστήρα στο πίσω τζάμι.
Τον τελευταίο καιρό όταν γυρνάω τον διακόπτη του καθαριστήρα λειτουργεί μεν αλλά δεν ολοκληρώνει τη διαδρομή του.
Πήγε στον ηλεκτρολόγο και η γνώμη του (η δεύτερη)ήταν να αλλάξω μοτέρ (η πρώτη να αλλάξω αυτοκίνητο).
Βέβαια και χωρίς πλάκα, θα ψάχναμε να βρούμε μεταχειρισμένο και όταν βρίσκαμε θα το δοκιμάζαμε και εάν ήταν εντάξει θα το πληρώναμε.
Μέχρι όμως να ξαναπάω συνεργείο και να μπούμε σε αυτή τη διαδικασία, φόρεσα τη στολή εργασίας και άνοιξα το καπάκι στο πορτ μπαγκάζ και συνάντησα το μοτέρ. Σήκωσα το μπράτσο του καθαριστήρα έδωσα 12V κατευθείαν στο μοτέρ και λειτουργεί κανονικά. Σε μία πλακέτα προσαρμοσμένη στο μοτέρ υπάρχει ένα κυκλωματάκι, 4-5 επαφές δηλαδή με ένα ρελεδάκι το οποίο "€œέκρινα"€ ότι δημιουργεί το πρόβλημα, μιας και το μοτερ λειτουργεί αδιάκοπα.
Και τώρα στο ζητούμενο.
Συμφωνείτε με τη διάγνωση;
Τα ρελέ σταματούν-ξεκινούν τα μοτέρ καθαριστήρων; Μπορεί να σταματήσει το μοτέρ αφού δόθηκε η εντολή να κάνει μία πλήρη διαδρομή;
Αν και διαβάζω στη datasheet ότι έχει χρόνο ON-OFF 1 και 9 sec πως είναι τόσο ακριβείς (ανάλογα και με τις εκάστοτε καιρικές συνθήκες) και το μοτέρ σταματά στη θέση μηδέν;
Και άν υποθέσουμε ότι είναι το ρελέ, που μπορεί στην Ελλάδα-Θεσσαλονίκη να βρεθεί το συγκεκριμένο; Έστω να γίνει μία εύκολη αντικατάσταση-δοκιμή και να αποφύγουμε ξεβιδώματα τσιμούχες, σιλικόνες και υποχρεώσεις σε μαντράδες μεταχειρισμένων.
PANASONIC EW - CP1-12V
Αξία περίπου 1 ευρό, αλλά, η φτηνότερη λύση από Βουλγαρία 5 τεμάχια συν μεταφορικά σύνολο 8-9 ευρό.

chipakos-original
22-11-15, 20:59
Στα προ 20 ετίας αυτοκίνητα τα μοτέρ είχαν επαφές στο πίσω μέρος και φαινόταν καθαρά που σταματάει το μοτέρ του υαλοκαθαριστήρα.Στα σύγχρονα αυτοκίνητα υπάρχει αισθητήριο που είναι κι αυτό μέσα στο μοτέρ πιθανόν μαγνητικό το οποίο καθορίζει τη θέση που πρέπει να σταματάει.

NEOMELOS
24-11-15, 13:44
Δε θυμάμαι.
Στους καθαριστήρες, ανοιγοκλείνοντας τον διακόπτη στιγμιαία, κάνει το μπράτσο πλήρη διαδρομή μπρός-πίσω ή μπορεί να σταματήσει και στη μέση του παρμπρίζ;
Και εάν κάνει όλη τη διαδρομή, πως συνεχίζει να έχει ρεύμα το μοτέρ αφού υποτίθεται ότι κλείνουμε το διακόπτη;

chipakos-original
24-11-15, 14:58
Δε θυμάμαι.
Στους καθαριστήρες, ανοιγοκλείνοντας τον διακόπτη στιγμιαία, κάνει το μπράτσο πλήρη διαδρομή μπρός-πίσω ή μπορεί να σταματήσει και στη μέση του παρμπρίζ;
Και εάν κάνει όλη τη διαδρομή, πως συνεχίζει να έχει ρεύμα το μοτέρ αφού υποτίθεται ότι κλείνουμε το διακόπτη;
Αν κλείσεις τον κεντρικό διακόπτη του αυτοκινήτου θα σταματήσει ο υαλοκαθαριστήρας στη μέση,διότι υπάρχει επαφή στο μοτέρ που πηγαίνουν κατ ευθείαν 12v από τον κεντρικό διακόπτη του αυτοκινήτου.

NEOMELOS
24-11-15, 19:06
Αν κλείσεις τον κεντρικό διακόπτη του αυτοκινήτου θα σταματήσει ο υαλοκαθαριστήρας στη μέση,διότι υπάρχει επαφή στο μοτέρ που πηγαίνουν κατ ευθείαν 12v από τον κεντρικό διακόπτη του αυτοκινήτου.

Αυτό εντάξει. Κλείνεις τον διακόπτη-βγάζεις τον πόλο, σταματάει. Με το κλικ στον διακόπτη τιμονιού τι γίνεται; Τι καθορίζει για πόσο θα έχει ρεύμα το μοτέρ να κάνει έναν πλήρη κύκλο;(ή και δύο σε ορισμένα αυτοκίνητα). Το ρελέ; Οπότε ο δικός μου που σταματάει στη μέση φταίει το ρελέ;

chipakos-original
24-11-15, 20:27
Ο λεβιές των υαλοκαθαριστήρων θα δώσει για 1-2 sec περίπου μία τάση 12 v και μετά θα αφήσει τον υαλοκαθαριστήρα με την επαφή που έχει μέσα να κάνει τον κύκλο λειτουργίας του και να σταματήσει.Μετά από λίγο θα δώσει ξανά και ο κύκλος θα επαναλαμβάνετε συνέχεια.

JOUN
24-11-15, 21:08
Αν και διαβάζω στη datasheet ότι έχει χρόνο ON-OFF 1 και 9 sec πως είναι τόσο ακριβείς (ανάλογα και με τις εκάστοτε καιρικές συνθήκες) και το μοτέρ σταματά στη θέση μηδέν;

Φιλε Αντωνη καπου μεσα στο μοτερ υπαρχει ενας διακοπτης NC οποιος (φυσικα) εχει παντου κλειστη επαφη εκτος απο την θεση ηρεμιας στην οποια ανοιγει.
Ετσι μολις παρει εναν παλμο ας πουμε 1 sec και ξεκινησει την κινηση του το μοτερ, μετα αναλαμβανει ο διακοπτης αυτος που του δινει ταση συνεχεια(εκτος απο την θεση τερμα κατω)
Στο σημειο αυτο ανοιγει ο διακοπτης οποτε μπορει να συμβουν 2 πραγματα: Η το ρελε συνεχιζει να δινει ταση οποτε το μοτερ δεν σταματαει αλλα επαναλαμβανει τον κυκλο, ή ταση στο ρελε ΔΕΝ υπαρχει οποτε το μοτερ σταματα.

Κυριακίδης
24-11-15, 21:20
Σωστά φαίνονται τα λεχθέντα στο #6 και #7 . Αλλά όταν λέει..

Τον τελευταίο καιρό όταν γυρνάω τον διακόπτη του καθαριστήρα λειτουργεί μεν αλλά δεν ολοκληρώνει τη διαδρομή του.
Εννοείται μπορεί να σταματήσει με τις "βέργες" του υαλοκαθαριστήρα στην μέση? (ας το επιβεβαιώσει ο νηματοθέτης ) οπότε ίσως σωστά του είπε ο τεχνικός για "αντικατάσταση μοτέρ" όμως αυτό πρέπει να το επιβεβαιώσει με μέτρηση πάνω στο μοτέρ την ώρα που μπλοκάρει . Δηλαδή την ώρα που μπλοκάρει , αν βλέπει συνεχή τροφοδοσία πάνω στο μοτέρ , τότε έχει πρόβλημα το μοτέρ

NEOMELOS
25-11-15, 13:49
1)Η "Βέργα" σταματά στη μέση.
2)Το μοτέρ με παροχή 12V, εξωτερική, λειτουργεί συνεχώς.

Φίλε Γιώργο, λες ότι υπάρχει ακόμα ένας διακόπτης, εκτός από τον γνωστό περιστροφικό με τις λάμες; Μάλλον αυτόν της φωτογραφίας εννοείς.
40976
Στην περίπτωση που είναι μόνον αυτός (της φωτογραφίας), και η "βέργα" σταματάει στη μέση, πάει να πει ότι στο συγκεκριμένο πρόβλημά μου, η βλάβη είναι στο μοτέρ-διακόπτη και όχι στο ρελέ που όπως λες έκανε τη δουλειά του και έδωσε την εντολή-παλμό για εκκίνηση;
Μήπως το ρελέ εκτός από εντολή για εκκίνηση έχει και το ρόλο του διακόπτη NC και σταματά (από βλάβη) τη παροχή ρεύματος;
Φίλε Πέτρο το ότι με εξωτερική παροχή 12V λειτουργεί, δεν σημαίνει ότι το μοτέρ (σαν μοτέρ) είναι εντάξει;

chipakos-original
25-11-15, 14:25
1)Η "Βέργα" σταματά στη μέση.
2)Το μοτέρ με παροχή 12V, εξωτερική, λειτουργεί συνεχώς.

Φίλε Γιώργο, λες ότι υπάρχει ακόμα ένας διακόπτης, εκτός από τον γνωστό περιστροφικό με τις λάμες; Μάλλον αυτόν της φωτογραφίας εννοείς.
40976
Στην περίπτωση που είναι μόνον αυτός (της φωτογραφίας), και η "βέργα" σταματάει στη μέση, πάει να πει ότι στο συγκεκριμένο πρόβλημά μου, η βλάβη είναι στο μοτέρ-διακόπτη και όχι στο ρελέ που όπως λες έκανε τη δουλειά του και έδωσε την εντολή-παλμό για εκκίνηση;
Μήπως το ρελέ εκτός από εντολή για εκκίνηση έχει και το ρόλο του διακόπτη NC και σταματά (από βλάβη) τη παροχή ρεύματος;
Φίλε Πέτρο το ότι με εξωτερική παροχή 12V λειτουργεί, δεν σημαίνει ότι το μοτέρ (σαν μοτέρ) είναι εντάξει;

Ακόμα το συζητάμε???? Δεν βλέπεις πως έχουν γίνει οι επαφές ??? Δεν έχω δει χειρότερες επαφές από μοτέρ υαλοκαθαριστήρων. Μην αναρωτιέσαι λοιπόν γιατί οι βέργες μένουν στη μέση.

Κυριακίδης
25-11-15, 14:30
Φίλε Πέτρο το ότι με εξωτερική παροχή 12V λειτουργεί, δεν σημαίνει ότι το μοτέρ (σαν μοτέρ) είναι εντάξει;
Φαινομενικά ναι , αλλά εννοώ να μπλοκάρει αργότερα (ακόμη και με την συνεχή και υπάρχουσα τροφοδοσία)
Αν είναι αυτό στην φωτογραφία το δικό σου , καθάρισε λίγο τα καρβουνιασμένα ελάσματα / επαφές και με προσοχή τέντωσε τα λίγο προς τα πάνω . Για να δεις αν βελτιώθηκε η κατάσταση.

NEOMELOS
25-11-15, 20:23
Συγνώμη συγνώμη. Δεν είναι το δικό μου.
Η φωτό είναι για να καταλάβω εάν αυτός είναι ο εσωτερικός και "μόνος" διακόπτης που ρυθμίζει τις κινήσεις και στάσεις του μοτέρ.

JOUN
25-11-15, 20:50
Ναι Αντωνη,αυτος ειναι..Το σημειο που ειναι κομμενος ο δισκος ειναι οταν βρισκεται τερμα κατω ο υαλοκαθαριστηρας.Μονο τοτε μπορει να σταματησει,οπουδηποτε αλλου παιρνει ταση οπως φαινεται απο τον δισκο..
Και φυσικα δεν φταιει το ρελε, ουτε μπορει κανενα ρελε να παιξει τον ρολο τερματικου διακοπτη,αλλο το ενα και αλλο το αλλο.

NEOMELOS
26-11-15, 12:56
Δε θα γλυτώσετε εύκολα από εμένα. (εκτός αν με διαολοστείλετε).
Θα το σκεφτώ, θα το ξαναψάξω, θα το ξαναδοκιμάσω και θα σας ξανα...πρήξω. Έχω ακόμη τις απορίες μου.
Πχ. Για να σταματάει, πρέπει να κόβει τη παροχή ρεύματος ο δίσκος σε κάποιο σημείο του και πάντα στο ίδιο. Ο δικός μου σταματάει όπου του καπνίσει. Κλπ, κλπ, κλπ.... Θα τα ξαναπούμε.

chipakos-original
26-11-15, 17:05
Δε θα γλυτώσετε εύκολα από εμένα. (εκτός αν με διαολοστείλετε).
Θα το σκεφτώ, θα το ξαναψάξω, θα το ξαναδοκιμάσω και θα σας ξανα...πρήξω. Έχω ακόμη τις απορίες μου.
Πχ. Για να σταματάει, πρέπει να κόβει τη παροχή ρεύματος ο δίσκος σε κάποιο σημείο του και πάντα στο ίδιο. Ο δικός μου σταματάει όπου του καπνίσει. Κλπ, κλπ, κλπ.... Θα τα ξαναπούμε.
Κι εμείς θα σου απαντάμε μέχρι να το καταλάβεις ή μέχρι ένας ένας να την κάνει με ελαφρά. Λοιπόν για να σταματάει όπου θέλει τότε είναι διαφορετικού τύπου μοτέρ και σίγουρα για να δοθούν απαντήσεις χωρίς περιτά ποσταρίσματα μάλλον πρέπει να το ξεβιδώσεις από το αυτοκίνητό σου και να μας το δείξεις έτσι ώστε να είμαστε κι εμείς λίγο πιο ακριβείς.