PDA

Επιστροφή στο Forum : [Άλλη] εσκιμο 6120 καλωδια μοτερ



kostascbr
11-06-14, 23:20
παιδια εχω ενα εσκιμο 6120 το οποιο δουλεύει και θελω να χρησιμοποιήσω μονο το μοτερ με τον κάδο για να κανω μια δουλεια και θελω να βρω ποια καλωδια θα χρησιμοποιήσω για να εχω τουλαχιστον δυο σκαλες (στροφες ) το μοτερ εχει 6 καλωδια εκτος απο την γειωση τα τρια πανε σε μια πλακετα και τα αλλα 3 στον περιστρεφομενο διακοτη .σε καποιες θεσεις που το μοτερ δουλευη στην αρχη με λιγες στροφες και μετα αυξανη μονο του προσπαθησα να μετρήσω τάσι αλλα μπερδευτικα ποτε ειχε σταθερα 220 σε καποια καλωδια και σε καποια 25 έως 50 βολτ που αυξομειώνεται με μπερδεψε πρασινο κοκκινο κιτρινο πανε στην πλακετα παιδια σας ευχαριστω

http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=37901&stc=1http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=37902&stc=1http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=37903&stc=1

diony
12-06-14, 00:26
Για τα άκρα του μοτέρ εύκολο είναι να τα βρεις τώρα για το πώς θα τα συνδέσεις στην πλακέτα για να έχεις ρύθμιση ταχύτητας , ή πρέπει να έχεις το σχέδιο του πλυντηρίου, ή θα πρέπει να αγοράσεις ένα dimmer ειδικό για μοτέρ και να το προσαρμόσεις συνδέοντας σε σειρά στάτη και ρότορα.
Στην πινακίδα πρέπει να γράφει τάση 230 volt και πόσα αμπέρ τραβάει το μοτέρ
Δύο άκρα είναι τα τυλίγματα του στάτη, 2 τόυ ρότορα και τα άλλα 2 είναι της ταχογεννήτριας ,τα οποία χρειάζονται για feedback(αναφορά στροφών μόνο για τη δική του πλακέτα) αν βάλεις dimmer δε θα τα χρειαστείς και τα μονώνεις.
Να ξέρεις πως τα μοτέρ αυτά δεν είναι για πολλές ωρες λειτουργίας συνεχόμενα

kostascbr
13-06-14, 12:56
φιλε ευχαριστώ για τη απάντηση μηπως ομως μπω ρης να μου περιγράψεις πως μπορώ να βρω αυτα τα ζευγαρια καλωδίων και δεν με πειραζει κραταω και την πλακετα εαν χρειάζεται και σε ποια θα δώσω τασι ,οσο για το χρονο λειτουργιας δεκα λεπτα την ημερα θα δουλευη για 15 μερες τον χρονο ευχαριστω

diony
13-06-14, 15:20
Με ένα πολύμετρο μετράς και ξεχωρίζεις τα δύο ζευγάρια που δείχνουν χαμηλή ωμικη αντίσταση 0,5 - 2 ΩΜ και τα συνδέεις σε σειρά μεταξύ τους ,αν δεν έχεις γνώσεις η δεν ξέρεις τι σημαίνει εν σειρα ,ή αν δεν έχεις πολύμετρο μπορείς να πας σε ένα περιελιχτή μοτέρ σε ένα λεπτό θα σου τα έχει βρει
Τα 2 ελεύθερα ακρα που μένουν θα πάρουν τροφοδοσίαμέσω dimmer ,ON-OFFκ.λ.π.
Η ταχογεννήτρια δείχνει από 40-60 ΩΜ τα άκρα της οποίας αν βάλης dimmer θα πρέπει να τα μονώσεις
Καλό θα είναι φυσικά στην κατασκευή να βάλεις μία ασφάλεια , να συνδέσεις το αντιπαρασιτικό φίλτρο παροχής και οπωσδήποτε γείωση στα μεταλλικά μέρη

kostascbr
15-06-14, 22:29
Με ένα πολύμετρο μετράς και ξεχωρίζεις τα δύο ζευγάρια που δείχνουν χαμηλή ωμικη αντίσταση 0,5 - 2 ΩΜ και τα συνδέεις σε σειρά μεταξύ τους ,αν δεν έχεις γνώσεις η δεν ξέρεις τι σημαίνει εν σειρα ,ή αν δεν έχεις πολύμετρο μπορείς να πας σε ένα περιελιχτή μοτέρ σε ένα λεπτό θα σου τα έχει βρει
Τα 2 ελεύθερα ακρα που μένουν θα πάρουν τροφοδοσίαμέσω dimmer ,ON-OFFκ.λ.π.
Η ταχογεννήτρια δείχνει από 40-60 ΩΜ τα άκρα της οποίας αν βάλης dimmer θα πρέπει να τα μονώσεις
Καλό θα είναι φυσικά στην κατασκευή να βάλεις μία ασφάλεια , να συνδέσεις το αντιπαρασιτικό φίλτρο παροχής και οπωσδήποτε γείωση στα μεταλλικά μέρηφιλε κατεχω λιγο τα εν σειρα που λες για ντιμερ θα χρειαστώ ειδικο για μοτερ η κάνει και αυτο που ειναι για τα φωτα , η ταχογεννητρια δεν καταλαβαίνω στην προκειμένη περιπτωση τι ειναι αλλα αφου λες πρεπει να τα μονώσω οκ ,,τα αλλα δυο καλωδια που περισσεύουν και αυτα τα μονώνω , ευχαριστω

diony
15-06-14, 23:16
,,τα αλλα δυο καλωδια που περισσεύουν και αυτα τα μονώνω , ευχαριστω

δεν περισσέυουν άλλα 2 καλώδια,μόνο τα 2 της ταχογεννήτριας που περισσεύουν τα μονώνεις μεταξύ τους

kostascbr
15-06-14, 23:52
δεν περισσέυουν άλλα 2 καλώδια,μόνο τα 2 της ταχογεννήτριας που περισσεύουν τα μονώνεις μεταξύ τους εχει δικιο δεν περισευουν της ταχογεννήτρια ς τα ενώνω μεταξύ τους και τα μονώνω η ξεχωριστα και τα μονώνω και για το ντιμερ δε μου ειπες εαν κανει ενα κοινο η θελει ειδικο για μοτερ ,, ξαναευχαριστω

diony
16-06-14, 01:12
Τα 2 της ταχογεννήτριας τα βάζεις σε χώρια κλεμμα το καθένα
Οσο για το dimmer πιθανό να κάνει και αυτό που έχεις , αλλά είναι καλύτερα να πάρεις ένα εξειδικευμένο για επαγωγικό φορτίο, νομίζω φτηνά είναι.
Και πάλι σου λέω σιγουρέψου για τη σωστή σύνδεση πριν δώσεις τάση στο κύκλωμα

kostascbr
16-06-14, 22:56
Τα 2 της ταχογεννήτριας τα βάζεις σε χώρια κλεμμα το καθένα
Οσο για το dimmer πιθανό να κάνει και αυτό που έχεις , αλλά είναι καλύτερα να πάρεις ένα εξειδικευμένο για επαγωγικό φορτίο, νομίζω φτηνά είναι.
Και πάλι σου λέω σιγουρέψου για τη σωστή σύνδεση πριν δώσεις τάση στο κύκλωμα σε ευχαριστω φιλε

diony
16-06-14, 23:13
Να είσαι καλά ,πιστεύω να βοήθησα

kostascbr
22-06-14, 22:29
Να είσαι καλά ,πιστεύω να βοήθησα
φιλε μιας και το κατεχης καλα απο οτι καταλαβα θα σε βαλω σε λιγο μπελα ακομα ,εκεινο το μοτερ δουλευη μια χαρα αλλα εχω προβλημμα με τον καδο και θα χρειαστω περαιτέρω εργασιες ( μιας και σου ειπα δεν θα το χρησημοποισω για πλυντηρι αλλα θελω τμημα του καδου ) βρηκα και ενα αλλο πλυντήριο πιτσος ,,βαριο,, βαζω σχετικα φωτο μέτρησα οπως μου ειπες για το αλλο αλλα δεν υπαρχουν ξεχωριστα ζευγαρια ολα εχουν μεταξυ τους ομικη αντίσταση διαφορετική, βρήκα την μικρότερη και εδωσα ρευμα μουγριζε και δεν ξεκίναγε ,το ξεκίναγα λιγο με το χερι και επερνε κανονικα στροφες μαλλον τις πολλες κατι θελη ,,για βοηθα σε ευχαριστω

kostascbr
22-06-14, 22:36
το ξαναβαζω γιατι δεν επhttp://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=37946&stc=1http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=37947&stc=1http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=37948&stc=1http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=37949&stc=1http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=37946&stc=1http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=37947&stc=1http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=37948&stc=1http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=37949&stc=1ερνε φωτο ,, φιλε μιας και το κατεχης καλα απο οτι καταλαβα θα σε βαλω σε λιγο μπελα ακομα ,εκεινο το μοτερ δουλευη μια χαρα αλλα εχω προβλημμα με τον καδο και θα χρειαστω περαιτέρω εργασιες ( μιας και σου ειπα δεν θα το χρησημοποισω για πλυντηρι αλλα θελω τμημα του καδου ) βρηκα και ενα αλλο πλυντήριο πιτσος ,,βαριο,, βαζω σχετικα φωτο μέτρησα οπως μου ειπες για το αλλο αλλα δεν υπαρχουν ξεχωριστα ζευγαρια ολα εχουν μεταξυ τους ομικη αντίσταση διαφορετική, βρήκα την μικρότερη και εδωσα ρευμα μουγριζε και δεν ξεκίναγε ,το ξεκίναγα λιγο με το χερι και επερνε κανονικα στροφες μαλλον τις πολλες κατι θελη ,,για βοηθα σε ευχαριστω

diony
22-06-14, 23:32
βασικά το συγκεκριμένο μοτέρ χρειάζεται πυκνωτή για να λειτουργήσει δες στο ταμπελακι του μοτέρ αλλά και στο πλυντήριο αν έχει ένα η δυο πυκνωτές και τι χωρητικότητα έχει ή έχουν στη φωτογραφία δε φαίνεται καλά το γκρι επάνω κάνει γέφυρα τα δυο επάνω άκρα?


Θα ξεκουμπώσεις το φις από το μοτέρ , και προσπάθησε να μετρήσεις στην κλεμμα του , αν το γκρι κάνει όντως γέφυρα τότε χωρίζονται σε 2 ομάδες των 3 άκρων ,αν όντως είναι έτσι γράψε μας για να συνεχίσουμε πιο κάτω


Επίσης αν υπάρχει ακόμα πινακίδα στο μοτέρ θα γράφει και τον αριθμό των στροφών

Κυριακίδης
23-06-14, 00:00
http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=37951&stc=1
Αλλά θα χρειαστείς και τον πυκνωτή που είναι δίπλα στο μοτέρ ... οπότε
http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=37952&stc=1
Οι επάνω 2 τρύπες (γκρι καλώδιο + ταυτόχρονη γέφυρα ) είναι ο ουδέτερος Ν .

Θα συνδεθεί όπως παραπάνω ..όπου Α & Β είναι οι μεσαίες τρύπες (αργές στροφές) ... με την αλλαγή μόνο του Α & Β σε Β & Α αλλάζουν οι στροφές από π.χ. δεξιόστροφες σε αριστερόστροφες κτλ (ο ουδέτερος Ν παραμένει όπως έχει)

Με την ίδια διαδικασία (και το ίδιο σχέδιο.. τον ίδιο πυκνωτή ) κάνεις το ίδιο για τις γρήγορες στροφές και με Γ & Δ
Αλλά στην περίπτωση με τις γρήγορες στροφές μόνο μια κατεύθυνση είναι η σωστή (όπως σχέδιο και βέλος ) δηλ δοκιμάζεις και Δ & Γ
1) ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΑΣΗ ΣΤΑ ΑΚΡΑ ΤΟΥ ΠΥΚΝΩΤΗ (δεν αγγίζουμε ούτε και εκτός ρεύματος )
2) ΠΡΙΝ ΔΟΚΙΜΑΣΕΙΣ ΟΤΙΔΉΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΤΙΣ ΕΠΑΦΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΓΕΙΩΣΗ ΓΙΑ ΤΥΧΟΝ ΔΙΑΡΡΟΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
3) ΑΝ ΔΟΚΙΜΑΖΕΙΣ Π.Χ.ΤΙΣ ΑΡΓΕΣ ΣΤΡΟΦΕΣ ΜΗΝ ΕΧΕΙΣ ΕΚΤΕΘΕΙΜΕΝΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΚΑΛΩΔΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΡΗΓΟΡΕΣ ΣΤΡΟΦΕΣ (καλού κακού)
4) Η γείωση πάντα συνδεδεμένη
5) Στον πίνακα ρελέ διαφυγής
6) Πήγαινε το μοτέρ σε ειδικούς περιελίξεων για να σου πει τι να κάνεις με κατάλληλους διακόπτες επιλογής (δεξιά - αριστερά στροφές ) κτλ
7) Λείπουν οι βίδες που συγκρατούν τα καπάκια του μοτέρ? γιατί?
8) πήγαινε το σε ειδικό.

kostascbr
23-06-14, 13:16
φιλε με ξανα εξέπληξε όντως το γκρι ειναι γέφυρα με το διπλα και οντως εχει καπου ψηλά ενα πυκνωτη θα παω για δοκιμες βασι των οδηγιων σου και σου λεω ,,,ξαναευχαριστω

Κυριακίδης
23-06-14, 13:35
οντως εχει καπου ψηλά ενα πυκνωτη

Ο πυκνωτής είναι χαμηλά ... αυτός που λες "ψηλά" είναι άλλος (αντιπαρασιτικός ) και δεν κάνει
Πήγαινε σε ειδικούς .. και μην κάνεις τίποτα άλλο

kostascbr
23-06-14, 14:00
θα τον βρω μην ανησυχείς φιλε

Κυριακίδης
23-06-14, 14:19
Πρέπει να είναι κάπου 14mf / 16 mf (ή δες το ταμπελάκι του μοτέρ)

kostascbr
23-06-14, 22:00
Φιλε με έδωσες βρήκα τον πικνωτη 16mf έβαλα τα καλώδια όπως μου γραφής και όλα καλά αλλά διαπιστωσα οτι όταν το κοντραριζα με ενα ξύλο σταματαγε και άρχισα τις δοκιμές με παντα κοινό το γκρι και την σινδεσμολογια του πικνωτη όπως γραφής δουλευη και σε χαμηλες αλλά και σε υψηλές στροφές και με δυναμη με την σινδεσμολογια όχι α..β αλλά α..γ και β..δ καολα οκ σε ευχαριστώ πολύ φιλε

diony
23-06-14, 22:33
Θα ξεκουμπώσεις το φις από το μοτέρ , και προσπάθησε να μετρήσεις στην κλεμμα του , αν το γκρι κάνει όντως γέφυρα τότε χωρίζονται σε 2 ομάδες των 3 άκρων ,αν όντως είναι έτσι γράψε μας για να συνεχίσουμε πιο κάτω





δεν έκανες τις μετρήσεις που σου είπα

diony
23-06-14, 22:41
http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=37955&stc=1http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=37956&stc=1

1-2-3 λίγες στροφές
4-5-6 πολλές στροφές



Σε κάποιες σημειώσεις μου έχω απλά σαν λίγες στροφές την μια όρθια τριάδα και πολλές στροφές την άλλη όρθια τριάδα ,απλά σου ζήτησα να μετρήσεις με βγαλμένο το φις για επιβεβαίωση
Δηλαδή με γενικό το γκρι μια τριάδα είναι γκρι-Α-Γ
Και η άλλη γκρι- Β-Δ



Συμπληρωματικά να πω στις πολλές στροφές, η φάση θα πάει στο άκρο με τα λιγότερα ωμ

kostascbr
23-06-14, 23:39
ΘΑ μετρήσω και θα σου γραψω εγω απλα ενθουσιαστικα που το εργαλειο εργαστη και παρεμηνα εκει ,,και κατι που σκεφτηκα τωρα σε αυτο το μοτερ μπαινη ρυθμιστης στροφων

Κυριακίδης
23-06-14, 23:56
Φιλε με έδωσες βρήκα τον πικνωτη 16mf έβαλα τα καλώδια όπως μου γραφής και όλα καλά αλλά διαπιστωσα οτι όταν το κοντραριζα με ενα ξύλο σταματαγε και άρχισα τις δοκιμές με παντα κοινό το γκρι και την σινδεσμολογια του πικνωτη όπως γραφής δουλευη και σε χαμηλες αλλά και σε υψηλές στροφές και με δυναμη με την σινδεσμολογια όχι α..β αλλά α..γ και β..δ καολα οκ σε ευχαριστώ πολύ φιλε
Τον παλιό πυκνωτή χρησιμοποίησες? μπορεί να έχει πρόβλημα .. δοκίμασε με καινούριο πυκνωτή.

diony
24-06-14, 00:45
ΘΑ μετρήσω και θα σου γραψω εγω απλα ενθουσιαστικα που το εργαλειο εργαστη και παρεμηνα εκει ,,και κατι που σκεφτηκα τωρα σε αυτο το μοτερ μπαινη ρυθμιστης στροφων

Ο πιο αποδοτικός τρόπος είναι με ρύθμιση συχνότητας αλλά δεν είναι τόσο πρακτικό και οικονομικό ,άλλος τρόπος είναι με αυτομετασχηματιστή
Θα σου έλεγα πάντως να βάλης ένα μοτέρ με κατασκευή σαν το πρώτο,διότι θα έχεις πολύ καλλίτερη ροπή και σε χαμηλές στροφές

Κυριακίδης
24-06-14, 02:05
https://www.youtube.com/watch?v=moFdJrvDMoc

kostascbr
24-06-14, 21:55
http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=37957&stc=1http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=37957&stc=1παιδια εκανα τις μέτρησες και εχουν ωμική αντισταση μονο ετσι οπως τα δειχνω ,και κανενα με τα διπλανα τους, κανενα δεν εχει ομικη αντισταση ουτε σταυροτα αυτη ειναι η φισα του μοτερ

diony
24-06-14, 22:50
Ωραία αν θέλεις τις πολλές στροφές θα συνδέσεις τον πυκνωτή στο μπλε και κόκκινο ,θα δώσεις ουδέτερο στο άσπρο/κόκκινο και φάση στο μπλε
Αν θέλεις λίγες στροφές θα συνδέσεις τον πυκνωτή στο καφέ και κίτρινο ,δίνεις ουδέτερο στο γκρι και τη φάση την βάζεις στο καφέ ή στο κίτρινο ,ανάλογα με ποια μεριά θέλεις να περιστραφεί το μοτέρ

Αν χρησιμοποίησης μόνο 1 ταχύτητα τα άκρα που περισσεύουν τα βάζεις χωριστά σε κλεμμες
ΓΕΙΩΣΗ οπωσδήποτε στα μεταλλικά μέρη και στο μοτέρ

Συγγνώμη για την καλικατούρα ,αλλά θέλει χρόνο να το κάνω πιο εμφανίσιμο
Στις πολλές στροφές ΔΕΝ μπορείς να κάνεις αλλαγή φοράς περιστροφής

http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=37958&stc=1