Σύνδεση

Επιστροφή στο Forum : [Whirlpool] AWM 835, δεν στίβει



lemon
01-06-14, 14:54
Γεια σας,

Whirlpoll ΑWM 835 το μοντέλο, 18 χρόνια λειτουργίας.

Προχωρά όλα τα προγράμματα κανονικά εκτός του στιψίματος, το οποίο το κάνει σε πάρα πολύ αργές στροφές. Αυτό το μοντέλο έχει μεταβλητές στροφές με περιστροφικό διακόπτη (min-max), φαίνεται ότι κάνει το στίψιμο στην πιο χαμηλή ταχύτητα.
Υπόψη την ώρα που πάει να στίψει ακούγεται λειτουργία έναρξης και αμέσως κόβει σε σταθερές χαμηλές στροφές. Όσο και να γυρίσεις το διακόπτη δεν μεταβάλλεται τίποτα.
Υπόψη τα νερά δεν τα κρατάει, τα αδειάζει κανονικά.

Διάβασα και άλλα παρόμοια νήματα, άλλων πλυντηρίων, είδα ότι κυρίως τα προβλήματα εστιάζονται είτε σε πλακέτα εντολής είτε στο μοτέρ λόγω φθοράς στα καρβουνάκια.
Μέχρι στιγμής έχω ελέγξει οπτικά την πλακέτα, της έκανα ένα καθαρισμό και ξαναπέρασα όλες τις κολλήσεις της εκ νέου - δεν άλλαξε κάτι.
Έκανα και δοκιμή του μεγάλου πυκνωτή με άλλον που είχα στην άκρη και πάλι δεν άλλαξε κάτι.

Έχετε να προτείνεται και κάτι συμπληρωματικό εκτός από τον έλεγχο για τα καρβουνάκια;

MAIKLKF
01-06-14, 16:51
Μέτρησε και τον πυκνωτή αν θέλεις πολλές βλάβες στο στύψιμο οφείλονταν και σε αυτών

Κυριακίδης
01-06-14, 19:23
Και γαμ@ το πλυντήριο ! είναι από τα λίγα που μου πολυαρέσουν (κατασκευαστικά)
https://www.youtube.com/watch?v=757P-D8MTjE :lool:
Λογικά ο ρυθμιστής στροφών πρέπει να είναι ένα κατά επέκταση ποτενσιόμετρο συμπληρωματικό της πλακέτας . αν έχει πάθει αυτός κάτι?
http://elektrotanya.com/whirlpool_awm_835wp.pdf/download.html
Από το παραπάνω δες το σχεδιάγραμμα πατώντας στο Get Manual
(This file is downloadable free of charge: Get Manual) Σελίδα 8

Κάτι τέτοιο πρέπει να είναι
http://www.eaparts.gr/content.aspx?catid=30&pcatid=103&m=&l=1

http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=37822&stc=1
http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=37823&stc=1

lemon
02-06-14, 13:35
Ναι αυτό είναι το πλυντήριο που έβαλες στο σύνδεσμο. Το δικό μου είναι απείρως σε καλύτερη κατάσταση από αυτό παρόλο τη συχνότατη χρήση.
Η αλήθεια είναι ότι μου αρέσει η απλότητά του και η λειτουργικότητά του...κάνει αυτό που σχεδιάστηκε να κάνει χωρίς πολλά λόγια, 18 χρόνια ευτυχισμένα με ελάχιστες βλάβες (2) οι οποίες αποκαταστάθηκαν εύκολα από μένα.

Ο πυκνωτής που γράφει ο φίλος, έγραψα ότι αντικαταστάθηκε με έναν άλλο (συμβατό) που είχα στην άκρη και δεν άλλαξε κάτι, θα μετρήσω και το δικό του...αλλά σίγουρα δεν είναι εκεί το αίτιο.

Ο περιστροφικός διακόπτης, στο ρόλο του ποτενσιόμετρου δίχως να ξέρω τις αναμενόμενες τιμές φαίνεται ότι αλλάζει την αντίσταση από άκρη σε άκρη. Λογικά ασχέτως εάν οι τιμές μπορεί να είναι φεύγα θα έπρεπε να μεταβάλλει κάπως τις στροφές.
Χωρίς να είμαι σε θέση να μετρήσω τις περιστροφές ανά λεπτό, δεν πρέπει να ξεπερνούν τις 120-150 το λεπτό κατά τη διαδικασία του στηψίματος έτσι όπως λειτουργεί τώρα.

diony
02-06-14, 23:35
Το μόνο που θα μπορούσες να δεις στη σελίδα 9 του service manual το διάγραμμα του χρόνου πλύσης και να μετρήσεις στα βήματα που δε στύβειαν ενώνουν όντως οι επαφές που αναφέρονται στα συγκεκριμένα βήματα ,και φυσικάόλη αυτή η διαδικασία να γίνει ΧΩΡΙΣ ΤΑΣΗ (εκτός πρίζας) με ένα ωμόμετρο ξεκίνααπό την 15-45 15-55 κ.λ.π.

Κυριακίδης
03-06-14, 01:38
Το σχέδιο που έδειξα παραπάνω μπορεί να είναι για άλλο μοντέλο .. βλέπουμε με λίγα λόγια κατά κει κανένα Triac (σύστημα ελέγχου του κινητήρα ) για να ελεγχθεί εκείνο και να αντικατασταθεί?

lemon
04-06-14, 18:30
Στην όλη κουβέντα μας ένα ευχαριστώ για τη προσπάθεια της βοήθειας δεν είπα και μάλλον ήταν αγένειά μου ή τουλάχιστον παράλειψή μου. Ευχαριστώ έστω και καθυστερημένα.

Λοιπόν, μάλλον έχω νέα. Ενώ το ποτενσιόμετρο του στιψίματος το είχα μετρήσει και έβλεπα ότι από άκρη σε άκρη έδινε τιμές ελάχιστου-μέγιστου, χθες σε προσπάθειες την ώρα που κούνησα καλώδιο του ποτενσιόμετρου έδωσε εντολή και λειτούργησε κανονικά. Είδα ότι το ένα από τα 4 καλώδια είχε αυτή τη συμπεριφορά - σήμερα δυστυχώς δεν επιβεβαιώνεται το προβληματικό του καλωδίου.
Σκέφτομαι να το λύσω - εάν γίνεται - μήπως και επιδιορθώνεται. Πάντως οπτικά δεν μοιάζει με το ποτενσιόμετρου του συνδέσμου που μου δώσατε.
Θα το μελετήσω λίγο καλύτερα και θα επανέλθω.

Κυριακίδης
04-06-14, 23:13
Πάντως οπτικά δεν μοιάζει με το ποτενσιόμετρου του συνδέσμου που μου δώσατε.
Ενδεικτικά το έβαλα (άλλωστε εκείνο είναι της Ariston)
Σου είπα για το Triac να δεις αν υπάρχει κάπου εκεί κρυμμένο (πάω στοίχημα ότι εκείνο θα φταίει)

lemon
07-06-14, 20:05
Έβγαλα ξανά την πλακέτα, και βλέπω στην άκρη ότι έχει ένα Triac της ST BTB15 600BCE. To προγραμματίζω να το αλλάξω, αφού ψάξω τη διαθεσιμότητά του και επί της ευκαιρίας...λέω να κάνω και ένα "σκούπισμα" όλων των ηλεκτρολυτικών της πλακέτας, μόνο καλό θα κάνει.

Κυριακίδης
08-06-14, 05:59
http://www.wellgainelectronics.com/stbtb15-600bce.aspx

lemon
08-06-14, 10:19
Ευχαριστώ για το σύνδεσμο.
Από μια πρόχειρη αναζήτηση που έκανα είναι δυσεύρετο, mouser, farnell δεν το έχουν αλλά εάν γίνομαι μάντης καλών, πρέπει να έχει αντικατασταθεί...βλέπω το BTB16-600Series να έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με αυτό και βρίσκεται και από Ελλάδα...συγκεκριμένα βρίσκω το btb16-600BW που είναι non insulated, ευαισθησίας 50mA & snuberless.

Datasheet ST BTB15 600BCE = http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/231459/SIRECTIFIER/BTB15.html
Datasheet ST BTB16 600Series = http://pdf.datasheetcatalog.com/datasheet/stmicroelectronics/7471.pdf

lemon
21-06-14, 10:47
Επανέρχομαι.
Καθυστέρησα λόγω ανταλλακτικών.
Λοιπόν το BTB15 600BCE αντικαταστάθηκε από ΒΤΒ16-600BW.
Πάνω στην πλακέτα βρήκα ένα Motorolla TDA1085C, το οποίο είναι ένας universal motor speed controller. Αυτός έχει καταργηθεί αλλά κατάφερα και βρήκα δύο κομμάτια μετά από μακρόν αναμονής. Τον έβαλα πάνω στην πλακέτα με βάση για εύκολο ξεκούμπωμα.
Με την ευκαιρία, άλλαξα το ρελέ της πλακέτας και έκανα ένα "σκούπισμα" όλων των πυκνωτών της πλακέτας. Δεν ήταν μεγάλο το συνολικό κόστος...να πω κανένα 15-20άρι με όλα μέσα συν το κόστος μεταφορικών.

Παρόλα ταύτα το στίψιμο δεν επανήλθε...

Σκέφτομαι πως να πορευτώ, να είναι το θέμα από τα καρβουνάκια; Κάποιες στιγμές την ώρα που δουλεύει, αρπάζει στιγμιαία, μιλάμε για κλάσμα του δευτερολέπτου, και αμέσως κόβει. Ακούς δηλαδή ένα κλακ και κάνει ένα απότομο σπιν το οποίο καλμάρει μέσα σε κλάσμα του δευτερολέπτου.
Να είναι το πρόβλημα από τον χρονοδιακόπτη...αυτό το αφήνω τελευταίο και δεν το σκέπτομαι προς το παρόν.

Κυριακίδης
21-06-14, 13:04
στο #7 ανάφερες (χθες σε προσπάθειες την ώρα που κούνησα καλώδιο του ποτενσιόμετρου έδωσε εντολή και λειτούργησε κανονικά.) λέω μήπως πέραν της τακτοποίησης με πλακέτα είναι και το παραπάνω πρόβλημα μέσα? Στο καλώδιο ποτενσιόμετρου το τακτοποίησες?

ipso
21-06-14, 21:32
Το μοτέρ έχει πίσω ένα πηνίο μικρο το λένε ταχογεννητρια ΤΚ μέτρησε την, και τις επαφές στη φύσα του μοτέρ.

Κυριακίδης
21-06-14, 23:27
ταχογεννήτρια 43 Ωμ?
Τυλίγματα στάτης/ρότορας = 4,2 / 1,8 Ωμ?

σύμφωνα με το παρακάτω?
http://forums.futura-sciences.com/depannage/143282-panne-lave-linge-whirlpool-awm-835-a.html

lemon
26-06-14, 13:20
Ευχαριστώ εκ καρδίας για τη βοήθεια.

Μόλις μέτρησα, με πάρα πολύ καλό πολύμετρο (fluke).

Λοιπόν το μοτέρ έχει μια φίσα 7 θέσεων με την εξής σειρά:
Κενό/Γκρί/Μαύρο/Μπλε/Άσπρο/Κόκκινο/Κόκκινο

Αυτά μου έδωσαν (ωμ)
Γκρι-Μαύρο=1,74 (συμπέρασμα τύλιγμα ρότορας)
Μπλε-Άσπρο=4,75 (συμπέρασμα τύλιγμα στάτης)
Κόκκινο-Κόκκινο=43,85 (συμπέρασμα σύνδεση με ταχογεννήτρια)

Πολύ κοντά στις τιμές που έδινε ο γαλλικός σύνδεσμος.
Στις φώτο που ανεβάζω, δείχνω και την κατάσταση στις απολήξεις στα καρβουνάκια. Δεν έχω εμπειρία, αλλά νομίζω (οπτικά) ότι δεν είναι φαγωμένα (η μία φώτο δεν έχει σωστή εστίαση, το μήκος και η γωνία είναι πανομοιότυπη με την άλλη πλευρά).

Αυτό που είχα γράψει με το καλώδιο στο ποτενσιόμετρο, συνέβει 1-2 φορές σε μία μέρα, έκτοτε δεν μπορώ να επαναλάβω τη συνθήκη...το μετρώ και μετρά ωμική αντίσταση σωστά μέσα στο εύρος που δίνει.
Δεν ξέρω θα το ξανακοιτάξω το τελευταίο, με εκ νέου μέτρηση την ώρα που δεν στίβει (εννοείται ότι θα κόψω το ρεύμα, εκείνη τη στιγμή)

Τέλος, μιας που έβγαλα τον ιμάντα, απλά τον τανύζουμε τεντωμένο όσο πάει με το χέρι ή έχει κάποιο άλλο κόλπο; Δεν κράτησα την ακριβή θέση σφηξίματος.

Κυριακίδης
26-06-14, 14:16
Ξεβίδωσε τις θήκες από τα καρβουνάκια , πάρε ένα απαλό πινέλο σκούπισε όλες τις καρβουνιές που έχει στις ψύκτρες του περιστρεφόμενου συλλέκτη , καθάρισε και τις θήκες εσωτερικά όπου τρολλάρουν τα καρβουνάκια (δες αν τρολλάρουν καλά και δεν είναι σφιγμένα πάνω στις θήκες ) κτλ πάντως η απόκλιση Ωμ του στάτη είναι αρκετή (ξαναμέτρα μετά το καθάρισμα).

Τέλος, μιας που έβγαλα τον ιμάντα, απλά τον τανύζουμε τεντωμένο όσο πάει με το χέρι ή έχει κάποιο άλλο κόλπο; Δεν κράτησα την ακριβή θέση σφηξίματος.
Σφίξε το μέτρια (όχι πάρα πολύ τεντωμένο) έχει ρεγουλατόρ στην μια βίδα του μοτέρ όπου κρέμεται

lemon
26-06-14, 17:20
Τα άνοιξα τα καθάρισα σχολαστικά και λίπανα και τα ρουλεμάν με την ευκαιρία.
Από καρβουνάκια έχει αρκετό ψωμί, είδα ότι είχε αρκετό υλικό στο πίσω μέρος για "καβάντζα".
Στη συναρμογή παρατήρησα ότι υπήρχε μεγαλύτερη τριβή κατά την περιστροφή πάνω στα καρβουνάκια

Επανάλαβα τις μετρήσεις μετά τον καθαρισμό:
τύλιγμα ρότορας=1,81
τύλιγμα στάτης=3,48
σύνδεση με ταχογεννήτρια=43,9

Βλέπω ότι η τιμή του τυλίγματος στάτης άλλαξε σημαντικά. Ξανακοίταξα το γαλλικό ιστότοπο για να δω εάν αναφέρονταν στη διαδικασία μέτρησης. Δεν είδα κάποια αναφορά στη ρομποτική μετάφραση. Προσωπικά τις μετρήσεις τις έκανα relative έτσι ώστε να αφαιρεθεί ακόμη και η ωμική αντίσταση των καλωδίων του fluke.
Δεν άλλαξε κάτι στη λειτουργία του στιψίματος, ξανακούνησα τα καλώδια του ποτενσιόμετρου τίποτα...

Με την ευκαιρία ανεβάζω και δύο φώτο της πλακέτας, για μελλοντική χρήση σε αναγνώστη.
Η περίεργη τοποθέτηση εξωτερικού βύσματος, δεν είναι τίποτα άλλο από εξωτερικό bypass του L, γιατί από τα πολλά βγάλε-βάλε μου έσπασε το αντίστοιχο πιν στη φίσα και άντε να βρεις τέτοια φισάκια slot.

lemon
01-07-14, 23:20
Τελικά το πρόβλημα που έχει περιγραφεί, οφειλόταν από τελείως βουλωμένο σωλήνα του πιεσσοστάτη.
Με το ξεβούλωμα του, το στίψιμο επανήλθε κανονικά.
Ευχαριστώ το φόρουμ για τη βοήθεια και ειδικά το μέλος "Κυριακίδης" για την πολύτιμη βοήθειά του.